• 1
  • 2
2021-11-16, 11:34
Medlem
Det var värst vad det händer grejer. Vad kan detta nu vara?

https://live.aftonbladet.se/supernyt...anad.CCmxEjbW6
Citera
2021-11-16, 11:45
Medlem
GeleZachas avatar
Enligt Omni är pojken bara 12 år gammal. Man blir bedrövad över vad vårt samhälle har blivit...
Citera
2021-11-16, 12:01
Medlem
30Lugers avatar
Ett citat ur artikeln så att inte tråden slängs:
” Under tisdagsmorgonen larmades polisen om att en pojke under 15 år blivit kidnappad och rånad av en okänd gärningsman i Lidköping.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska pojken under vapenhot ha blivit intvingad i en bil när han var påväg till skolan.”
Citera
2021-11-16, 12:08
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Ett citat ur artikeln så att inte tråden slängs:
” Under tisdagsmorgonen larmades polisen om att en pojke under 15 år blivit kidnappad och rånad av en okänd gärningsman i Lidköping.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska pojken under vapenhot ha blivit intvingad i en bil när han var påväg till skolan.”

Fy fan vilken skräck upplevelse
Citera
2021-11-16, 12:15
Medlem
swebarbs avatar
Fyfan va otäckt, vad är detta för jävla dåre ? Vart är samhället påväg småbarn måste va rädda nu så inte nån galning försöker kidnappa dig på väg till skolan.. bra utveckling på det är landet

Och varför har vi inget signalement på gärningsmannen då ?
Citera
2021-11-16, 12:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
” En 12-årig pojke ska under vapenhot blivit intvingad i en bil på väg till skolan under tisdagen, enligt uppgifter till GT. Händelsen ska ha skett i Lidköping under tisdagen
Pojken hittades senare i ett skogsparti utanför stan.
Enligt polisen ska pojken blivit bortförd och rånad under vapenhot. ”
https://www.expressen.se/gt/pojke-bo...nder-vapenhot/
Citera
2021-11-16, 14:06
Medlem
Guru-Gurus avatar
WTF? I Lidköping? Den stan känns ju inte annat än som bonnig sovstad. Nån som boffat för mycket soppa och fått för sig att leka gangster?
Citera
2021-11-16, 14:14
Medlem
Forever Winters avatar
Vem fan rånar en 12-åring om man är ute efter pengar? Och på det sättet.
Låter som att det finns en story bakom det här. Rätt säker på att ungen vet vem det är.
Citera
2021-11-16, 14:35
Medlem
Givetvis pack som ger sig på en vit svensk pojke. Har jag fel i min spekulation?
Citera
2021-11-16, 14:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fyfan va otäckt, vad är detta för jävla dåre ? Vart är samhället påväg småbarn måste va rädda nu så inte nån galning försöker kidnappa dig på väg till skolan.. bra utveckling på det är landet

Och varför har vi inget signalement på gärningsmannen då ?

Svarta Adidasbyxor och huvtröja? Sannolikt mörk BMW eller Audi?

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vem fan rånar en 12-åring om man är ute efter pengar? Och på det sättet.
Låter som att det finns en story bakom det här. Rätt säker på att ungen vet vem det är.

Kan räcka att ungen är svensk och har en smartphone och en märkesjacka.

Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Givetvis pack som ger sig på en vit svensk pojke. Har jag fel i min spekulation?

Inte osannolikt. I annat fall kan det vara en uppgörelse/markering mellan klaner där rån används som ursäkt för att slippa skriva klanuppgörelse. Kanske har 12-åringen eller någon anhörig sagt eller gjort något mot någon medlem i en annan klan. Eftersom vi vare sig får signalement eller övrig information så får man spekulera. Spekulationer grundar sig i huvudsak på empiri.
Citera
2021-11-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Svarta Adidasbyxor och huvtröja? Sannolikt mörk BMW eller Audi?

Kan räcka att ungen är svensk och har en smartphone och en märkesjacka.

Inte osannolikt. I annat fall kan det vara en uppgörelse/markering mellan klaner där rån används som ursäkt för att slippa skriva klanuppgörelse. Kanske har 12-åringen eller någon anhörig sagt eller gjort något mot någon medlem i en annan klan. Eftersom vi vare sig får signalement eller övrig information så får man spekulera. Spekulationer grundar sig i huvudsak på empiri.

Sannolikt inga klankrig i Lidköping (var tvungen att dubbelkolla att detta inte var den betydligt större staden Linköping) men tyvärr en utveckling där invandrare i harmoniska småstäder utan uppseendeväckande "socioekonomiska förhållanden" skal "spela Allan" inspirerade av de tuffa killarna i orten. Givetvis påverkade av den offerkultur som råder bland stora delar av vår invandrarbefolkning och ivrigt påhejade av vänstern som älskar att ha invandrare att tycka synd om. I somras såg jag en 7 ish-åring från Mellanöstern som skulle visa sig tuff genom att på ett teatraliskt sätt att stoppa trafiken extra länge när han gick över vägen så att svennarna fick vänta. Detta var i ett litet samhälle i Dalarna och jag insåg där och då att hela Sverige är och var var kört för överskådlig tid.
Citera
2021-11-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Sannolikt inga klankrig i Lidköping (var tvungen att dubbelkolla att detta inte var den betydligt större staden Linköping) men tyvärr en utveckling där invandrare i harmoniska småstäder utan uppseendeväckande "socioekonomiska förhållanden" skal "spela Allan" inspirerade av de tuffa killarna i orten. Givetvis påverkade av den offerkultur som råder bland stora delar av vår invandrarbefolkning och ivrigt påhejade av vänstern som älskar att ha invandrare att tycka synd om. I somras såg jag en 7 ish-åring från Mellanöstern som skulle visa sig tuff genom att på ett teatraliskt sätt att stoppa trafiken extra länge när han gick över vägen så att svennarna fick vänta. Detta var i ett litet samhälle i Dalarna och jag insåg där och då att hela Sverige är och var var kört för överskådlig tid.

Det är nog inga klankrig här men det är iaf två grupperingar som slåss om droghandeln där det slutade med ett mordförsök för några månader sen som en hämnd på att Gm hade blivit knivad.

(FB) Mordförsök Lidköping 3/10-20
BO blev en GM i denna tråden:
(FB) Skara, försök till mord - Man allvarligt skadad (2021-08-21)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in