Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-19, 19:26
  #1
Medlem
trewqs avatar
Någon som börjat se denna koreanska fantasy-sckräck serie?

Bättre eller sämre än Squid Game?

https://www.imdb.com/title/tt1223571..._=nv_sr_srsg_0
Citera
2021-11-19, 21:49
  #2
Medlem
Existents avatar
Visualsen ser rätt nice ut tycker jag, ska nog ta mig en titt
Citera
2021-11-19, 22:39
  #3
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Någon som börjat se denna koreanska fantasy-sckräck serie?

Bättre eller sämre än Squid Game?

https://www.imdb.com/title/tt1223571..._=nv_sr_srsg_0

Varför jämföra med Squid Game. Är ju inte ens samma genre.

Jämför istället med Sweet Home och den verkar vara på liknande nivå. Kanske sämre.
Citera
2021-11-20, 04:53
  #4
Avstängd
Jag har nu sett klart den! Kommer nog vara en vattendelare för många men jag tyckte om den riktigt mycket. Sjukt mörk och "twisted", till den grad att den nog inte kommer bli en mainstream-hit. CGIn kommer väl någon säga är kass men kom sen ihåg att det inte är någon hollywoodproduktion.

En 9 av 10 skulle jag ge den, ser fram emot säsong 2 redan!
Snacka om att sydkorea pumpar ut intressanta serier/filmer på löpande band.

Rekommenderar även "Sweet Home" om ni missade den.
Citera
2021-11-21, 23:07
  #5
Medlem
Jääääävlar vad grym serie! Något helt nytt för mig, aldrig sett denna typ av serie innan.
Citera
2021-11-23, 07:05
  #6
Avstängd
wwrs avatar
Hellbound! Netflix utnyttjar sin position till att sprida mer panik och ångest i världen efter Squid Game.

Låter spännande:
Citat:
South Korean horror Hellbound takes over Squid Game as most popular Netflix series globally

Violent fantasy series tops streaming ratings in more than 80 countries within 24 hours of its debut

The series centres around the graphically violent actions of a team of demons, who hunt down sinners who have been previously visited by a celestial being who has informed the victim of their date and time of death.

The giant hairy creatures incinerate their victims and send them to hell, prompting an outbreak of public hysteria and religious zealotry.
https://www.theguardian.com/tv-and-r...eries-globally
Citera
2021-11-27, 02:12
  #7
Medlem
Sett ett par avsnitt, väldigt orealistiskt, de utnyttjar folks dragning till underhållning, exploaterar svagbegåvade, allt för att öka antal tittningar, fattar ju vem som helst att det inte kan finnas elakt liv i universum som skickar visioner till en del aha aha aha..
Citera
2021-11-27, 16:49
  #8
Medlem
ballobass avatar
Den var okej, den får 5/10
Citera
2021-11-28, 02:58
  #9
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudhuvud
Sett ett par avsnitt, väldigt orealistiskt, de utnyttjar folks dragning till underhållning, exploaterar svagbegåvade, allt för att öka antal tittningar, fattar ju vem som helst att det inte kan finnas elakt liv i universum som skickar visioner till en del aha aha aha..
Orealistisk? Tja… Den har väl heller aldrig utgett sig för att spegla verkligheten?
The Dark Knight är också orealistisk. Den fick 9/10 av mig.

Hellbound får 5/10. I brist på annat så duger den trots allt som underhållning en gråkall lördagsnatt.
Citera
2021-12-01, 12:54
  #10
Medlem
Sett två avsnitt. Gillar den. Kommer troligen se resten under helgen.
Citera
2021-12-01, 13:06
  #11
Medlem
Såg klart den igår..

Är klart snällare i mitt betyg än ni andra - ger den 7,5 av 10.

Man tom hoppas på en uppföljare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback