Citat:
Ursprungligen postat av
DamnDiddie
Faktum är att jag vill ha ungefär lika mycket "power" som mitt nuvarande bygge, byggde den själv men bygget blev lite oseriöst...jag har ett ASUS ROG Maximus XIII mini-itx eller vad det är - tror det är en intel i4 på typ 3.4ghz, eller nått sånt, jag tänker inte spela så värst avancerade, nya spel. vätskeskyld och med ett tillräckligt bra grafikkort...sän tror jag jag har 16gb RAM, men tror knappast jag behöver så mycket egentligen... Jag skulle hellre vilja ha ett Strix moderkort, men men..
Men faktum är att den där fläktlösa ser jävligt intressant ut - ungefär like kraftful som den jag har, och allt...synd att det tillkommer moms och skit..
Nån som vet hur det är med moms, om jag beställer från utlandet, fast är bosatt i Danmark?
Du vill beställa från länder inom EU som har handelsavtal med EU. Det vill säga , beställ inte från tex Norge eller England, Då tillkommer skatt/moms...Sedan måste du såklart utesluta USA , Kina och allt annat utanför EU..Beställer du från tex Sverige eller Tyskland så är produkten redan beskattad och ingen extra avgift tillkommer...Dock har tyskland lite lägre skatt så ibland tillkommer lite, men
det ska framgå i VAT om du shoppar från tex amazon.de , rekommenderar dock inte amazon.....Komplett.dk är en bra internet handelsplats. Komplett är ägare av webhallen och båda är riktigt bra inom just datorer och hårdvara...