2021-11-30, 13:04
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Eller varför inte tvärtom - på vilket sätt tycker du att de gjort bort sig rejält ?
En som ber instutioner att fuska med siffror för att svenskar ska inte se hur jävla illa ställt det är i samhället, en som är totalt psyksjuk, en som har lovat höga pensioner och höjer pensionärs pension med en femma, ska jag fortsätta?
Citera
2021-11-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Vi har redan haft en utrikesminister som hade ett direkt egenintresse i flera väpnade konflikter runtom i världen, så jag förstår inte riktigt var du försöker komma? Amerikanska intressen vurmas konstant genom hela västra EU.

Och ja, varför skulle det inte vara okej? Haha.
Givetvis ska en potentiell riksdagsledamot med ryskt påbrå få ta ställning mot exempelvis sanktionerna, om de nu vill det?

Vilket skitsnack. Vi ska givetvis inte låta oss infiltreras av utländska människor med utländska intressen. Det är ta mig fan det dummaste och mest naiva jag hört. Så typiskt sossesvenskt.
Citera
2021-11-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
En som ber instutioner att fuska med siffror för att svenskar ska inte se hur jävla illa ställt det är i samhället, en som är totalt psyksjuk, en som har lovat höga pensioner och höjer pensionärs pension med en femma, ska jag fortsätta?

Frågan är hur det egentligen gick till. Var det myndigheten eller en begäran från Ekström som gjorde sifferfusket ? Psyksjuk, vem, hur vet vi det ? Pensionerna - något för pensionsgrupoen - men garantipensionärerna ? Handlar helt och hållet om politisk vilja och visioner. Annat alternativ är skattesänkning.

Tyvärr tror jag inte ministrarna i andra partier blir roligare.

Läste om de nya ministrarna nu. Några friska nya fläktar har kommit in - men Strandhäll som klimat & miljöminister. Som damfrisörska är hon bra på att prata sen har hon erfarenhet från fackföreningar och tidigare soc ministerpost....kan man verkligen tycka att hon har rätt kompetens till ministerposten?

Men det är snart val igen.
Citera
2021-11-30, 19:15
Bannlyst
Citat:
Jag håller inte med att alla är amatörer. Men som finansminister och justitieminister ser jag gärna någon välutbildad ekonom och jurist.

Likaså inom skola och miljö, egentligen allt.

Det är nya tider nu.

Att styra ett land borde kräva att man är väl insatt och har kunskaper inom det område man ska ansvara för. Tänker jag.

Ni tänker så ja, många av er. Tyvärr. För etik tänker ni aldrig på. Nää det ska vara utbildat folk. Det är det viktigaste. Som riksbankens medlemmar.

Vad spelar det för roll att riksbankens medlemmar är ekonomer? De ljuger om inflationen och om tillväxten. De dämpar ingen inflation och de borgar inte för någon tillväxt. Vad spelar det då för roll att de är utbildade???
Citera
2021-11-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Hon är en av de absolut skickligaste politikerna inom socialdemokraterna.

Han har hela tiden gjort vad som har krävts för Sveriges bästa utifrån de förutsättningar som givits honom. Framförallt är bedriften att hålla SD borta från inflytande en lyckosaga som jag nu hoppas fortsätter.

SD har en rasistisk och främlingsfientlig människosyn. De vill sälja ut detta landet till globalistiska storföretag som kommer flytta våra verksamheter utomlands för ökad vinst.

Ingen såg "det" komma. Vi har fått mycket glädje av att hålla SD utestängda. Blotta tanken på hur det annars skulle kunna ha sett ut ger mig rysningar. Och kom inte med några populistiska skrönor tagna ur sitt sammanhang. Sverige står starkt.
Koldioxidutsläppen naturligtvis. Snart är det för sent att vända utvecklingen. Och kärnkraften måste vi avveckla nu innan härdsmältorna avlöser varandra.
Ibland blit man inte bara förvånad... man blir helt paff.
Hur har du lyckats få en så otroligt verklighetsfrånvänd bild av landet???
Och inte nog med det.. du kommer i din vilsna värld på att du ska göra inlägg i ett forum...herregud!
Och inte nog med det.. när du får kommentarer och frågor på det du skriver, har du absolut 0 att tillföra...
Inte undra på att landet ser ut som det gör!!
Du är ett levande bevis för de lågintelligenta! Grattis!
Citera
2021-12-01, 07:59
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Frågan är hur det egentligen gick till. Var det myndigheten eller en begäran från Ekström som gjorde sifferfusket ? Psyksjuk, vem, hur vet vi det ? Pensionerna - något för pensionsgrupoen - men garantipensionärerna ? Handlar helt och hållet om politisk vilja och visioner. Annat alternativ är skattesänkning.

Tyvärr tror jag inte ministrarna i andra partier blir roligare.

Läste om de nya ministrarna nu. Några friska nya fläktar har kommit in - men Strandhäll som klimat & miljöminister. Som damfrisörska är hon bra på att prata sen har hon erfarenhet från fackföreningar och tidigare soc ministerpost....kan man verkligen tycka att hon har rätt kompetens till ministerposten?

Men det är snart val igen.
Nu tänkte jag på dvärgen som fuskade med BRÅs siffror.
Strandhäll psyksjuk, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxL8QR/strandhall-har-inte-betalat-rakningarna--jagas-av-kronofogden inte första gången hon jagas och det kanske finns en anledning till att hennes exman begick självmord.

Pensionerna skulle höjas och sossarna var så jävla stolta. De fattigaste fick ut ungefär 50 kr efter skatt extra.

Skillnaden förut med Göran Persson och Fredrik Reinfeldt, var att de sparkade inkompetenta idioter men det gör man inte idag.
Citera
2021-12-01, 09:08
Medlem
Citat:
Jag håller inte med att alla är amatörer. Men som finansminister och justitieminister ser jag gärna någon välutbildad ekonom och jurist.

Likaså inom skola och miljö, egentligen allt.

Det är nya tider nu.

Att styra ett land borde kräva att man är väl insatt och har kunskaper inom det område man ska ansvara för. Tänker jag.

Jag kan säga att vill ni se en ordentlig förändring ska ni rösta på Vinningspartiet. Dom har bland partierna talat om Vinningspartiet i smyg och bokstavligen lever vi i en Demokratur så som Socialdemokraterna själva vill ha det citerat:

”I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps.” – Vilhelm Moberg (1898-1973)
Citera
2021-12-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Nu tänkte jag på dvärgen som fuskade med BRÅs siffror.
Strandhäll psyksjuk, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxL8QR/strandhall-har-inte-betalat-rakningarna--jagas-av-kronofogden inte första gången hon jagas och det kanske finns en anledning till att hennes exman begick självmord.

Pensionerna skulle höjas och sossarna var så jävla stolta. De fattigaste fick ut ungefär 50 kr efter skatt extra.

Skillnaden förut med Göran Persson och Fredrik Reinfeldt, var att de sparkade inkompetenta idioter men det gör man inte idag.

Jag hade väl själv gärna sett någon annan på posten än Strandhäll.

Men hennes man/sambo kan man väl få låta vila i frid. Vi behöver inte hitta någon orsak. Finns många som är anhöriga till någon med psykisk sjukdom, som inte är skyldiga till det.
Citera
2021-12-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egedius
Jag kan säga att vill ni se en ordentlig förändring ska ni rösta på Vinningspartiet. Dom har bland partierna talat om Vinningspartiet i smyg och bokstavligen lever vi i en Demokratur så som Socialdemokraterna själva vill ha det citerat:

”I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps.” – Vilhelm Moberg (1898-1973)

Känner inte till det här. Men visst är det så att i vissa grupper är det bara vissa åsikter som räknas. Tycker det är så överallt.

SD tänker ju också att folk delar värderingar och kultur i t.ex ett land. För det är bra för stabiliteten.

Men överlag övergrioande över grupperingar behöver vi ha en reell yttrandefrihet.

Som det är nu blir ingen fängslad eller mördad pga annan åsikt i Sverige.

Men man kan ju bli socialt utesluten och liknande. Det är vi alla som är skapar en sån atmosfär. Alla behöver tänka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in