2021-11-17, 23:24
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...teman-uppsala/
17 november 15:03, Våld/hot mot tjänsteman, Uppsala

Två flickor blir misstänkta för våld mot tjänsteman.

En väktare på ett köpcenter i Gränby trycker på överfallslarmet efter att två gripna personer har blivit våldsamma. Enligt väktaren ska personerna, som båda är flickor i 16-årsåldern, bland annat sparkat och uttalat hot mot väktaren.

Båda flickorna blir misstänkta för våld mot tjänsteman och ringa stöld. En av flickorna överlämnas till vårdnadshavare på plats, den andra flickan avlägsnas till annan plats.

Vet någon mer?
Citera
2021-11-18, 04:46
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Tydligt bevis på varför ordningsvakter ska ha svag pepparsprej och leksaksbatong på sin höjd. Sjukt inkompetenta. Värre än kvinnliga poliser. En 16-årig tjej knäcker man ju på mitten. Hade jag varit där så hade jag knockat ena tjejen, duckat den andra, vänt mig om, kastat mig ner och hållit fast andra tjejens ben, ställt mig och ryckt i benet så hon tappar balansen och faller i golvet. Medan jag håller benet så stampar jag på första tjejens bröst, släpper andra tjejen som är halvt knockad sedan fallet, sen matar jag slag i ansiktet på första tjejen och slår ut varenda tand, vänder mig snabbt och flyger på den andra tjejen och sparkar henne om och om igen i huvudet och tar upp mobilen och ringer polis.
Citera
2021-11-18, 04:58
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Tydligt bevis på varför ordningsvakter ska ha svag pepparsprej och leksaksbatong på sin höjd. Sjukt inkompetenta. Värre än kvinnliga poliser. En 16-årig tjej knäcker man ju på mitten. Hade jag varit där så hade jag knockat ena tjejen, duckat den andra, vänt mig om, kastat mig ner och hållit fast andra tjejens ben, ställt mig och ryckt i benet så hon tappar balansen och faller i golvet. Medan jag håller benet så stampar jag på första tjejens bröst, släpper andra tjejen som är halvt knockad sedan fallet, sen matar jag slag i ansiktet på första tjejen och slår ut varenda tand, vänder mig snabbt och flyger på den andra tjejen och sparkar henne om och om igen i huvudet och tar upp mobilen och ringer polis.

wow, du tycks vara en fredlig man...

Sannolikt kurder, zigenare eller vita dumhuven(mindre troligt) Konsekvenser; saft och bulle
Citera
2021-11-18, 05:12
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Sannolikt kurder, zigenare eller vita dumhuven(mindre troligt) Konsekvenser; saft och bulle
Det är typiskt vita tonåringsbrudar, typ raggare som gör såhär.
Citera
2021-11-18, 05:19
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Det är typiskt vita tonåringsbrudar, typ raggare som gör såhär.

ja, eller hur Har du sett några raggare på gränby centrum den senaste tiden?
Citera
2021-11-18, 05:19
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Det du beskriver är nog bakgrunden till att du inte blev antagen till polisutbildningen eller för den delen lyckades få jobb som ronderande väktare. Ditt belastningsregister hade varit intressant att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in