2021-11-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Var nånstans framgår att mamman är svensk?
Går ju stick i stäv med samtliga artiklar.

Hon är svensk då hon har svenskt medborgarskap. stod om det tidigare var kommer jag inte ihåg ;-)
Citera
2021-11-16, 00:57
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är ett oerhört blattefierat område men själva händelsen ger inga blattesignaler.

Känns nästan som om mannen tagit något slags knark.
Ja, eller att han fått en psykos?? Detta är riktigt sjukt! När jag läser vad som hänt så tänker jag psykos/schizofreni!

Sådär sjuka saker kan väl en människa inte göra?! I alla fall inte i sitt sinnes fulla bruk! Det är inte mänskligt någonstans.
Citera
2021-11-16, 00:59
Medlem
MrDeeds1966s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Definitivt inte. Däremot kan etnisk svenne under stor påverkan av alkohol tänkas vara överrepresenterad i sådana här våldsdåd mot sina egna barn. Men naturligvis "ingår det inte" i någon kultur, inte ens den svenska.

Det värsta är att i fall som detta med religiösa idioter (min tolkning med religiös) är att de behöver inte sprit för att spåra ur. I detta fall kan det vara precis vad fan som helst som triggar skiten. Eftersom hans fru lever uppfattar jag det som att hon inte är stubinen i explosionen.
Citera
2021-11-16, 01:05
Medlem
MrDeeds1966s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
oavsett om det är en invandrarfamilj med rötterna i afrika eller i mellanöstern, eller om det är en helsvensk vit familj så är anledningen till detta dårskap psykisk sjukdom och/eller drogpåverkan

stackars barn

Vänta med den prognosen. Kan lika gärna vara religiöst eller ett avslag på sos(se)bidraget. Vad vänstermedia kommer ut med för info kommer inte vara relevant i detta fall, det kan du ge dig fan på!
Citera
2021-11-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Var skriver jag eller ens antyder att ingen förutom jag får spekulera?
Jag själv anser mig inte vara naiv, jag har en rätt gedigen livserfarenhet, utbildning och arbetslivserfarenhet. Naiv var jag däremot när jag var yngre, så jag HAR varit naiv, det kan jag ge dig

Men förklara gärna för mig, som då kanske inte "följer med något så när" enligt dig, hur kommer det sig att just detta är "en företeelse som bortom rimligt tvivel förekommer med offer och gärningsmän av utländsk härkomst i en övervägande majoritet av fallen"?
Finns det någon sorts statistik på det eller vad grundar du din uppfattning på?

Du gör det inte rak av men i början av ditt inlägg skriver du ju summariskt att det förekommer mycket spekulationer, för att senare pk-raljera att kön, identitet och hela pk-paradigmet inte spelar någon roll för att nu handlar det banne mig om barn och finns det något vi här i Sverige ska tillbe är det offerskapets altare. Du avslutar inlägget med att själv vilt lägga fram spekulationer om familjens levnadssituation. Tycker bara det var lite komiskt. Du är säkert sosse.

Du med din gedigna erfarenhet borde väl veta bättre än att man faktiskt kartlägger brottslingars etnicitet här i Sverige. Brott som brott. Elefanten i rummet. Men om man läser aktuella förundersökningsprotokoll och domar målas en rätt dyster bild upp. Enligt min bedömning begås 80-90 % av alla mord i Sverige idag av invandrare. Inte svenskar. Men lura dig inte att BRÅ någonsin skulle göra slag i saken och göra statistiska analyser på ett meningsfullt sätt. Jerzy och gänget har annat på agendan.
Citera
2021-11-16, 01:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Rätt Facebook-profil:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100066404303906
Citera
2021-11-16, 01:33
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja, eller att han fått en psykos?? Detta är riktigt sjukt! När jag läser vad som hänt så tänker jag psykos/schizofreni!

Sådär sjuka saker kan väl en människa inte göra?! I alla fall inte i sitt sinnes fulla bruk! Det är inte mänskligt någonstans.

Psykopati kallas det för.
Citera
2021-11-16, 01:36
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är min tredje gissning innan vi får svar men innan dess så tror jag mer på psykisk störning (psykos/schizofreni) eller knark med drogutlöst psykos.

Finner handlingen omänsklig.
Citera
2021-11-16, 01:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Tveksamt va? Psykopater brukar väl i regel vara lite mer rationella även om de saknar samvete och empati? Att kniva sina egna barn och kasta ut dem från femte våningen känns inte speciellt utstuderat eller genomtänkt. Psykos låter faktiskt inte som en helt dum gissning i det här fallet, eller ett rejält raseriutbrott.
Citera
2021-11-16, 01:39
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är min tredje gissning innan vi får svar men innan dess så tror jag mer på psykisk störning (psykos/schizofreni) eller knark med drogutlöst psykos.

Finner handlingen omänsklig.

Empatistörning är number one cause.

Apropå empati little bit rich coming from you. Det lutar sig nästan åt att man ska skylla på droger om möjligheten ges. Vad tror du?
Citera
2021-11-16, 01:45
Medlem
Citat:

Apropå empati little bit rich coming from you. Det lutar sig nästan åt att man ska skylla på droger om möjligheten ges. Vad tror du?

Det handlar inte om empatistörning, det är vissa delar av Afrikas sätt att hantera situationer. Har du inte sett videos på när mobben i Afrika eldar upp folk eller hugger händer och dylikt av varandra med machetes??
Dessa videos bör visas för alla 17-åringar i landet innan de blir myndiga så de förstår vilket parti de röstar för och vad de som Svensk står upp för gällande värderingar av andra människors liv.

Vi svenskar får helt enkelt bara ta och acceptera och betala för utryckningarna av akutpersonal när berikarna tar över.
Senast redigerad av Proteinshejk 2021-11-16 kl. 01:47.
Citera
2021-11-16, 01:50
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:

Varför högg han barnen? Och sedan slängde ner dom ifrån balkongen? Du hör ju själv hur sjukt detta är? Vad skulle en psykopat vinna på att göra det här förutom livstids fängelse? Det är därför jag tänker att människan måste ha fått en psykos och trott eller sett något helt annat och agerat som om att han dödar monster eller något

Vi vet inte tillräckligt ännu.

Och varför knivhögg han sig själv också? Makes no sense

Om det är han som postats i tråden så tror jag på någon märklig religiös sacrifice 🤯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in