• 1
  • 2
2021-11-15, 10:29
Medlem
Hej! jag ska genomföra en intervju och undrar om man kan spela in samtal med någon app via telefon?
Jag har en Iphone 13.
Eller behöver jag typ fixa Skype och ringa från det istället?
Tips mottages hur detta ska gå till på ett bra sätt?
Citera
2021-11-15, 10:33
Avstängd
Röstmemon finns i verktyg på din mobil
Citera
2021-11-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Det funkar inte så vitt jag vet när man pratar i telefon?
Citera
2021-11-15, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Funkar inte för ändamålet tyvärr.
Citera
2021-11-15, 11:10
Medlem
paerras avatar
Tror inte iPhone stöder det.

Har du en gammal telefon du kan ha bredvid och spela in?
Och köra samtalet på högtalare
Citera
2021-11-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Tror inte iPhone stöder det.

Har du en gammal telefon du kan ha bredvid och spela in?
Och köra samtalet på högtalare

Nej tyvärr. Då hade jag kunnat använda röstmemmon.
Citera
2021-11-15, 12:05
Medlem
McMakrills avatar
Jag använder Cube ACR till Android, som spelar in alla samtal automatiskt. Kanske finns till iPhone också?
Citera
2021-11-15, 12:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
Jag använder Cube ACR till Android, som spelar in alla samtal automatiskt. Kanske finns till iPhone också?
1. spelas rösten in hos den du pratar med också?
2. Vilken kontroll över din telefon för att spela in samtal har du tillåtit?
3. vad har du för telefon?
4. sker inspelningen automatiskt?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----
Anledningen till att jag frågar är att jag har läst att telefonproducenterna inte vill tillåta denna teknik på sina telefoner numera. De befarar att det kan anses omoraliskt men inte olagligt att spela in den man pratar med utan att den vet om det och vill inte få badwill av att möjliggöra detta.
På min förra telefon spelades alla samtal in automatiskt vilket jag hade nytta av i en process mot ett bilföretag och fick ca 100.000 betalt för en reparation.
Citera
2021-11-15, 14:21
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. spelas rösten in hos den du pratar med också?
2. Vilken kontroll över din telefon för att spela in samtal har du tillåtit?
3. vad har du för telefon?
4. sker inspelningen automatiskt?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----
Anledningen till att jag frågar är att jag har läst att telefonproducenterna inte vill tillåta denna teknik på sina telefoner numera. De befarar att det kan anses omoraliskt men inte olagligt att spela in den man pratar med utan att den vet om det och vill inte få badwill av att möjliggöra detta.
På min förra telefon spelades alla samtal in automatiskt vilket jag hade nytta av i en process mot ett bilföretag och fick ca 100.000 betalt för en reparation.
1. Jodå, båda parter spelas ju in.
2. Man får ju tillåta att programmet får tillgång till mikrofonen. Det kommer upp många varningar när man installerar programmet.
3. Samsung S10.
4. Jodå, den startar så fort ett samtal börjar, både in o utgående.

Jag rensar normalt sett bort alla samtal utom väldigt viktiga o t.ex försäljare. Jag har blivit lurad på ett abonnemang en gång, men det vann jag i ARN (det är därför jag började spela in). Fast jag tackar ju ändå nej för det mesta.

Har för mig att det är lagligt att spela in samtal om åtminstone en av parterna är med på det.
Citera
2021-11-15, 14:30
Medlem
Olympus-diktafoner har ett mikrofon och hörlurstillägg som gör att du kan spela in samtal via den. Tror det annars inte går om man inte köper en dyr app.
Citera
2021-11-15, 14:31
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
1. Jodå, båda parter spelas ju in.
2. Man får ju tillåta att programmet får tillgång till mikrofonen. Det kommer upp många varningar när man installerar programmet.
3. Samsung S10.
4. Jodå, den startar så fort ett samtal börjar, både in o utgående.

Jag rensar normalt sett bort alla samtal utom väldigt viktiga o t.ex försäljare. Jag har blivit lurad på ett abonnemang en gång, men det vann jag i ARN (det är därför jag började spela in). Fast jag tackar ju ändå nej för det mesta.

Har för mig att det är lagligt att spela in samtal om åtminstone en av parterna är med på det.
Jo så är lagen.
Jo jag vann i ARN också och företaget hade säljvillkoren för bilen att det följer ARN:s beslut.
Så det är bra att spela in.
Tack för info och apptipset.
Citera
2021-11-15, 18:21
Medlem
AlexGamerAMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hej! jag ska genomföra en intervju och undrar om man kan spela in samtal med någon app via telefon?
Jag har en Iphone 13.
Eller behöver jag typ fixa Skype och ringa från det istället?
Tips mottages hur detta ska gå till på ett bra sätt?

Du kan använda skärminspelning på iPhone för spela in samtal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in