Citat:
Ursprungligen postat av
st33r
Oh ja. Snackar vi 00 -tal eller rent av 90-tal?
Sen verkar folk ha lite olika definitioner av vad marsipantjack. Är det en nästan transparent gulvit deg med liknande konsistens som mandelmassa?
För det cirkulerade ju mandeltjack också. Tror det var en kemisk doft som med god vilja kunde upplevas gå mot bittermandel.
Det duv-vita blomstertjacket var fint med . Sådär mycket lätt fuktat så man både kunde rulla ihop det till en snöboll men också hacka upp det till en lina.
Dock var det nästan så med alla sorter att både var enormt potenta men också att det ångade kemifabrik ur svalget efter man dragit en lina.
Mandeltjack får man vid en speciell syntesväg. Tror man använde sig av någon alkohol, formaldehyd eller acetaldehyd, kommer ej ihåg exakt vilken. Kan vara Benzaldehyd oxå.
Klettjack var min favorit förut för 6 år sedan. Importera från Nederländerna. Vakuumpåsarna badade i olja, och avdunstade på sekunder efter öppnandet av påsarna.
Jävlat vad bra det doset var alltså. Pasta eller amphetamine paste kallades det för

Osäker på hur exakt man framställer det. Vissa tror att det är en blandning av amfetaminsulfat och fribas. Därför det torkar så fort oxå. Den teorin anser jag som utbildad i organisk kemi verkar mest sannolik. Finns såklart fake oxå som pundarna på stan får med vanligt torrt tjack o några droppar vatten.
Dom få gångerna jag tagit dos nu på senare år så har det varit uselt och alltid luktat riktigt skumt.. Tyvärr..