2021-11-22, 05:26
Medlem
Ja... vem har inte haft drmmen om att bli pilot...

I dessa tider knns det lite "frsent" att hoppa p yrket...

Vi kommer se en massa omstllningar i vrlden som Corona etc. som kommer att stlla till det fr flygbolagen... (ha i tanke att en pilot har en skuld p en mille efter avklarad utbildning).

Digitalisering och AI hller p att ta ver mnniskojobb i accelererande fart. Sjlvflygande flygplan har redan skapats och kan komma i drift om bara ngra f r. Elon Musk pskyndar det hela i raketfart!

Ja... vad tusan gr man?

Kan tnka mig att samma sak gller fr sjkaptener...
2021-11-22, 06:24
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av pinkmilkshake

Vi kommer se en massa omstllningar i vrlden som Corona etc. som kommer att stlla till det fr flygbolagen... (ha i tanke att en pilot har en skuld p en mille efter avklarad utbildning).

Digitalisering och AI hller p att ta ver mnniskojobb i accelererande fart. Sjlvflygande flygplan har redan skapats och kan komma i drift om bara ngra f r. Elon Musk pskyndar det hela i raketfart!

Ja... vad tusan gr man?

Du skulle vl bli psykolog, eller?
2021-11-22, 06:24
Bannlyst
Majoriteten av piloter r terrorister.
2021-11-22, 06:52
Medlem
Jordgubbes avatar
Piloters egna forum r bland de grinigaste, kolla sjlv. Nu kan det vara pandemin som talar, men flera av lokfrarutbildningen r fd piloter (kanske gr tillbaka till pilotyrket).
2021-11-22, 07:12
Medlem
Citat:

Ja... vad tusan gr man?

Mnga piloter i USA slutar fr att det r mnga som dtt av "vaccinet" som de mste ha fr att kunna jobba.
2021-11-22, 09:40
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Ja... vad tusan gr man?

Sna dr saker sgs om var och vartannat jobb nu fr tiden. Jag skulle inte oroa mig fr mycket. Sjlv har jag har ganska svrt att tnka mig att man kommer tillta plan som flygs utan en mnsklig pilot den nrmaste framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Och lkare, bland annat. Mycket beslutsngest hos TS, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Mnga piloter i USA slutar fr att det r mnga som dtt av "vaccinet" som de mste ha fr att kunna jobba.
Ja, jo, det lter ju vldigt troligt. Det faktum att du skriver "vaccinet" inom citationstecken avsljar inte alls bias eller s.
2021-11-22, 10:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Mnga piloter i USA slutar fr att det r mnga som dtt av "vaccinet"
Bra att du har s "mnga" kllhnvisningar i ditt dravel.
2021-11-22, 12:59
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tror det var sjkapten 🤔

https://www.flashback.org/t3371846
2021-11-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Bra att du har s "mnga" kllhnvisningar i ditt dravel.

Dravel ? Du kan inte kolla upp det sjlv din korkade jvel ? Tips r att det har varit mycket p nyhetssndningar i USA om det.
2021-11-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Sna dr saker sgs om var och vartannat jobb nu fr tiden. Jag skulle inte oroa mig fr mycket. Sjlv har jag har ganska svrt att tnka mig att man kommer tillta plan som flygs utan en mnsklig pilot den nrmaste framtiden.

Och lkare, bland annat. Mycket beslutsngest hos TS, tror jag.

Ja, jo, det lter ju vldigt troligt. Det faktum att du skriver "vaccinet" inom citationstecken avsljar inte alls bias eller s.

Det r inte bara troligt utan det r s det r idiot.
2021-11-23, 01:23
Medlem
Citat:

Ja... vad tusan gr man?

Om du inte gr ngot pilotprogram och sledes inte klassas som studerande borde det g nr man har a-kassa.
A-kassan, ams och f-kassan brukar ju inte ha invndingar mot att man fixar sitt krkort samtidgt som man lyfter a-kassa, fast o andra sidan tror jag det var nn som kte ur nr denne skulle ta c-krkort med motivering att denne ej kunde anses st till arbetsmarknadens frfogande.
S om man bara tar flyglektioner p helgerna, ungefr som o ta krkort, borde frsta steget med PPL i.a.f. g under radarn; och f.. s r det ingen risk med radarstrlningen d den arbetar p en ofarlig frekvens.
2021-11-23, 07:07
Moderator
pbos avatar
Frgestllningen gller inte utbildning utan yrkets framtid pga omvrldsfaktorer. Fel delforum. Trd lst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in