• 1
  • 2
2021-11-23, 09:25
Medlem
arbetets avatar
Nu stoppar Toronto District School Board yazidiska kvinnan Nadia Murad från att hålla ett bokevent p.g.a. rädsla att muslimska elever ska bli upprörda:

‘Could offend students’: Canada school board cancels book club event with Yazidi Nobel laureate
The book club event at Toronto District School Board was supposed to carry discussion on two books in presence of their authors — Marie Henein and Nadia Murad.
Over three months after the Toronto District School Board (TDSB) began its crackdown on European children’s literature and destroyed 5,000 books for being “offensive” to indigenous people, the body has again sparked an uproar for having withdrawn its support for a book club event with Nobel Peace Prize winner Nadia Murad, fearing it could “offend” Muslim students.

The event was supposed to carry discussion on two books in presence of their authors — Marie Henein’s ‘Nothing But the Truth: A Memoir‘ and Nadia Murad’s ‘The Last Girl: My Story of Captivity, and My Fight Against the Islamic State‘.

The board said it has withdrawn support to hold the October event with Henein, the daughter of Egyptian immigrants and one of Canada’s most prominent lawyers, because her book was “problematic” as she “defended” former CBC host Jian Ghomeshi when he was accused of sexual assault.

For Murad’s event, which was to be held in February 2022, the board said the book written by her could “promote Islamophobia” and “offend” their Muslim students.

Murad, a Yazidi human rights activist, was 19 when she was taken as a sex slave in 2014 by the Islamic State militants who invaded her village in northern Iraq.
https://theprint.in/world/could-offe...-murad/769802/

Har det slutligen spårat ur helt eller är detta en sund utveckling?
Senast redigerad av arbetet 2021-11-23 kl. 09:45.
Citera
2021-11-23, 09:34
Medlem
revodnebs avatar
Din rubrik anger 1000 år in i framtiden, du kanske ska ändra på det då det redan är ett faktum. Ja det har spårat fullständigt, det går inte att kombinera västerländsk civilisation med islam och kvinnorna är de första som kommer att märka det.
Citera
2021-11-23, 09:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Din rubrik anger 1000 år in i framtiden, du kanske ska ändra på det då det redan är ett faktum. Ja det har spårat fullständigt, det går inte att kombinera västerländsk civilisation med islam och kvinnorna är de första som kommer att märka det.
Rättat!
Citera
2021-11-23, 09:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Rättat!

Du får rätta igen, nu blev det 10 år tillbaka i tiden. Hade man trott detta för 10 år sedan?
Citera
2021-11-23, 09:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du får rätta igen, nu blev det 10 år tillbaka i tiden. Hade man trott detta för 10 år sedan?
Nu då!

Får erkänna: jag har också haft COVID19.
Citera
2021-11-23, 09:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nu då!

Får erkänna: jag har också haft COVID19.

Nu blev det bra.

Upplever du kognitiva problem efter genomgången sjukdom? Om inte så kan du ju alltid skylla på det om du virrar till det. Bra ursäkt!
Citera
2021-11-23, 10:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nu blev det bra.

Upplever du kognitiva problem efter genomgången sjukdom? Om inte så kan du ju alltid skylla på det om du virrar till det. Bra ursäkt!
Jo, det är perfekt!
Citera
2021-11-23, 10:20
Medlem
grey.eagles avatar
Finns väl en film som heter sabaya, handlar om hur de försöker finna Yazidiska kvinnor som muslimerna tagit som slavar.

Intressant är också att en av de stackars kvinnorna/barnen blivit köpt av en Svensk muslim och ägd av, tro för vilka pengar han handlat?

Kommer bli intressant om Svensk media ens vågar ta upp detta.
Citera
2021-11-23, 14:59
Medlem
Citat:
Over three months after the Toronto District School Board (TDSB) began its crackdown on European children’s literature and destroyed 5,000 books for being “offensive” to indigenous people
Kunde de inte ordnat ett utbyte med amerikanska sydstaterna istället? Där nere får ju biblioteken istället göra sig av med böcker som sårar vita män så om båda sidor skickade böckerna de inte ville ha skulle alla bli lyckliga.
Citera
2021-11-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kunde de inte ordnat ett utbyte med amerikanska sydstaterna istället? Där nere får ju biblioteken istället göra sig av med böcker som sårar vita män så om båda sidor skickade böckerna de inte ville ha skulle alla bli lyckliga.

Skillnadet är att det i Kanada hände på riktigt medan det du skriver om sydstaterna är din egen fantasi.
Citera
2021-11-23, 15:57
Citat:
Ja det har spårat fullständigt, det går inte att kombinera västerländsk civilisation med islam och kvinnorna är de första som kommer att märka det.
Det västerländska samhället har redan gått under, det är bara det att folk har inte insett det än. Alla imperier faller och i ruinerna bildas nya samhällen. Det är vad vi ser ske här.

Men inte mig emot. Som vit heterosexuell gift man kommer jag att ha hög status som konvertit. Det ska bli härligt att kunna besvara en uppkäftig kvinna med en rejäl lavett. Slut på kvinnlig rösträtt, bögarna ska tillbaka in i garderoben och det kommer att bli fullt rimligt att kasta sexbrottslingar från hustak. Den västerländska mesen behöver en fast hand runt nacken och det kommer denne att få.
Citera
2021-11-23, 16:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det västerländska samhället har redan gått under, det är bara det att folk har inte insett det än. Alla imperier faller och i ruinerna bildas nya samhällen. Det är vad vi ser ske här.

Men inte mig emot. Som vit heterosexuell gift man kommer jag att ha hög status som konvertit. Det ska bli härligt att kunna besvara en uppkäftig kvinna med en rejäl lavett. Slut på kvinnlig rösträtt, bögarna ska tillbaka in i garderoben och det kommer att bli fullt rimligt att kasta sexbrottslingar från hustak. Den västerländska mesen behöver en fast hand runt nacken och det kommer denne att få.

Mmm det är lite skrämmande det du skriver, men jag har också funderat i dessa banor, speciellt när jag hör feminister vräka ur sig sitt hat mot den vita mannen. Kanske är det slutet vi ser, jag vet inte, men jag vill inte leva i en shariastat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in