2021-11-25, 01:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Hade media gjort sitt jobb så hade de täppt till käften på C för längesedan. Kolla bara hur förhandlingarna hanterades. Nooshi fick frågor om att hon stoppar en kvinnlig statsminister för att hon vill få valuta för sina mandat. Att hon överhuvudtaget måste diskutera det beror på att C håller riksdagen gisslan.

Men C nämndes knappt och de deltog inte på en enda intervju och håller tyst tills omröstningen. Skyll på media, en idiot som Annie förstår inte bättre.

Det gör inte media så länge C stödjer sossarna men efter detta svek kan det bli betydligt mer hätska tongångar mot C.
Citera
2021-11-25, 01:29
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Precis, en klar majoritet av väljarna röstade på partier som lovade att avsätta S-regeringen och rösta fram UK men vad hjälpte det? En majoritet av folkets röster betyder inte ett skit i praktiken.
Decemberöverenskommelsen har nog de flesta glömt vid det här laget, men då va det väldigt tydligt vad demokratin i Sverige innebär.
Citera
2021-11-25, 01:30
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Jag ska försöka vara lite optimistisk här. Som jag förstått det är Andersson inte särskilt intresserad av fortsatt bidragsinvandring. Nu när MP är borta ur regeringen kan S göra upp med M om migrationen. Jag hoppas det kommer lite framsteg framöver.
Sossarna är såklart internt splittrade, men de har aldrig varit lika invandringsliberala som vi på den borgerliga kanten varit.
Citera
2021-11-25, 01:31
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isislisasfisa
Decemberöverenskommelsen har nog de flesta glömt vid det här laget, men då va det väldigt tydligt vad demokratin i Sverige innebär.

Ja vi har inte haft demokrati sedan 2014 och ytterst tveksamt om man kunde kalla det för demokrati innan dess också. Demokratur möjligen.
Citera
2021-11-25, 01:32
Medlem
Citat:
Det handlar främst om hybris av Annie, hon tycker att alla borde se hur stor och viktig hon är men ingen annan håller med.

Jag kan tro att Annie nu körde på för fullt. Trodde hon skulle få vara stöd till regeringen.
Nu när budget föll så står hon där med trosorna på halvskaft och funderar....
Blir intressant valrörelse... Ska någon rösta på C för att de inte vill samarbeta?
Citera
2021-11-25, 01:32
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Magdalena Andersson hade kunnat sitta kvar, men det hade startat en debatt om maktfullkomliga sossar som Annie Lööf skulle kunna utnyttja som argument för varför hon är bättre lämpad, eller åtminstone som argument för att stödja Ulf Kristersson trots att han inte fryser ut SD. Med Magdalena Anderssons avgång är den anklagelsen borta.
Bravo!
Just så tror jag att man ser saken på sossarnas partikansli.
Citera
2021-11-25, 01:33
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ja vi har inte haft demokrati sedan 2014 och ytterst tveksamt om man kunde kalla det för demokrati innan dess också. Demokratur möjligen.
Ja demokratur, ockupationsmakt skulle jag säga.
Finns ingen politisk vision förutom makten makten makten.
Citera
2021-11-25, 01:34
Medlem
Hursomhelstings avatar
Detta känns som ett väl utarbetat gemensamt taktisk drag av S och C.
Kan man dom båda partiernas historia då förstår man.

En mitten politik där man likt en gökunge skuffar dom andra ut mot kanterna.
S och C är båda klassiska svekpartier och kameleonter, två maktfullkomliga mittenpartier.
Att dom släpper inte den agendan och att är bedrövligt att behöva höra hatet ur Centern mot V och SD, att sådant får förekomma, det är helt otroligt!
Mp jisses, mal om "Åkessons budget"!
S är som alltid den smartare och håller en låg ton, Magdalena sopar undan Mp med att köpa högerns budget och kliver sedan på igen, makten framför allt!
C agerar wingman åt S, makten framför allt!
Citera
2021-11-25, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isislisasfisa
Spelar ingen roll vad folk röstar på, det är illusionen av fria val som måste bort.

Nu har jag inte rökt på men fattar ändå inte vad du menar...
Om inga brott sker kring valröstning så kan alla rösta för vad de tror på.

Om man sedan håller på med kohandel bara för att behålla makten så skadar man Sverige...

Vad är din illusion? Förklara gärna..
Citera
2021-11-25, 01:37
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De hoppas på lite sikt, att Sverige skall bli som Tyskland, där är det "mitten" som styr.
Annie har uppenbarligen hybris.
Hybris eller inte, Centerpartiet har under och efter Olofsson navigerat ut mot den libertarianska ytterflanken, alltså dit där tyska FDP också sökt sig (och danska Venstre).

Det är långt från "mitten" och numera är de dessutom ensamma där ute, när konservatismen åter blivit på modet bland moderaterna.
Citera
2021-11-25, 01:40
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Nu har jag inte rökt på men fattar ändå inte vad du menar...
Om inga brott sker kring valröstning så kan alla rösta för vad de tror på.

Om man sedan håller på med kohandel bara för att behålla makten så skadar man Sverige...

Vad är din illusion? Förklara gärna..
Synd att du inte förstår vad jag menar.
Citera
2021-11-25, 01:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Jag kan tro att Annie nu körde på för fullt. Trodde hon skulle få vara stöd till regeringen.
Nu när budget föll så står hon där med trosorna på halvskaft och funderar....
Blir intressant valrörelse... Ska någon rösta på C för att de inte vill samarbeta?

Ja C kommer i valrörelsen få säga att de kommer rösta på en S-regering men på en M+SD+KD-budget vilket alltså lamslår politiken. Vilka väljare lockas av att rösta på C då? En del hjärndöda personer förstås men i övrigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in