• 1
  • 2
2021-11-18, 04:50
Medlem
Hej!!

Jag brukar hänga med i det senaste men just discord och allt vad det kan användas till har jag aldrig orkat sätta mig in i riktigt.

Hur börjar jag lättast?
Säg att jag skulle vilja hitta info om Spotify accounts.

Tack!
Citera
2021-11-18, 04:55
Medlem
Neroxxs avatar
Discord är ett röst och chat program som gör det simpelt att bygga communitys. Det finns grupper för mycket (tex spel, aktier, poddar och sport osv osv.).

Dock förstås jag inte riktigt vad för sorts communitys du söker med " info om Spotify accounts ".

Men här är en länk till en spottify comunity.

https://discord.com/invite/spotify
Senast redigerad av Neroxx 2021-11-18 kl. 04:59.
Citera
2021-11-18, 05:28
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Discord är en kopia av IRC men med lite modernare funktioner som röst/videosamtal och avatarer. Applikationen är dock en webbapp vilket är så jävla sunkigt. Det är ett webbgränssnitt inbakat i ett .Net-fönster. Mindre IT-kunniga använder Discord flitigt så precis som med Facebook så lär man ha det för att ha enkel kontakt med kompisar.
Senast redigerad av Jasper.Newton 2021-11-18 kl. 05:35.
Citera
2021-11-18, 07:08
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Discord är en kopia av IRC men med lite modernare funktioner som röst/videosamtal och avatarer. Applikationen är dock en webbapp vilket är så jävla sunkigt. Det är ett webbgränssnitt inbakat i ett .Net-fönster. Mindre IT-kunniga använder Discord flitigt så precis som med Facebook så lär man ha det för att ha enkel kontakt med kompisar.
Varför är det sunkigt? Är det nackdelar? Mindre säkert?
Citera
2021-11-18, 07:19
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Varför är det sunkigt? Är det nackdelar? Mindre säkert?
Nackdelar är väl att prestandan är fruktansvärd med dagens standard mätt. Det är exakt samma sak som att jämföra Spotify som installerad direkt på datorn eller Spotify via webbläsaren. Vissa bryr sig inte, kanske majoriteten, men för andra är det "sunkigt".
Citera
2021-11-18, 07:21
Medlem
Så tråkigt att IRC nästan är dött nuförtiden. Discord lockar för mycket idioter.
Citera
2021-11-18, 08:29
Medlem
link71s avatar
Discord är som tesmspeak ventrilo. men mycket populärt då det är den enda som används. Skype var år sedan. + laggar af.

Mvh
Citera
2021-11-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Discord är som tesmspeak ventrilo. men mycket populärt då det är den enda som används. Skype var år sedan. + laggar af.

Mvh

Skype började gå ner sig så fort Microsoft tog över det
Citera
2021-11-18, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Skype började gå ner sig så fort Microsoft tog över det
Och alla sexbottar som följde gjorde Skype bra mindre drägligt.
Citera
2021-11-18, 09:50
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Så tråkigt att IRC nästan är dött nuförtiden. Discord lockar för mycket idioter.
Var du med på mIRCtiden? #dalnet.
Citera
2021-11-18, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Var du med på mIRCtiden? #dalnet.

95% Quakenet för min del
Citera
2021-11-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton

Ursäkta min eventuellt dumma fråga, men menar du att även desktopapplikationen skulle vara ett webbgränssnitt? Likaså med telefonapplikationerna?
Jag är inte så bevandrad i all terminologi men använder Discord ganska flitigt av just den anledningen att det är enkelt att ha kontakt med vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in