• 1
  • 2
2021-11-16, 19:14
Medlem
tomyhockeys avatar
En man i 50-årsåldern åtalas vid Uddevalla tingsrätt misstänkt för två fall av våldtäkt mot barn och fler andra sexualbrott.

https://www.expressen.se/gt/krim/man...-fosterdotter/

någon som har mer info ??
Citera
2021-11-16, 19:19
Medlem
Onekligen en sjuk jävel. Ett citat ur artikeln:

Citat:
Enligt åtalet har mannen tvingat sig på en 17-årig flicka genom att bryta sig in i hennes rum och mot hennes vilja tvinga till sig ett samlag. Han ska också under en bilresa rört vid mot flickans underliv på ett sådant sätt att det var ”jämförligt med samlag”. Övergreppen begicks enligt åtalet under 2016.

Flickan står i beroendeställning till mannen eftersom hon varit familjehemsplacerad hos honom och hans sambo.

Ingen pedofil dock.
Citera
2021-11-16, 19:21
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Onekligen en sjuk jävel. Ett citat ur artikeln:

Ingen pedofil dock.

Beror väl på om hon är 17 idag eller var det då.
Citera
2021-11-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Beror väl på om hon är 17 idag eller var det då.
Hon var 17 vid första tillfället enligt åtalet så juridislt ett barn. Inom psykiatrin talar man dock om pedofili såsom sexuell dragning till prepubertala barn. Visst denna stackars tjej kanske hade en kropp som en 7-åring men jag utgår från att det var en tjej som genomgått puberteten (likt 99.99% eller så av andra tjejer i samma ålder).
Citera
2021-11-16, 19:29
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Hon var 17 vid första tillfället enligt åtalet så juridislt ett barn. Inom psykiatrin talar man dock om pedofili såsom sexuell dragning till prepubertala barn. Visst denna stackars tjej kanske hade en kropp som en 7-åring men jag utgår från att det var en tjej som genomgått puberteten (likt 99.99% eller så av andra tjejer i samma ålder).

Ja då är det lite annat rent juridiskt.
Citera
2021-11-16, 19:30
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Vem är pedofilen i Uddevalla ?" -► "Västsverige: man åtalas för att ha våldtagit fosterdotter. Åtal 2021-11-16."

/Mod
Citera
2021-11-16, 19:36
Medlem
En sak jag alltid undrar när jag läser sånt här:

Hur genomvidrig måste man inte vara för att vilja bli "familjehem" till ett (förmodligen) redan traumatiserat barn/ung vuxen, och sedan utsätta detta för övergrepp? Någon som verkligen behöver trygghet och stabila vuxna i sitt liv. Ren ondska.

Men man får väl stilla sig lite tills dom fallit
Citera
2021-11-16, 20:04
Medlem
Citat:

Hur genomvidrig måste man inte vara för att vilja bli "familjehem" till ett (förmodligen) redan traumatiserat barn/ung vuxen, och sedan utsätta detta för övergrepp? Någon som verkligen behöver trygghet och stabila vuxna i sitt liv. Ren ondska.

Håller verkligen med.
Fy fan vad vidrigt svinigt!

Det är sånt här som får en att fundera på att bli familjehem/stödfamilj, så att man kanske kan rädda någon som annars skulle farit illa.
Jävla svin det finns!
Citera
2021-11-16, 20:08
Medlem
ChiCoLas avatar
Han förstör sitt förhållande och kommer aldrig kunna vara fosterfamilj igen .
Utan tvekan en fet sis man som inte får ligga av fruen.

Upp med namn
Citera
2021-11-16, 20:44
Medlem
Citat:

Jag känner en snubbe som genomgående har knullat med "trasiga" tjejer (dock över 18), han gillar att dom redan är nedbrutna och viljelösa och ställer upp på allt, trots att han behandlar dom som skit.

Jag antar att såna här vider också gillar tanken på att tjejerna har låg motståndskraft, typ ger du dom ett paket cigg så låter dom bli att anmäla att du tafsar på dom
Citera
2021-11-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag känner en snubbe som genomgående har knullat med "trasiga" tjejer (dock över 18), han gillar att dom redan är nedbrutna och viljelösa och ställer upp på allt, trots att han behandlar dom som skit.

Jag antar att såna här vider också gillar tanken på att tjejerna har låg motståndskraft, typ ger du dom ett paket cigg så låter dom bli att anmäla att du tafsar på dom
Ja det måste ju vara en sorts fetisch. Att känna sig så överlägsen och kunna styra och göra vad helst man behagar med en annan människa.

Har dessa individer varit med om samma sak? Eller varifrån kommer det här? Fattar verkligen inte.

Men som sagt, en man är anhållen och ännu inte dömd. Inte än i alla fall. Vore intressant om någon här visste mer, annars får vi vänta på domen antar jag.
Citera
2021-11-16, 22:23
Medlem
Hur kom det fram? Berättade flickan för socialen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in