Citat:
Ursprungligen postat av
Surgammalfarbror
Jag tog ecstasy för ca 5 veckor sedan. Tog ca 300 mg utspritt över kvällen. Dagen efter tog jag ca 70 mg bara och mådde piss. Frossa och kräkningar. Därefter följde två veckor av extrem ångest. Kunde inte gå till jobbet, inte äta, knappt lämna lägenheten. Vecka 3 till 5 har varit okej. Bara ett fåtal gånger som ångesten gjort sig påmind. Men nu, de senaste tre dagarna har jag haft fruktansvärd ångest igen. Kan vara ångesten som talar med är så rädd att någon psykos ska börja bubbla upp. Direkt jag tycker mig se en skugga i ögonvrån eller tycker mig höra att någon sa något fast så inte är fallet så får jag panik. Kort sagt så vet jag inte om jag faktisk inbillar mig saker eller om jag bara inbillar mig att jag inbillar mig saker. Så till min fråga. Har någon erfarenhet av detta och kan säga vad som händer? Är det sannolikt att dra på sig en psykos efter endast en trip? Har bara tagit E någon enstaka gång innan för flera år sedan. Kanske är läge att kontakta psykiatrin.
Är livrädd för ecstasy just pga såna här saker du nämner. En gammal polare tog E lite för många ggr. De första gångerna blev
Det ”bara” några veckors ångest efteråt. Men efter ett antal gångers brukande så permanentades tillståndet…
Och läkaren sade sedan att personens lyckoreceptorer (eller nåt sånt) i hjärnan, hade skadats allvarligt, av E. Det blev mångårig depression och ångest, för min vän, pga detta. På nåt sätt reparerade hjärnan sig någotsånär senare, men det tog många år som sagt. Så ja, skulle inte rekommendera dig något fortsatt användande. Som andra sa, ät bra, sov bra, motionera, osv. Umgås med folk du mår bra av. Så bör detta gå över rätt snart.
Annars är det bara ringa doktorn.. lycka till! 🌷