• 1
  • 2
2006-06-12, 00:15
Medlem
Hej, sitter utomlands och vill kolla på SVT Sports webbklipp och möts av följande meddelande:
-------------------------------
Visning av videofiler utanför Sverige
Av juridiska skäl får den efterfrågade videofilen inte visas utanför Sverige. Om du befinner dig utanför detta område eller om vi inte kan bekräfta att du befinner dig innanför området så kan vi tyvärr inte visa videofilen.

Geolocation-Error
Due to legal restrictions, the requested material can be viewed only within Sweden. As you are located outside this area, respectively we cannot confirm that you are within this territory, we regret that you will be unable to view this material.

-------------------------------
Nån som kan ge mig ett IP till en svensk proxy?

Ja, jag vet att jag borde söka men just nu finns det ingen sökfunktion på Flashback. Åtminstone inte när jag skrev detta meddelandet.
Citera
2006-06-12, 00:37
Medlem
zewmahs avatar
En svensk DNS kommer inte hjälpa dig, googla efter "proxy" och leta efter en som står i Sverige. Eller skit i sporten och knarka istället, hade jag gjort.
Citera
2006-06-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zewmah
En svensk DNS kommer inte hjälpa dig, googla efter "proxy" och leta efter en som står i Sverige. Eller skit i sporten och knarka istället, hade jag gjort.
Ehhh, det hade jag gjort och det var därför jag skrev DNS istället för Proxy. Naturligtvis menar jag proxy!!! Har ändrat ursprungsmeddelandet...
Citera
2009-02-26, 21:20
Medlem
Krabbs avatar
Tja, bumpar här!

Jag har samma problem. Det som suger mest är att jag inte kan köra Spotify här i USA.

Skulle gärna lösa det, är dock oerhört IT-handikappad och ett vänligt svar får gärna vara oerhört step-by-step och jag vet inte egentligen inte vad ett IP-nummer eller Proxy är. Och jag är lite bakfull.
Citera
2009-02-26, 21:48
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabb
Tja, bumpar här!

Jag har samma problem. Det som suger mest är att jag inte kan köra Spotify här i USA.

Skulle gärna lösa det, är dock oerhört IT-handikappad och ett vänligt svar får gärna vara oerhört step-by-step och jag vet inte egentligen inte vad ett IP-nummer eller Proxy är. Och jag är lite bakfull.

orkar inte skriva för mycket

ip nummer är som telefonnummer unikt för varje dator (princip jag vet att det inte är så till 100%)
Det du behöver är en proxy en proxy agerar mellanhand för din anslutning
i stället för dindator ---> internet
blir det dindator ---> enproxy --> internet
Det gäller bara att hitta en bra.

Vad jag personligen skulle rekomendera om du inte måste ha något som är gratis är att hitta en svensk VPN i stil med:
Flashback - surfa anonymt - Svensk VPN

då kan du ha en enkel ikon på skrivbordet som automatiskt gör att ALLA anslutningar (torrent skype webbsidor msn etc)
går genom följande Dindator --> dinvpn --> internet.
om servrarna är placerade i sverige så kommer det att fungera med svenska tjänster
Citera
2009-02-27, 21:08
Medlem
http://www.skolsurf.se/default.asp kanske funkar?
Citera
2009-02-28, 00:32
Medlem
bubsters avatar
En snabb sök på proxylist och sweden gav gott om resultat på google.
Dom tre första:
http://www.aliveproxy.com/proxy-list...aspx/Sweden-SE
http://www.xroxy.com/proxy-country-SE.htm
http://www.azproxies.com/proxy-lists...b-proxies.html
Citera
2009-02-28, 01:22
Medlem
qrizzes avatar
annars köpa dig en vpn tunnel ifrån flashback.name borde fungera.
Citera
2009-02-28, 01:29
Medlem
The Crashs avatar
192.165.166.4:8080

anonym och svensk. Är osäker om du kan komma in i avancerade IT forumet, men där har jag en tråd där vi samlar rätt många proxys.
Citera
2009-02-28, 12:20
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash

anonym och svensk. Är osäker om du kan komma in i avancerade IT forumet, men där har jag en tråd där vi samlar rätt många proxys.
*edited*
Jag är förvirrad ber om ursäkt
Senast redigerad av call3 2009-02-28 kl. 12:23. Anledning: Förvirrad nevermind
Citera
2009-03-02, 05:11
Medlem
Gångtrötts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash

Jag har samma förbannade problem: Bor utomlands under vintern o kan inte se program på exempelvis TV4 Replay. Din proxy funkar inte. Avancerade IT-forumet?

Vore ju guld att få tag på antingen en konstant fungerande proxy eller en bra sajt där nya listas kontinuerligt. Någon?
Citera
2009-03-02, 05:12
Medlem
Gångtrötts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJolt
http://www.skolsurf.se/default.asp kanske funkar?

Funkar inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in