Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Ångest över att leva? Inte många promille som drabbas av det, det flesta älskar livet.
I denna värld som så enkelt kan uppfattas som genomrutten är det bra att påminna sig själv (och andra) om att det är en minoritet som är deprimerad.
Kanske bara en minoritet inom minoriteten som får existensiell ångest.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meanderbetraktaren
Studenter som är lite över 20 år gamla och som inte vet vad vad de ska göra av sitt liv. Jag har mött en och annan som varit sån.
Kanske stämmer att unga som inte vet vad de ska göra med livet lättare grubblar mer än andra. Men även inom denna grupp måste det ju finnas många som inte låter grubblerier leda till ångest eller depression.
Citat:
Ursprungligen postat av
troligengud
Att man inte är så bra att nå sina mål.
Pga olika fula drag tex

Att man är dålig på det man tycker är kul.
Gör ju att ingen ändå vill se dig spela fotboll eller göra mega spel som programmerare på masken nivå. Typ så

Man är oduglig på allt man ger sig på .
Med hög IQ att skylla på
Sen är det också otur hur man hamnar i livet.
Jag tror iaf att det är rätt ovanligt att vara så intelligent att man inte kan anpassa sig i lägre nivå.
Så om man är underkvalificerad på det man gör ökar risken för att man grubbla. Men inte alla som är underkvalificerad grubblar väl på meningen med livet. En del lyckas väl skola om sig eller finna annan mening i livet?
Citat:
Ursprungligen postat av
MisterMagooo
Bland djuptänkande människor.
Det har inget med autism att göra. Intelligens kan säkert vara genomsnittlig.
Är det inte lite motsägelsefullt? Krävs det inte lite högre intelligens för att vara djuptänkande?
Citat:
Ursprungligen postat av
GeleZacha
Jag har existentiell ångest sen jag rökte för mycket marijuana en gång i våras. Började tänka på varför vi egentligen existerar under ruset och ovissheten skrämde mig. Sedan har de tankarna fortsatt sedan dess, fast inte lika intensivt
Hönan eller ägget. Fastnade du för droger för att du är en grubblare eller är du en grubblare pga drogerna?
Citat:
Ursprungligen postat av
B-a-c-k-f-l-a-s-h
Skulle gissat på intelligenta personer.
Varför?
Jag vet inte om existensiell ångest/depression bara är ett sätt för mig att kanalisera ångest som uppkommer av något annat eller om jag verkligen blir deppig av att tänka på livets meningslöshet