2022-07-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Du insinuerade att dem (S)är de, de kommer inte från ingenstans. Du skrev inte 'inte'. Min poäng är att jag inte säger att Sverigedemokraterna var ett nazistiskt parti, däremot har de nazistiska rötter. Det är helt uppenbart. Sen att du försöker skydda partiet är pinsamt, nästan så att man misstänker att du är en valarbetare. Du är pinsam och för allas skull borde du logga ut från forumet. Du kan inte erkänna SD:s rötter trots att vi nu har fakta.

Ajajaj, nu gör du bort dig... Tala är silver, tiga är guld.

Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Är S ett kleptomanskt skattefuskarparti bara för att Mona och Strandhäll inte kan hålla fingrarna i styr? Ärligt, fattar du inte den skillnaden? I så fall är du extremt korkad för att vara en miljömupp till och med.

Visa nu var jag påstod detta.

Citat:
Min poäng är att jag inte säger att Sverigedemokraterna var ett nazistiskt parti, däremot har de nazistiska rötter. Det är helt uppenbart. Sen att du försöker skydda partiet är pinsamt, nästan så att man misstänker att du är en valarbetare. Du är pinsam och för allas skull borde du logga ut från forumet. Du kan inte erkänna SD:s rötter trots att vi nu har fakta.

Nej, SD's rötter har inte bevisats någonting då detta inte har undersökta. Grundare har nazistiska rötter, ja. Detta har varit känt länge, och nu vet vi att omfattningen är större än vad man tidigare trott.

Som sagt, du gör bort dig. Du kommer med en massa falska påståenden. Med tanke på din läskunnighet, är du zoomalier?
Citera
2022-07-15, 16:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
18 av 22 av SDs grundare var högerextrema rasister. Därtill ville 9-10 av 22 förinta judar/skapa diktatur/göra revolution.
Fakta, allt enligt SDs egen rapport.

Inte helt rätt. Det var 30 pers.

"En betydande del av de personer som grundade Sverigedemokraterna i slutet av 80-talet kom från ”nazistiska, rasistiska och odemokratiska sammanhang”. Det är slutsatsen i första delen av partiets egen vitbok som nu är färdig."

Jag tyckte de sa att 18 av 30 kom från BSS. Bevara Sverige Svenskt.
Men får inte ihop det helt.

Edit:
18 av 22 med känd bakgrund av de 30 var från nazistiska, rasistiska eller odemokratiska sammanhang.
Senast redigerad av gofigur 2022-07-15 kl. 16:18.
Citera
2022-07-15, 16:18
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men ärligt är det inte oerhört pinsamt att i princip ALLA toppnamn inom SD nu sent omsider erkänt att dom har ett nazistiskt förflutet men inte Jimmie själv? Man får ju inte glömma bort att han ordagrant skrev på Twitter om att han var stolt över sitt partis rötter .
Han vägrade ju också välja Biden (som är en tönt) framför Putin och sedan startade Putin ett krig som påverkar hela världen. Så det är inte 100% cred för Jimmie och han får nog pudla lite. Inget fel med det, SD sedan Jimmie tog över har noll likhet med SD 1990-tal. Men allra bäst hade varit om man startat upp ett nytt parti tidigt och avknoppat skräp-historiken. Det hade känts så mycket bättre.

Kanske att det rådet gäller fortfarande. Att SD borde avknoppa sin historik och kalla sig något annat. Inte för att det påverkar något konkret, men moraliskt känns det bättre.
Senast redigerad av Barents 2022-07-15 kl. 16:21.
Citera
2022-07-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
18 av 22 av SDs grundare var högerextrema rasister. Därtill ville 9-10 av 22 förinta judar/skapa diktatur/göra revolution.
Fakta, allt enligt SDs egen rapport.

Helt korrekt
Citera
2022-07-15, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Inte helt rätt. Det var 30 pers.

"En betydande del av de personer som grundade Sverigedemokraterna i slutet av 80-talet kom från ”nazistiska, rasistiska och odemokratiska sammanhang”. Det är slutsatsen i första delen av partiets egen vitbok som nu är färdig."

Jag tyckte de sa att 18 av 30 kom från BSS. Bevara Sverige Svenskt.
Men får inte ihop det helt.
De vet bara politisk bakgrund på 22. Därför kan de bara säga något om dessa. Resterande kan ha varit bolsjeviker och islamister. Ingen som vet.

Läs rapporten själv så ser du:
https://via.tt.se/data/attachments/0...7e071f359a.pdf
Citera
2022-07-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Han vägrade ju också välja Biden (som är en tönt) framför Putin och sedan startade Putin ett krig som påverkar hela världen. Så det är inte 100% cred för Jimmie och han får nog pudla lite. Inget fel med det, SD sedan Jimmie tog över verkar ha noll likhet med SD. Men allra bäst hade varit om man startat upp ett nytt parti tidigt och avknoppat skräp-historiken. Det hade känts så mycket bättre.

Kanske att det rådet gäller fortfarande. Att SD borde avknoppa sin historik och kalla sig något annat. Inte för att det påverkar något konkret, men moraliskt känns det bättre.

Varför måste man välja mellan dessa? Måste man välja mellan AIDS och pesten också? Vad mer måste man välja? Kan man inte tycka något annat?
Citera
2022-07-15, 16:22
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men ärligt är det inte oerhört pinsamt att i princip ALLA toppnamn inom SD nu sent omsider erkänt att dom har ett nazistiskt förflutet men inte Jimmie själv? Man får ju inte glömma bort att han ordagrant skrev på Twitter om att han var stolt över sitt partis rötter .
Och han ljuger om när han gick med fortfarande
Citera
2022-07-15, 16:22
Medlem
Citat:
När en Miljöpartist visat sig vara islamistiskt så är Miljöpartiet islamistiskt enligt er. När Sverigedemokraterna haft flertalet nazister som grundar partiet och nynazistiska företrädare så har de inga nazistiska rötter.

Förstår du inte själv hur korkad du låter? Har du förmåga till att reflektera?
Mp stöttar islamism, stöttar SD nazism?
Citera
2022-07-15, 16:23
Bannlyst
Citat:
Helt korrekt
Kanske inte så konstigt att Mattis Karlsson får ont magen när han läser sin rapport?
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Varför måste man välja mellan dessa? Måste man välja mellan AIDS och pesten också? Vad mer måste man välja? Kan man inte tycka något annat?
Det svaret gällde för mig också. Tills Putin startade kriget. En klar missbedömning, av mig och Jimmie. man ska kunna erkänna fel. SD:s partistart är fel, inget snack om det.
Citera
Medlem
SDs beteende är i grund och botten detsamma nu, som då, i vilket fall. Om en vitbok är tänkt att ändra på folks uppfattningar, så förändrar inte det dom gemensamma fundamenten i SDs beteende dessa dagar. Kanske man borde börja i nutid istället.
Citera
2022-07-15, 16:24
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Det är mycket riktigt att SD grundades av Nazister, men dessa var från BSS och när Klarström drog vilket var när Jimmie kom in tror jag, så började fler och fler försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in