Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-22, 05:26
Medlem
Ja... vem har inte haft drömmen om att bli pilot...

I dessa tider känns det lite "försent" att hoppa på yrket...

Vi kommer se en massa omställningar i världen som Corona etc. som kommer att ställa till det för flygbolagen... (ha i åtanke att en pilot har en skuld på en mille efter avklarad utbildning).

Digitalisering och AI håller på att ta över människojobb i accelererande fart. Självflygande flygplan har redan skapats och kan komma i drift om bara några få år. Elon Musk påskyndar det hela i raketfart!

Ja... vad tusan gör man?

Kan tänka mig att samma sak gäller för sjökaptener...
2021-11-22, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinkmilkshake

Vi kommer se en massa omställningar i världen som Corona etc. som kommer att ställa till det för flygbolagen... (ha i åtanke att en pilot har en skuld på en mille efter avklarad utbildning).

Digitalisering och AI håller på att ta över människojobb i accelererande fart. Självflygande flygplan har redan skapats och kan komma i drift om bara några få år. Elon Musk påskyndar det hela i raketfart!

Ja... vad tusan gör man?

Du skulle väl bli psykolog, eller?
2021-11-22, 06:24
Bannlyst
Majoriteten av piloter är terrorister.
2021-11-22, 06:52
Medlem
Jordgubbes avatar
Piloters egna forum är bland de grinigaste, kolla själv. Nu kan det vara pandemin som talar, men flera av lokförarutbildningen är fd piloter (kanske går tillbaka till pilotyrket).
2021-11-22, 07:12
Medlem
Citat:

Ja... vad tusan gör man?

Många piloter i USA slutar för att det är många som dött av "vaccinet" som de måste ha för att kunna jobba.
2021-11-22, 09:40
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Ja... vad tusan gör man?

Såna där saker sägs om var och vartannat jobb nu för tiden. Jag skulle inte oroa mig för mycket. Själv har jag har ganska svårt att tänka mig att man kommer tillåta plan som flygs utan en mänsklig pilot den närmaste framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Och läkare, bland annat. Mycket beslutsångest hos TS, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Många piloter i USA slutar för att det är många som dött av "vaccinet" som de måste ha för att kunna jobba.
Ja, jo, det låter ju väldigt troligt. Det faktum att du skriver "vaccinet" inom citationstecken avslöjar inte alls bias eller så.
2021-11-22, 10:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Många piloter i USA slutar för att det är många som dött av "vaccinet"
Bra att du har så "många" källhänvisningar i ditt dravel.
2021-11-22, 12:59
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tror det var sjökapten 🤔

https://www.flashback.org/t3371846
2021-11-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Bra att du har så "många" källhänvisningar i ditt dravel.

Dravel ? Du kan inte kolla upp det själv din korkade jävel ? Tips är att det har varit mycket på nyhetssändningar i USA om det.
2021-11-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Såna där saker sägs om var och vartannat jobb nu för tiden. Jag skulle inte oroa mig för mycket. Själv har jag har ganska svårt att tänka mig att man kommer tillåta plan som flygs utan en mänsklig pilot den närmaste framtiden.

Och läkare, bland annat. Mycket beslutsångest hos TS, tror jag.

Ja, jo, det låter ju väldigt troligt. Det faktum att du skriver "vaccinet" inom citationstecken avslöjar inte alls bias eller så.

Det är inte bara troligt utan det är så det är idiot.
2021-11-23, 01:23
Medlem
Citat:

Ja... vad tusan gör man?

Om du inte går något pilotprogram och således inte klassas som studerande borde det gå när man har a-kassa.
A-kassan, ams och f-kassan brukar ju inte ha invändingar mot att man fixar sitt körkort samtidgt som man lyfter a-kassa, fast o andra sidan tror jag det var nån som åkte ur när denne skulle ta c-körkort med motivering att denne ej kunde anses stå till arbetsmarknadens förfogande.
Så om man bara tar flyglektioner på helgerna, ungefär som o ta körkort, borde första steget med PPL i.a.f. gå under radarn; och f.ö. så är det ingen risk med radarstrålningen då den arbetar på en ofarlig frekvens.
2021-11-23, 07:07
Moderator
pbos avatar
Frågeställningen gäller inte utbildning utan yrkets framtid pga omvärldsfaktorer. Fel delforum. Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in