2021-11-21, 14:04
Medlem
Detta jävla ämne är en pesticid, ett nervgift för att skydda kaffebönan från angrepp av insekter mm.
Alla växters ”bebisar” dvs bönor, fröer, nötter har liknande ämnen. Vissa bönor är otroligt giftiga om de inte behandlas först.

Och detta plockas, rostas så att vi kan avnjuta en centralstimulerande dryck som majoriteten blir beroende utav. Det är ganska sjukt när man tänker efter.

Mitt liv blev 100 ggr bättre sedan jag slutade med det där giftet men det tog många år att läka kroppen och hjärnan från skadorna.

Koffein gör även att vi konstant har förhöjda nivåer av dopamin. Ihop med dopaminhöjande aktiviteter såsom porrunkande och tvspelande får vi en synergisk onaturlig kick som i längden nedreglerar och förstör belöningssystemet totalt. Detta ger kronisk trötthet, impotens, dålig motivation, depression, ångest och koncentrationsproblem. Här är det vanligt att man då får en ADD/adhd diagnos sedan går det bara utför ännu mer. Den enda orsaken var att man bränt sönder sin hjärna och kunde ha fixat det enkelt istället.

Varför blir vi lurade till att tro att koffein och kaffe är bra för hälsan? Har ni också upptäckt faran med kaffe?
Citera
2021-11-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Detta jävla ämne är en pesticid, ett nervgift för att skydda kaffebönan från angrepp av insekter mm.
Alla växters ”bebisar” dvs bönor, fröer, nötter har liknande ämnen. Vissa bönor är otroligt giftiga om de inte behandlas först.

Och detta plockas, rostas så att vi kan avnjuta en centralstimulerande dryck som majoriteten blir beroende utav. Det är ganska sjukt när man tänker efter.

Mitt liv blev 100 ggr bättre sedan jag slutade med det där giftet men det tog många år att läka kroppen och hjärnan från skadorna.

Koffein gör även att vi konstant har förhöjda nivåer av dopamin. Ihop med dopaminhöjande aktiviteter såsom porrunkande och tvspelande får vi en synergisk onaturlig kick som i längden nedreglerar och förstör belöningssystemet totalt. Detta ger kronisk trötthet, impotens, dålig motivation, depression, ångest och koncentrationsproblem. Här är det vanligt att man då får en ADD/adhd diagnos sedan går det bara utför ännu mer. Den enda orsaken var att man bränt sönder sin hjärna och kunde ha fixat det enkelt istället.

Varför blir vi lurade till att tro att koffein och kaffe är bra för hälsan? Har ni också upptäckt faran med kaffe?

Nä.

95% av dina upplevelser är mentalt och individuellt.
Citera
2021-11-21, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Nä.

95% av dina upplevelser är mentalt.

Nope. Koffein är en onaturlig substans, ett gift. Inga djur skulle ens få för sig att äta skiten. Vissa fåglar äter dom med det går bara rakt igenom systemet. Sedan plockar människor upp bönorna, rostar och gör dryck av det.

Koffein är ett centralstimulerande nervgift som även höjer stresshormoner i kroppen och belastar binjurarna.

Men givetvis kan man reagera lite olika stark på detta ämne men det är fortfarande ingen naturlig substans någon levande organism skall få i sig.
Citera
2021-11-21, 14:15
Medlem
Citat:
Nope. Koffein är en onaturlig substans, ett gift. Inga djur skulle ens få för sig att äta skiten. Vissa fåglar äter dom med det går bara rakt igenom systemet. Sedan plockar människor upp bönorna, rostar och gör dryck av det.

Koffein är ett centralstimulerande nervgift som även höjer stresshormoner i kroppen och belastar binjurarna.

Men givetvis kan man reagera lite olika stark på detta ämne men det är fortfarande ingen naturlig substans någon levande organism skall få i sig.

Du äter mkt olika saker som ett djur räknar som gift. Det betyder inte att det är dåligt för människan.
Citera
2021-11-21, 14:15
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Finns väl fair trade kaffe eller ekologiskt kaffe utan det där giftet. Sen tror jag inte det är någon större fara om man dricker några koppar kaffe om dagen med måtta när det gäller koffeinet. Folk har ju druckit det i många år och tills de är gamla och har klarat sig fint.
Citera
2021-11-21, 14:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Detta ger kronisk trötthet, impotens, dålig motivation, depression, ångest och koncentrationsproblem. Här är det vanligt att man då får en ADD/adhd diagnos sedan går det bara utför ännu mer. Den enda orsaken var att man bränt sönder sin hjärna och kunde ha fixat det enkelt istället.

Förklara då varför framförallt barn får adhd-diagnos långt innan de provat koffein?
Citera
2021-11-21, 14:18
Medlem
udons avatar
Ännu en tråd där du ska kräkas upp dina knäppa fantasier
Citera
2021-11-21, 14:23
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:

ONATURLIG skapad i naturen? Det var som fan!
Citera
2021-11-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du äter mkt olika saker som ett djur räknar som gift. Det betyder inte att det är dåligt för människan.

Ja människan äter en helvetes massa skit och det är orsaken till att vår hälsa är dålig också.

Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
Finns väl fair trade kaffe eller ekologiskt kaffe utan det där giftet. Sen tror jag inte det är någon större fara om man dricker några koppar kaffe om dagen med måtta när det gäller koffeinet. Folk har ju druckit det i många år och tills de är gamla och har klarat sig fint.

Det innebär bara att man inte använt bekämpningsmedel vid odlingen. Ämnena i kaffebönan är naturliga gifter. Givetvis överlever man om man dricker måttligt med koffein men hälsan var bra mycket bättre förr i tiden. Förr drack man även mycket mindre mängder kaffe mot vad man gör idag och det var en ”old mans drink”.
Idag får vi koffein från alla andra möjliga källor också såsom coca-cola och energidrycker. Ungdomar och barn häller i sig det där.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Förklara då varför framförallt barn får adhd-diagnos långt innan de provat koffein?

ADHD-symptom beror på många olika orsaker. I många fall har barnen inte ens någon störning utan har en otrygg uppväxt eller helt enkelt går igenom en sådan fas. Alla människor är olika, även barn.

Det sker i dagsläget en extrem ökning av vuxen-ADD/ADHD.

Att barn förövrigt får i sig koffein genom coca-cola är ganska sjukt och inget föräldrar tänker på.
Citera
2021-11-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
ONATURLIG skapad i naturen? Det var som fan!

Onaturligt för människan att äta. Du skulle aldrig någonsin få för dig att stoppa i dig en rå kaffeböna och äta. Du hade bitit lite i den och spottat ut skiten direkt precis som andra djur.

Anser du att flugsvamp också är naturligt och bra för kroppen? För att det är naturligt? Också en skyddsmekanism som en annan växt har.
Senast redigerad av Sockerflickan 2021-11-21 kl. 14:34.
Citera
2021-11-21, 14:34
Medlem
snivlems avatar
Citat:

Jag har kommit till samma slutsatser. mycket länge sen jag drack kaffe "normalt" Nu kan jag bli helt uppspelt bara av tanken på att gå raka vägen hem från affären och knarka i mig en kanna kaffe framför datorn, och vara hyper resten av dagen, sova otroligt illa och undra varför jag mår pissigt dan efter ....

jag brukar klara 2 veckor utan sen tänker jag, man kan ju inte sluta med allt på en gång, och börjar igen med en kanna kaffeknark.

jag har slutat med cannabis alkohol och amfetamin ..... återfall har förekommit
Citera
2021-11-21, 14:35
Medlem
Idumeas avatar
Dåligt att bevisa hur farligt kaffe är genom att jämföra det med bönor, nötter och fröer. Det är ju de sakerna som hälsomänniskor älskar mest av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in