Citat:
Ursprungligen postat av
Megalit
Har en Packard Bell EasyNote TE med Windows 8, som legat orört ca. 4 år. Plockade fram datorn och startade upp. Det hela börjar som sig bör, datorn frågar efter mitt lösenord. Jag mindes detta inte men jag hade det uppskrivet. Fyllde i lösenordet men datorn svarar att är offline och att lösenordet är felaktigt. Stängde av och startade om datorn 2-3 ggr. och jippii! Jag kom in och anslöt till nätet. Allt frid och fröjd trodde jag. stängde av datorn. Men när jag skulle starta den nästa gång så var det samma visa. Fyller i rätt lösenord och datorn påstår att lösenordet är fel!
Samma sak igen, efter några omstarter osv. så kom jag in som av nåder. Tänkte att nu när jag är inne så byter jag lösenordet. Det går inte! Man ska ju fylla i det nuvarande lösenordet med icke, trots att jag var inloggad. Så nu har jag burken igång hela tiden. Lyckades dock ändra på inställningen så att datan frågar ej efter lösenord när man väcker den från dvalan.
Nämnas kan att jag misstänker att batteriet är slut, kaputt. Så fort man kopplar av laddaren så dör datorn. Frågan är ifall det är det troligen döda batteriet som ställer till det eller vad?
Tacksam vör kommentarer.
Kan ju röra sig om tangentbordet slår om och uppsättningen blir nära men inte helt korrekt vilket gör att när man gör specialtecken eller liknande så blir det fel och du märker inte av det för du ser inte när lösenordet skrivs in.
Gissar bara utifrån sånt som kan ställa till det.
Windows 8 kan jag inget om för jag har aldrig haft de själv, men de är väl ändå skit?
Minns jag lite rätt så kopplar de gärna windows ihop de med ett live-konto och kan vara så du behöver de lösenordet, fråga mig inte varför allt är så krångligt.