• 1
  • 2
2021-11-14, 19:13
Medlem
Jag tog ecstasy för ca 5 veckor sedan. Tog ca 300 mg utspritt över kvällen. Dagen efter tog jag ca 70 mg bara och mådde piss. Frossa och kräkningar. Därefter följde två veckor av extrem ångest. Kunde inte gå till jobbet, inte äta, knappt lämna lägenheten. Vecka 3 till 5 har varit okej. Bara ett fåtal gånger som ångesten gjort sig påmind. Men nu, de senaste tre dagarna har jag haft fruktansvärd ångest igen. Kan vara ångesten som talar med är så rädd att någon psykos ska börja bubbla upp. Direkt jag tycker mig se en skugga i ögonvrån eller tycker mig höra att någon sa något fast så inte är fallet så får jag panik. Kort sagt så vet jag inte om jag faktisk inbillar mig saker eller om jag bara inbillar mig att jag inbillar mig saker. Så till min fråga. Har någon erfarenhet av detta och kan säga vad som händer? Är det sannolikt att dra på sig en psykos efter endast en trip? Har bara tagit E någon enstaka gång innan för flera år sedan. Kanske är läge att kontakta psykiatrin.
2021-11-14, 19:27
Medlem
ultraolds avatar
Är det sannolikt att dra på sig en psykos efter endast en trip? Möjligt om den var lacead med annan skit än mdma, har du kollat upp den knappen du tog på pillreport?

Ut och rör på dig, ta en timmas promenad varje dag, ät nyttigt, vila och det kommer gå över.
Senast redigerad av ultraold 2021-11-14 kl. 19:30.
2021-11-14, 20:06
Medlem
Cakewets avatar
Det är relativt vanligt att må riktigt kasst under lång tid efter att ha tagit e/mdma. Det går i de allra flesta fall över till slut. E/mdma är verkligen onyttigt för hjärnan och ibland går det snett och man får diverse problem efteråt.
2021-11-14, 21:14
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Helt naturligt. E gör så att dina receptorer går på högvarv och nivåerna spikar. Detta resulterar i att din hjärna är på "cooldown" och måste återhämta sig. Detta kan ta flera veckor.
2021-11-14, 21:45
Medlem
Jag kunde inte hitta tabletten på pillreport.
Vad jag tycker är märkligt är att jag mådde rätt bra ett tag men att jag sen vaknade upp med riksångest igen. Har varit sparsam med alkoholen men drack två starköl för några dagar sedan. Kan det ha varit det som triggat igång ångesten igen?
2021-11-14, 22:47
Medlem
Krupniks avatar
Hade det själv när jag tog det under mina tonår. Bland en av anledningarna att jag släppte droger öhv och dricker bara o snusar någon gång i månden.

Hade också ångest under flera veckor. Var rädd att jag skulle få en psykos när jag var ute bland folk och bara dimpa ihop på golvet och spasma ur totalt, hade aldrig varit med om liknande förut så det var förjävligt. Men jag fick tipset om att pröva 5-htp o det gjorde susen. Behövde ta det under några månader för att allt skulle bli som normalt igen men man märkte verkligen hur saker blev gradvis bättre o bättre. 5-htp är en helt laglig substans som går att köpa i diverse affärer o på nätet för typ 200kr. Jag brukade ta 1-2 tabletter om dagen där en tablett hade 50mg i sig.

Olika typer av 5-htp man beställa från nätet: https://www.pricerunner.se/cl/566/Ko...4e697d02d35360

Men men, bara för att det fungerade för mig så är det inget löfte att det kommer att bli perfekt för dig. Som andra säger kan det mycket väl räcka med att ta det lugnt under några veckor och bara äta bra. Nu är allting som normalt och har inte haft något problem med det sedan jag började ta 5-htp och jag minns bara att jag fick någon stark känsla av ångest då jag zonade ur när jag åkte kollektivt typ 2 gånger under en månad men annars fick jag aldrig någon psykos så det ska du inte oroa dig för.
Senast redigerad av Krupnik 2021-11-14 kl. 22:51.
2021-11-14, 22:49
Magnesium - frukt - träning. Det går över. Lovar!
2021-11-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krupnik
Hade det själv när jag tog det under mina tonår. Bland en av anledningarna att jag släppte droger öhv och dricker bara o snusar någon gång i månden.

Hade också ångest under flera veckor. Var rädd att jag skulle få en psykos när jag var ute bland folk och bara dimpa ihop på golvet och spasma ur totalt, hade aldrig varit med om liknande förut så det var förjävligt. Men jag fick tipset om att pröva 5-htp o det gjorde susen. Behövde ta det under några månader för att allt skulle bli som normalt igen men man märkte verkligen hur saker blev gradvis bättre o bättre. 5-htp är en helt laglig substans som går att köpa i diverse affärer o på nätet för typ 200kr. Jag brukade ta 1-2 tabletter om dagen där en tablett hade 50mg i sig.

Olika typer av 5-htp man beställa från nätet: https://www.pricerunner.se/cl/566/Ko...4e697d02d35360

Men men, bara för att det fungerade för mig så är det inget löfte att det kommer att bli perfekt för dig. Som andra säger kan det mycket väl räcka med att ta det lugnt under några veckor och bara äta bra. Nu är allting som normalt och har inte haft något problem med det sedan jag började ta 5-htp och jag minns bara att jag fick någon stark känsla av ångest då jag zonade ur när jag åkte kollektivt typ 2 gånger under en månad men annars fick jag aldrig någon psykos så det ska du inte oroa dig för.

Tack för bra svar. Läst mycket om 5-htp så nu har jag beställt det
2021-11-16, 19:52
Medlem
Robbadobbs avatar
Det kommer gå över. Jag har oxå deppat sönder efter för mycket mdma. Fick panikattacker bland folk, hade vanföreställningar och var allmänt deppad.
Men det gick över relativt fort. Nån vecka bara.

Jag tog benzo för att komma igenom det värsta men det får du avgöra själv, det är ingen hit att bli torsk på benzo. Då har du riktiga problem.
2021-11-16, 19:58
Medlem
populopiduss avatar
Detta är anledningen till att jag inte rör mdma längre. Blir fan fucked i veckor efter. Det går över dock, men är det värt det? Det har varit absolut men fan inte längre.
2021-11-16, 20:06
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgammalfarbror
Jag tog ecstasy för ca 5 veckor sedan. Tog ca 300 mg utspritt över kvällen. Dagen efter tog jag ca 70 mg bara och mådde piss. Frossa och kräkningar. Därefter följde två veckor av extrem ångest. Kunde inte gå till jobbet, inte äta, knappt lämna lägenheten. Vecka 3 till 5 har varit okej. Bara ett fåtal gånger som ångesten gjort sig påmind. Men nu, de senaste tre dagarna har jag haft fruktansvärd ångest igen. Kan vara ångesten som talar med är så rädd att någon psykos ska börja bubbla upp. Direkt jag tycker mig se en skugga i ögonvrån eller tycker mig höra att någon sa något fast så inte är fallet så får jag panik. Kort sagt så vet jag inte om jag faktisk inbillar mig saker eller om jag bara inbillar mig att jag inbillar mig saker. Så till min fråga. Har någon erfarenhet av detta och kan säga vad som händer? Är det sannolikt att dra på sig en psykos efter endast en trip? Har bara tagit E någon enstaka gång innan för flera år sedan. Kanske är läge att kontakta psykiatrin.

Är livrädd för ecstasy just pga såna här saker du nämner. En gammal polare tog E lite för många ggr. De första gångerna blev
Det ”bara” några veckors ångest efteråt. Men efter ett antal gångers brukande så permanentades tillståndet…

Och läkaren sade sedan att personens lyckoreceptorer (eller nåt sånt) i hjärnan, hade skadats allvarligt, av E. Det blev mångårig depression och ångest, för min vän, pga detta. På nåt sätt reparerade hjärnan sig någotsånär senare, men det tog många år som sagt. Så ja, skulle inte rekommendera dig något fortsatt användande. Som andra sa, ät bra, sov bra, motionera, osv. Umgås med folk du mår bra av. Så bör detta gå över rätt snart.

Annars är det bara ringa doktorn.. lycka till! 🌷
2021-11-16, 20:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Sluta med stimulantia som överutnyttjar hjärnans synapser. Dessa kraschar efter överstimulans och beroende på drog och användningstid kan det ta lång tid innan den återfått normal funktion.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in