• 1
  • 2
2021-11-19, 02:22
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernyt...hugg.3WEOqDn2W
En man i 25-årsåldern ... knivhuggits inne i en lägenhet i Uppsala sent på torsdagskvällen.

Skadeläget är allvarligt.

Gärningsmannen, som är i 20-årsåldern, har gripits misstänkt för mordförsök
Vet någon mer?
Citera
2021-11-19, 03:18
Medlem
entangleements avatar
Sunnersta.
Citera
2021-11-19, 03:19
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://live.aftonbladet.se/supernyt...hugg.3WEOqDn2W
En man i 25-årsåldern ... knivhuggits inne i en lägenhet i Uppsala sent på torsdagskvällen.

Skadeläget är allvarligt.

Gärningsmannen, som är i 20-årsåldern, har gripits misstänkt för mordförsök
Vet någon mer?
"Man allvarligt skadad efter knivhugg i Uppsala"
SVT: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...hugg-i-uppsala
Citat:
...i en lägenhet i stadsdelen Sunnersta i Uppsala.
Citat:
Enligt polisen ska männen känna varandra sedan tidigare.

– Vi har hållit förhör och säkrat en del bevis. Det kommer att genomföras teknisk undersökning under morgondagen, det är avspärrat på platsen, säger Daniel Ågren, befäl vid regionledningscentralen vid polisen i region Mitt.
Citera
2021-11-19, 05:19
Bannlyst
Varför blir man så kritiskt skadad innan man kommer till sjukhus egentligen? Om man väntar några minuter så borde väl sjukhuset kunna fixa det tänker jag.
Citera
2021-11-19, 05:35
Finns rätt få lägenheter i själva Sunnersta. Utpräglat villaområde. Du har ett liten del som kallas Trasthagen, där det finns några. Men området består i stort av villaägare, ofta företagare m ganska höga inkomster eller pensionärer.. Är väl lite av ett white flight område trots Gottsunda 1-2 km bort. Skulle hellre slå ett slag för det hänt i nybyggda Bäcklösa som är beläget ca 500m innan Sunnersta. Mycket migranter har placerats där.
Senast redigerad av lone star 2021-11-19 kl. 05:38.
Citera
2021-11-19, 07:01
Medlem
tegelpanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Finns rätt få lägenheter i själva Sunnersta. Utpräglat villaområde. Du har ett liten del som kallas Trasthagen, där det finns några. Men området består i stort av villaägare, ofta företagare m ganska höga inkomster eller pensionärer.. Är väl lite av ett white flight område trots Gottsunda 1-2 km bort. Skulle hellre slå ett slag för det hänt i nybyggda Bäcklösa som är beläget ca 500m innan Sunnersta. Mycket migranter har placerats där.

Finns lägenheter på Sveddvägen, Dag H 246(kanske senior) samt Trasthagsvägen(lågoddsare). Har det skett i Bäcklösa så får dem ändra i artikeln, även snuten skulle knappast kalla Bäcklösa för Sunnersta.

”Lilla Sunnersta” på Salixvägen är en outsider -Studentområde, ligger åtminstone vägg i vägg med Sunnersta.
Citera
2021-11-19, 08:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Finns lägenheter på Sveddvägen, Dag H 246(kanske senior) samt Trasthagsvägen(lågoddsare). Har det skett i Bäcklösa så får dem ändra i artikeln, även snuten skulle knappast kalla Bäcklösa för Sunnersta.

”Lilla Sunnersta” på Salixvägen är en outsider -Studentområde, ligger åtminstone vägg i vägg med Sunnersta.
Sveddvägen? Jag trodde det var Morkullevägen, åtminstone heter busshållplatsen så. Hur som helst är det väl bostadsrätter där till skillnad från Trasthagen. Som någon annan skrev, mellan dessa två små områden med flerfamiljshus i nordligaste resp. sydligaste delen av Sunnersta breder ett välmående villaområde ut sig. Jag är själv uppvuxen där. Väldigt mycket akademiker och chefspersoner inom näringsliv. På Dag H 246, som mycket riktigt består av lägenheter för seniorer (55+ för att få köpa) bodde mina föräldrar efter att villan sålts. Men där finns förvisso mindre lägenheter i bottenplanet som hyrs ut, vanligen till studenter vid Ultuna typ.
Citera
2021-11-19, 08:46
Medlem
Två personer, i lägenhet, som ryker ihop rör sig oftast om fylletjafs som spårar ur.

Alternativen är relations- eller hederstjafs.
Citera
2021-11-19, 08:50
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Varför blir man så kritiskt skadad innan man kommer till sjukhus egentligen? Om man väntar några minuter så borde väl sjukhuset kunna fixa det tänker jag.
Hur tänkte du nu? om du ens tänkte alls..?
Tror du alltså att man blir mer kritiskt skadad först efter att man anlänt sjukhus?!
Kritisk skada uppstår naturligtvis vid skadetillfället. Tror du "sjukhus kan fixa allt"?
Förklara, vad menar du?
Citera
2021-11-19, 09:05
Medlem
Konvaljevägen 14A. Polisen knackade på hos mina svärpäron igår kl 23. Det är bara villor där. Det på 14A är en villa som en firma köpte för nått år sen för att driva nått slags specialboende hörde jag (kan vara fel).. Sett folk med fina dyra Parajumperjackor och guccikepsar där utanför.
En gammal annons från 2015 av nån som bodde här förut här så man ser utsidan -> https://bostadslistan.se/hyresbostad...med-pool-38007
Senast redigerad av janne303 2021-11-19 kl. 09:08.
Citera
2021-11-19, 10:43
Medlem
Bondlurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne303
Konvaljevägen 14A. Polisen knackade på hos mina svärpäron igår kl 23. Det är bara villor där. Det på 14A är en villa som en firma köpte för nått år sen för att driva nått slags specialboende hörde jag (kan vara fel).. Sett folk med fina dyra Parajumperjackor och guccikepsar där utanför.
En gammal annons från 2015 av nån som bodde här förut här så man ser utsidan -> https://bostadslistan.se/hyresbostad...med-pool-38007

Stämmer nog. Huset såldes 2016 till något Lexvia Fastigheter, och ska ha funkat eller funkar som utslussningboende. På sistone möjligen uthyrt till litet olika. Några ungdomar skrivna där just nu, varav en tycks ha någon alternativadress av just utslussningskaraktär.
De boende där är nog inte jätterepresentativa för området som helhet.
Citera
2021-11-19, 11:21
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Känns som jag fick en extra kromosom när jag läste ditt inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in