2022-01-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25181
Vilket otroligt korkat svar! Jag har den värsta tänkbara ångesten!

Jag tror att han menar ångest är odefinierbara rädslor. Om rädslorna är verkliga och tydliga, då är det inte ångest. Då står du inför risker. Finns inte en medicin som kan ta bort risker.
Men stes är som du säger klen. Personligen har jag endast upplevt att dessa 4 saker dämpar ångest; träning, meditation, osjälviska goda handlingar och slutligen kreativt skapande.
Nästan samma uppställning finns i "Happiness hypothesis" tror jag den heter av Jonathan Haidt.
Citera
2023-10-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Jag tror att han menar ångest är odefinierbara rädslor. Om rädslorna är verkliga och tydliga, då är det inte ångest. Då står du inför risker. Finns inte en medicin som kan ta bort risker.
Men stes är som du säger klen. Personligen har jag endast upplevt att dessa 4 saker dämpar ångest; träning, meditation, osjälviska goda handlingar och slutligen kreativt skapande.
Nästan samma uppställning finns i "Happiness hypothesis" tror jag den heter av Jonathan Haidt.

Ingen på forumet vet någonting om mig och min ångest.
Citera
2023-10-12, 22:01
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25181
Ingen på forumet vet någonting om mig och min ångest.
Testa nått annat än benso,när jag hade abstinens och var inlagd på Beroendecentrum för urtrappning av benso ,fick jag abilify . Funkade ganska bra mot ångest,blev lite rastlös och snurrig om jag reste mig för fort .men det var skönt att bli av med ångesten och bli av med alla snurriga tankar
Citera
2023-10-14, 02:23
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Testa nått annat än benso,när jag hade abstinens och var inlagd på Beroendecentrum för urtrappning av benso ,fick jag abilify . Funkade ganska bra mot ångest,blev lite rastlös och snurrig om jag reste mig för fort .men det var skönt att bli av med ångesten och bli av med alla snurriga tankar

Man ska inte hålla på och fnatta med neuroleptika vid ångest, om ångestproblematiken inte påvisas p.g.a. Schizofreni eller maniska tillstånd.
Citera
2023-10-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte

JÄVLIGT korkat att ta neuroleptika mot ångest! Det ska ENBART tas av folk som är psykotiska vilket jag INTE är!
Citera
2023-10-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Man ska inte hålla på och fnatta med neuroleptika vid ångest, om ångestproblematiken inte påvisas p.g.a. Schizofreni eller maniska tillstånd.

Bra skrivet! Neuroleptika ska enbart tas för psykos och det har jag INTE.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in