Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-23, 21:28
  #13
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Kan man verkligen inte knulla på höga doser LSD? Var det inte sånt Charles Manson och hans sekt sysslade med eller har jag fått allt om bakfoten nu?

Jag tror du inte bara fått det om bakfoten, du har någon själv fått det i arslet och bakom örat^2.
Nej.. Går inte.
Citera
2021-11-23, 21:48
  #14
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Är det LSD som gör att människor blir såhär?
Gör LSD att man tappar all känsla om gränser etc?
Eller är det något som redan är bakomliggande i personligheten sedan redan innan man tar LSD?
Och att LSD kanske bara hjälper till att ta bort den lilla spärren som finns där, typ som alkohol ibland.
Alltså, fanns det kanske en smygvilja att hålla på såhär?

Ni som kan om LSD, snälla förklara.
Och vad man kan eventuellt göra för att ta människan ur detta?
Nope. Människor gör människor såhär. LSD är ett terapeutiskt verktyg att böja mentaliteter till folks vilja.
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Vi var nog många som slutade läsa när stoppordet kom !
Stoppord, vad fan snackar du om?
Citera
2021-11-23, 22:03
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Ok... men jag har fått mail nu här där vissa säger att LSD "löser upp" moralen hos folk som tar det.

Det tar inte bort din moral, den förstärker bara det som finns inom dig.
Det här med gränslöshet tror jag tolkas lite olika också. Gränslös betyder bara att du inte känner dig som ett ego utan du känner dig ett med allt. Och man känner kärlek till allt och alla, är du ute känner du enorm kärlek till träd och naturen. Sen har vissa inlärda mönster för hur du visar kärlek och ”tyvärr” är många programmerade av samhället att du visar kärlek genom penetration och då kanske det är det som kommer fram för just dem, men det finns så många andra sätt att visa det på.

Är du säker på att det var lsd? Låter som en scen från Mad Men. Nu föredrar jag att trippa själv men det finns nån tråd där du kan läsa vilka droger man kan ha sex på och inte.

Jag vet flera som ägnar sig åt olika ”avvikande” sexuella aktiviteter, går på privata sexklubbar på hotell mm och den person jag pratade med hade inte tagit droger på såna event och sa att det inte fanns några droger att ta. En del är bara lite mer nyfikna och frigjorda och passar på att leva ut det i sammanhang där det känns mer tillåtet.
__________________
Senast redigerad av SpaceShip123 2021-11-23 kl. 22:25.
Citera
2021-11-23, 23:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Hur fan kan man ha sex på LSD?

Låter mer som crystal meth.


Kan det vara någon slags mix?
Har läst att LSD ibland inte bara är rent LSD, utan annat skit i också?
Citera
2021-11-24, 13:18
  #17
Medlem
” There seemed to be an endless amount of marijuana, LSD, mushrooms, and other psychedelics on the ranch. After the members were arrested, it was reported that they were taking acid trips multiple times a day, every day, for nearly six months.

During those acid trips, Manson was in charge of dosing the drugs. He was a master at this and knew just the right amount to give so that everyone had other-worldly experiences, but were still cognizant enough to be impressionable.


Så det blandade nog friskt där. Men verkar ha hållit doserna under heroiska
Citera
2021-11-25, 16:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Ok... men jag har fått mail nu här där vissa säger att LSD "löser upp" moralen hos folk som tar det.

Det enkla svaret är att precis som alkohol och vilken drog som helst, så är inte LSD något för alla.

För mig och många andra har LSD varit det mest fantastiska man kan uppleva, varje gång jag har använt mig av LSD så har jag blivit lika mållös.

Det är en jävligt stark upplevelse som inte kan beskrivas med ord, och hela din uppfattning om i stort sett allting förändras under ruset, det kan säkert ha fått din vän att förändras, som sagt så är det inte något för alla.
__________________
Senast redigerad av Gipsyn 2021-11-25 kl. 16:50.
Citera
2021-12-02, 18:49
  #19
Medlem
gigantiskmegakuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull

Min fråga:
Är det LSD som gör att människor blir såhär?
Gör LSD att man tappar all känsla om gränser etc?
Eller är det något som redan är bakomliggande i personligheten sedan redan innan man tar LSD?
Och att LSD kanske bara hjälper till att ta bort den lilla spärren som finns där, typ som alkohol ibland.
Alltså, fanns det kanske en smygvilja att hålla på såhär?

Ni som kan om LSD, snälla förklara.
Och vad man kan eventuellt göra för att ta människan ur detta?

Din vän har gått med i en galen sex-kult.

Ja, det fanns garanterat ett "latent intresse" hos din vän. Det är inte vem som helst som går med i en kult och varför skulle denne fortsätta vara i kontakt med dessa individer på fritiden om h*n inte var nyfiken på vad dom höll på med?

Det är i och för sig sant att psykedeliska substanser "löser upp" ens jag-gränser tillfälligt, men för att kunna "hjärntvätta" någon så krävs det att individen inte kan fly eller på annat sätt lämna dem som försöker hjärntvätta. Fångenskap eller medberoendehet är absolut nödvändigt för att en "hjärntvätt" ska kunna lyckas och detta är sant oavsett om psykedeliska substanser används eller inte. Så nej, det är inte LSD som fått din vän att balla ur.

Du gör klokt i att acceptera att din vän inte längre är sig lik och du kommer inte kunna "rädda" den här personen.
H*n vill inte bli räddad, i så fall hade h*n räddat sig själv redan.
Citera
2021-12-04, 16:33
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Hur fan kan man ha sex på LSD?

Låter mer som crystal meth.

Undrar jag med. Vet dock att det inte är helt ovanligt att vissa gillar ha sex under afterglowen och ah nån anledning då kallar det för "sex under tripp" ologiskt men what ever.. kanske försöker låta coola eller nått.. Jag vette fan..
Knulla å knarka då är det fan tjack som gäller helt klart.

Ont
TS du är en idiot..
Citera
2021-12-05, 03:31
  #21
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Hej!

Jag har en vän som börjat intressera sig för droger. Särskilt LSD.
Genom att denne sedan en tid har börjat hänga med ett nytt klientel rika "vänner" (nya kollegor och vänner) som håller på mycket med droger. I början sa hen att dom var rätt fucked up och gillade inte deras drogpartyn dom med jämna mellanrum har, "dom höll på med orgier och andra rätt weird hippiestuff". Hen brukade lämna innan detta då detta var för mycket. Och hen skyllde deras urflippade beteende på LSD som hen tyckte var orsaken till att dessa människor helt verkade tappa känsla om ett och annat.
"Jag tror det är LSD som gör det, dom verkar vara helt borta och verkar helt sakna gränser".
Hen mådde illa av deras beteende då, särskilt att dom kunde ligga runt, det var homosex, bi-sex osv.
Hen pratade om hur mycket könssjukdomar dom måste ha, och hur nasty deras beteende är etc.
Med andra ord, min vän var för bara ca 6 månader sedan äcklad av deras beteende och sa att hen ska vara försiktig med drogerna. Helst inte ta dom.

Fastforward till nu, så har min vän börjat ta LSD på regelbunden basis sedan ett par månader. Även svampar. Men främst LSD verkar återigen vara boven i dramat. Och nu har hen nyligen hög som ett hus haft sin första orgie, med killar o tjejer. Den tidigare reserverade personligheten är som bortblåst och nu är det "men vi delar bara kärlek" som det låter istället. Och personen ifråga är helt inne i dessa flum-möten dom har. För mig som utomstående ser det här ju jäkligt oroväckande ut.
Jag vet att min vän har en ådra självdestruktivitet också. När jag försöker påminna om vad hen sa förr, eller försöker varna om konsekvenser, då är jag bara en gnällspik och förstår mig inte på det här med kärlek osv.

För mig verkar det som att denna drog gör vad som helst "skönt o fantastiskt", därav att göra något man absolut annars inte skulle göra. Blir härligt det med. Vilket för mig verkar läskigt, för då kan man ju göra vilket fucked up skit som helst, och tycka det var helt amazing i alla fall.

Min fråga:
Är det LSD som gör att människor blir såhär?
Gör LSD att man tappar all känsla om gränser etc?
Eller är det något som redan är bakomliggande i personligheten sedan redan innan man tar LSD?
Och att LSD kanske bara hjälper till att ta bort den lilla spärren som finns där, typ som alkohol ibland.
Alltså, fanns det kanske en smygvilja att hålla på såhär?

Ni som kan om LSD, snälla förklara.
Och vad man kan eventuellt göra för att ta människan ur detta?
Du frågar i fel forum, folket här är extremt partiska till droger och vägrar säga något negativt om det. Men ja personlighetsförändringar kan ske med psykedeliska droger, liksom all slags livsförändrande upplevelser. Bara att googla på det, finns många anekdoter överallt.
Citera
2021-12-23, 19:26
  #22
Medlem
Fan va kritiska folk här var då. Detta kanske inte behöver vara ett problem över huvud taget?
Citera
2021-12-26, 04:49
  #23
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Det är inte LSDn som är boven.

Varför gick hon vid flera tillfällen till arrangerade orgier där deltagarna är höga på LSD om hon nu inte var nyfiken?

Jag menar vad fan gjorde hon ens där? Satt och hängde med dem den första timmen innan LSDn kickade igång?

För jag kan berätta för dig att LSD inget som plockas fram på efterfesten, i vart fall inte av personer som har någon som helst kunskap eller erfarenhet av drogen. Och personer som regelbundet arrangerar orgier på sina trippar har definitivt den kunskapen.

Nämligen för att du inte vill få bakfylla samtidigt som du fortfarande trippar eftersom LSD förstärker känslor.
De flesta andra droger passar alldeles utmärkt, rent rusmässigt, i kombination med alkohol men inte LSD.

Det jag menar är att när ett gäng samlas för att ta syra tillsammans så dricker man inte.
LSDn blir kvällens drog.

LSD är en mycket, eller rättare sagt, extremt stark drog.
Det är helt omöjligt att förklara för någon som inte har testat en ren psykadelisk drog hur jävla stark effekten kan vara på LSD, i alla fall vid högre doser.
Det går inte på något sätt att jämföra med alkohol, cannabis eller kokain.

Jag har tagit höga doser LSD ett flertal gånger och jag kan helt klart säga att:
Det är absolut inte så att "denna drog gör vad som helst "skönt o fantastiskt"".
LSD målar inte över känslor på det sättet och utan snarare förstärker känlsor.
Dvs att uppleva något man nykter tycker är äckligt så är det så inniti helvete fruktansvärt äckligt på LSD.
Som när min polares hund sket inomhus medans vi peakade på LSD.
Det är inte trevligt nykter men på LSD var det verkligen helt oumbärligt hur vidrigt det var.
Man kunde utöver att lukta och smaka det, verkligen känna hur dessa bajsaromerna tog sig in i lungorna och sedan spred sig ut i blodet. Som om man blivit akut förgiftad.

Men visst så kan spärrar helt försvinna på LSD, och man kan helt klar vara så borta att man inte ens vet om att man har haft sex.
Helt klart. Inget tvivel.
När det kommer till sex så förskönar inte LSD, för mig iallafall, på så sätt som vissa andra droger kan göra (Läs: alkohol eller MDMA). Jag har exempelvis aldrig blivit kåt gentemot någon under en tripp som jag inte var attraherad av även i nyktert tillstånd.

Många i tråden som snackar om att det inte går att ha sex på LSD men det gör det. Även på riktigt höga doser, under peaken. Dock så har jag problem att bibehålla fokus, även om jag varit den som initiallt varit helt drivande. Kan rent av glömma bort att jag var mitt uppe i en akt.

Svaret på dina frågor är:

Att detta egentligen inte spelar någon roll överhuvudtaget.
Det har ingen som helst betydelse hur effekterna av LSD är.
Din väninna visste ju i förväg vad som händer när de tar LSD, eller hur?
Det var ju inte under en tripp på LSD som hon gjorde valet att gå fullt in på en knarkorgie.

Din vännina gjorde en rad nyktra, aktiva val att vid flera tillfällen vara närvarande i början av orgierna för att sedan ta denna drog som hon själv trodde orsakade denna promiskuitet.

Så det egentliga svaret är att din vännina redan från början var nyfiken på detta.
Och eftersom hon fortsätter att delta i detta så betyder det att hon gillar det.

Det är inte drogen som är boven.
Det är ingen som är bov.

Förutom könssjukdomarna då för kondom lär inte användas.
__________________
Senast redigerad av plsdontbanmeagain 2021-12-26 kl. 04:58.
Citera
2021-12-26, 05:49
  #24
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Fest!
Försök att ta för dig medans du kan.
Snart är hen död i en överdos och det roliga är över. Kör!
Citera
  • 1
  • 2
lsd

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback