2021-11-25, 01:50
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Men skolan går ju helt in på att lära ut att SD är onda och att sossarna är goda.
I det fallet råkar nu skolan ge en bild som motsvarar befolkningens genomsnitt, i synnerhet äldre människors.

(Ja, jag vet att ~20% stödjer SD i opinionsundersökningar, och rentav lite fler än så här där jag bor. Men 20-25% är nu en minoritet, och majoriteten minns BSS, Ny Demokrati, Sjöbopartiet och så vidare, även om det är länge sedan.)
Citera
2021-11-25, 01:50
Medlem
Citat:
En majoritet av folket röstade på partier som gick till val på att byta ut S-regeringen mot en M-regering. Det blev alltså folklig majoritet för det men det hjälpte ju inte.

Nä precis... därför sa jag att det vart kohandel.....
Citera
2021-11-25, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ja, ända sedan Ny Demokratis dagar.
Kanske rentav längre än så, men det vågar jag inte babbla om, för det var före min tid.

:-) då är du ganska ung då.... Fick du lära dig mkt om politik och dem olika partierna i skolan då?
Privat eller kommunal skola?
Citera
2021-11-25, 01:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
I det fallet råkar nu skolan ge en bild som motsvarar befolkningens genomsnitt, i synnerhet äldre människors.

(Ja, jag vet att ~20% stödjer SD i opinionsundersökningar, och rentav lite fler än så här där jag bor. Men 20-25% är nu en minoritet, och majoriteten minns BSS, Ny Demokrati, Sjöbopartiet och så vidare, även om det är länge sedan.)

Sossarna har infiltrerat alla myndigheter och institutioner så att de styr i praktiken oavsett vad som händer. Det är därför S skiter i sakpolitiken bara de får behålla utnämningsmakten.
Citera
2021-11-25, 01:54
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Sossarna har infiltrerat alla myndigheter och institutioner så att de styr i praktiken oavsett vad som händer. Det är därför S skiter i sakpolitiken bara de får behålla utnämningsmakten.
Visst, men det gäller att se till att boten inte blir värre än soten.
Vi kan inte göra som polackerna, och avskeda offentliganställda på grund av att de misstänks vara sossar.
Citera
2021-11-25, 01:56
Medlem
Citat:

Därför bedrivs ingen utbildning i skolan om olika partiers värderingar och vad de står för...
Kan ju vara svårt att ens skriva en text om man som S eller C vänder kappan efter vinden hela tiden..
Ja M får en känga också... R pajade mkt
Citera
2021-11-25, 01:56
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Det kommer ta högern 25 år att rätta till det som Vänstern förstört av Sverige.

När Vänstern tog över 2014 så hade Sverige knappt några skjutningar och våldtäkterna var 30% färre.

Nu är Sverige laglöst.
Citera
2021-11-25, 01:57
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Ingen aning vilken ålder du har men jag har barn ifrån ålder under 15 till 18.
Ingen av dem har fått den kunskapen i skolan...
Är det ngt du hoppas och tror ungdomar i skolan får?
Det är meningen, skrev jag väl? Inget är så bra att det inte kan bli bättre.
Återinför studentexamen och realskoleexamen, inklusive samhällskunskap, och rikstäckande läroplaner i ämnet, så är du nästan vid det körkort du tänker dig.

Är född på 1960-talet, för övrigt, och bodde utomlands medan grabben gick i skola. Hans mor tyckte att finsk skola är bättre. Jag håller med.
Citera
2021-11-25, 01:57
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Därför bedrivs ingen utbildning i skolan om olika partiers värderingar och vad de står för...
Kan ju vara svårt att ens skriva en text om man som S eller C vänder kappan efter vinden hela tiden..
Ja M får en känga också... R pajade mkt

Vakna, det förs propaganda i skolorna för S och emot främst SD men även mot samtliga högerpartier.
Citera
2021-11-25, 02:00
Medlem
Citat:
En majoritet av folket röstade på partier som gick till val på att byta ut S-regeringen mot en M-regering. Det blev alltså folklig majoritet för det men det hjälpte ju inte.

Hur bra det blev med en Alliansregering har vi fått erfara under pandemin, just-in time dvs inga lager av någonting, privatiserad sjukvård, privatiserade apotek ....

Ren stöld av skattemedel legaliserades.
Senast redigerad av Remark 2021-11-25 kl. 02:08.
Citera
2021-11-25, 02:00
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
:-) då är du ganska ung då.... Fick du lära dig mkt om politik och dem olika partierna i skolan då?
Privat eller kommunal skola?
Jag växte upp i Norrtälje. Där fanns inga privatskolor, vad jag minns.
Vår samhällskunskap var faktiskt inte så dålig.
Citera
2021-11-25, 02:02
Medlem
Citat:
Det är meningen, skrev jag väl? Inget är så bra att det inte kan bli bättre.
Återinför studentexamen och realskoleexamen, inklusive samhällskunskap, och rikstäckande läroplaner i ämnet, så är du nästan vid det körkort du tänker dig.

Är född på 1960-talet, för övrigt, och bodde utomlands medan grabben gick i skola. Hans mor tyckte att finsk skola är bättre. Jag håller med.

Hur kan Ny demokrati vara "före din tid" i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in