2021-11-22, 21:46
Medlem
Man och kvinna träffas genom Tinder.
När mannen tröttnar på kvinnans beteende dumpar han henne.
Då hämnas hon genom att anklaga honom för våldtäkt, misshandel, sexköp och bedrägeri till hans familj, vänner och affärspartner genom sociala medier och stalking.
Nu döms hon för grovt förtal.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-grovt-fortal

Vem är denna psykobrud?
Citera
2021-11-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Då hämnas hon genom att anklaga honom för våldtäkt, misshandel, sexköp och bedrägeri till hans familj, vänner och affärspartner genom sociala medier och stalking.

Vem är denna psykobrud?

Läste också det, såg att inlägget de visar är på engelska så man undrar ju..
Citera
2021-11-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn

Vem är denna psykobrud?

Kvinnan döms nu för grovt förtal till villkorlig dom och 80 dagsböter, 4 000 kronor. Hon ska även betala 42 600 kronor i skadestånd till mannen. Hon fälls för att vid 19 tillfällen mellan juli och november 2020, ha pekat ut mannen som klandervärd, som psykopat, narcissist och brottslig i sitt affärsliv.

Tramsstraff dock, hon försökte och kanske till och med lyckades förstöra stora delar av hans liv för princip ingenting.
Citera
2021-11-22, 21:54
Medlem
Nämen! En kvinna är alltid trovärdig ju. Aldrig skulle en kvinna kunna vilja göra ngt för att hämnas..

Ser fram emot identitet på denna jävla psykopat.

Kom igen nu alla flashbackare - hit us
Citera
2021-11-22, 22:00
Bannlyst
Väldigt sexistiskt att inte tro kvinnan alldeles oavsett omständigheterna. Att någonsin i något sammanhang påstå att en kvinna kan ljuga om sexbrott är extremt kvinnokränkande och kvinnohatande och sexistiskt, rasistiskt, homofobiskt, diskriminerande mot arbetarklassen, spär på fördomar om flyktingar, triggar självmord hos HBTQ-människor samt tydliggör problemet med vita män.
Citera
2021-11-22, 22:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Namn på GM så hon kan få lite kul med på sociala medier.
Citera
2021-11-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Läste också det, såg att inlägget de visar är på engelska så man undrar ju..

Ena inlägget är på svenska, det andra på engelska.

Skulle gissa att hon tog det även på engelska för att nå ännu fler, kanske utländska affärspartner till exet.
Citera
2021-11-22, 22:09
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Väldigt sexistiskt att inte tro kvinnan alldeles oavsett omständigheterna. Att någonsin i något sammanhang påstå att en kvinna kan ljuga om sexbrott är extremt kvinnokränkande och kvinnohatande och sexistiskt, rasistiskt, homofobiskt, diskriminerande mot arbetarklassen, spär på fördomar om flyktingar, triggar självmord hos HBTQ-människor samt tydliggör problemet med vita män.
Såklart de kan men det är främst män som ljuger om sexbrott. Som regel som förövare, och sedan för att dölja att de är förövare.
Citera
2021-11-22, 22:10
Medlem
Fy fan, låter exakt som något mitt jävla ex med borderline och hela paketet skulle göra. Konstig känsla gick genom min kropp när jag läste det där. Hon agerade och gjorde liknande saker men mitt arbete lät hon va. Spyr
Citera
2021-11-22, 22:10
Medlem
Har kvinnan möjligtvis borderline?
Citera
2021-11-22, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Såklart de kan men det är främst män som ljuger om sexbrott. Som regel som förövare, och sedan för att dölja att de är förövare.
Eller så har man olika syn på sexbrott. Att säga hej till en kvinna är inte sexbrott. Det är heller inte sexbrott att inte betala notan på första dejten eller köpa fel present.
Citera
2021-11-22, 22:21
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Eller så har man olika syn på sexbrott. Att säga hej till en kvinna är inte sexbrott. Det är heller inte sexbrott att inte betala notan på första dejten eller köpa fel present.
Jag har träffat 5 killar som påstår sig vara våldtäktsoffer. Två av dem våldtog mig rätt grovt och de andra tre vet jag utan tvekan att åtminstone den ena ljög rätt friskt då jag verkligen vet att ingenting skett. Samtliga fem var sådana som även försökte kränka mig genom sex eller för att utnyttja mig som någon som skulle finna sig i att vara objekt och inte förvänta sig annat än att utnyttjas som ligg.

Jag uppfattar det som det finns otroligt mycket underlag på argument våldtäktsmän använder. Även med extremt mycket bevisning fortsätter män ljuga. Kvinnor anklagar dem själva, förminskar och åtar sig skuld. Jag vet jag har själv hamnat med en totalt galen man som ung och med fruktan för mitt liv accepterat sex och innan dess kränkta genom att han försatte mig i en situation där jag blev som paralyserad. Dvs bredvid mitt syskon. Klockrena exempel på att det var en våldtäktsman. Sedan får folk tycka och tänka vad de vill. Jag drog inte på mig trauma för att jag var "lögnare" och det var absolut inte en snäll kille.

Det är synd att ni män som snackar så mycket skit, inte själva våldtas på riktigt för att känna på verkligheten lite. Bli lite omskakade och slutar ljuga och förtala kvinnor. För det du gör, är exakt det du anklagar kvinnor för.

Jag kan inte se att han inte skulle vara en våldtäktsman bara för att hon döms. Det är trendigt att sätta dit kvinnor som berättar om vad de upplevt.

Gissa vad jag inte tror på. Män som våldtar och/eller som behandlar kvinnor illa men bryter ihop och grinar och drar en våldtäktshistoria när de ifrågasätts.
Senast redigerad av AdMortem 2021-11-22 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in