2021-11-16, 15:24
Medlem
Jag har rullat för hand i över 20 år. Men har insett att när jag ser någon annan rulla en cigg så har dom filter till höger. Har alltid rullat med filter till vänster. Spelar det någon roll? Är både vänster och högerhänt, så har provat men tycker att det fungerar bättre med filtret till vänster. Hur gör ni?
Citera
2021-11-16, 15:28
Medlem
Hirugataris avatar
Spelar ingen roll. För högerhänta underlättar det om det är höger då man kan använda tummen lite. Antar att detsamma är för vänsterhänta.

Du är inget geni antar jag?
Citera
2021-11-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Spelar ingen roll. För högerhänta underlättar det om det är höger då man kan använda tummen lite. Antar att detsamma är för vänsterhänta.

Du är inget geni antar jag?
Nej kan inte kalla mig för ett geni. Jag har bara övat att arbeta med båda händerna på grund av dålig impulskontroll där jag slog sönder min högerhand.
Senast redigerad av Sirge 2021-11-16 kl. 15:51.
Citera
2021-11-16, 15:59
Medlem
Bonnatorps avatar
När jag rullat jointar så har filtret alltid legat i höger hand iallafall.
Det är så beroende av att pappret hamnar tätt mot filtret, och jag har inte lika välkontrollerad och stabil kläm i vänsterhanden.
Citera
2021-11-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
När jag rullat jointar så har filtret alltid legat i höger hand iallafall.
Det är så beroende av att pappret hamnar tätt mot filtret, och jag har inte lika välkontrollerad och stabil kläm i vänsterhanden.

Intressant har upptäckt det hos många cannabis rökare att dom rullar från höger. Men nu är det inte cannabis vi ska prata om, mer om rullning av tobak. 🙂
Citera
2021-11-16, 16:59
Medlem
angelfuck666s avatar
Jag har rullat för hand i 15-20 år nu och har alltid filtret till vänster fast jag är högerhänt. Har aldrig helst provat nåt annat. Om jag nån gång emellanåt rullar en joint har jag inget filter alls i den.
En polare jag har sätter alltid filtret till höger men han rullar dem "felvänt" eller hur man ska säga, han har limmet framåt och slickar det med undersidan av tungan.
Citera
2021-11-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Jag har rullat för hand i 15-20 år nu och har alltid filtret till vänster fast jag är högerhänt. Har aldrig helst provat nåt annat. Om jag nån gång emellanåt rullar en joint har jag inget filter alls i den.
En polare jag har sätter alltid filtret till höger men han rullar dem "felvänt" eller hur man ska säga, han har limmet framåt och slickar det med undersidan av tungan.

Asså! Det med hur din polare rullar är jag inte medveten om att jag har sett någon har rullat tidigare. Det är intressant. Men nu ska vi inte prata om hur man rullar en joint. I så fall skulle jag inte placera tråden här. Förstår att det finns olika tricks hur man rullar en joint men det är inte det som är meningen med den här tråden.
Citera
2021-11-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirge
Asså! Det med hur din polare rullar är jag inte medveten om att jag har sett någon har rullat tidigare. Det är intressant. Men nu ska vi inte prata om hur man rullar en joint. I så fall skulle jag inte placera tråden här. Förstår att det finns olika tricks hur man rullar en joint men det är inte det som är meningen med den här tråden.

Metodiken skiljer ju inte nämnvärt i just den här frågan kan ju jag tycka.

Höger gäller förövrigt här med, som högerhänt känns det kort och gott naturligaste.
Citera
2021-11-16, 21:21
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jag använde inte filter när jag rullade cigg, men oavsett om det skall dit ett filter eller ej, och oavsett om det är tobak eller gräs jag rullar, så vill jag ha rökverket avsmalnande mot den ände som skall vara mellan läpparna. Den änden har jag i höger hand. Bättre kontroll på motoriken med den eftersom jag är högerhänt.
Antar att jag skulle kunna rulla tvärt om, men det skulle kännas sjukt avigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in