• 2
  • 3
2021-11-14, 21:51
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Dom kör in en slang med ett litet " sugmunstycke " på. Sen spolas hela hörselgången ren. Jo man kan göra det hemma. Men inte lika enkelt och inte lika säkert.

Att själv hålla på att köra in grejer i öronen kan faktiskt skada öronen om det vill sig illa. Dessutom har de rätt temperatur på vattnet på en vårdcentral. De vet vad de sysslar med.

Tröttnade på att tjata hos vårdcentralen och bestämde mig för att göra det själv.

Bara att skruva loss munstycket på duschen och sätta tummen där vattnet sprutar ut. Då bildas en hård, stark liten stråle som när man lyckas vinkla den rätt går rakt in i örat och rengör perfekt. Vattnet ska vara så varmt som möjligt utan att det bränns.

Funkar perfekt även utan Revaxskiten
Citera
2021-11-14, 22:09
Medlem
Revaxör fungerar. Följ instruktionerna som står på förpackningen, inte diverse hemmavarianter på flashback.
Men ja det krävs en del tryck och man kan få köra nån omgång.
Citera
2021-11-14, 22:31
Medlem
Rokushikis avatar
Som någon tidigare skrivit så ringer man till vårdcentralen och ljuger och säger att man använt revaxör en vecka så man får komma dit och spola ut skiten.

Förövrigt en av dom bästa upplevelserna i livet när dom äntligen spolat ut biten och man plötsligt hör i stereo igen
Citera
2021-11-14, 23:21
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Dom kör in en slang med ett litet " sugmunstycke " på. Sen spolas hela hörselgången ren. Jo man kan göra det hemma. Men inte lika enkelt och inte lika säkert.

Att själv hålla på att köra in grejer i öronen kan faktiskt skada öronen om det vill sig illa. Dessutom har de rätt temperatur på vattnet på en vårdcentral. De vet vad de sysslar med.

Vi brukade använda en stor spruta, som man har att spola urinkatetrar med. Sedan spolar man in ljummet vatten i örat med ett lågt tryck och har patienten gjort sitt så lossnar vaxproppen.
Läkaren har någon sug som de för in i patientens öra , detta om vaxpropp inte släpper genom spolning eller pga andra orsaker. Vissa vårdcentraler spolar inte, utan suger bara.
Senast redigerad av Marengen 2021-11-14 kl. 23:28.
Citera
2021-11-14, 23:24
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Fungerar vaxol spray verkligen om man redan fått vaxproppar? Eller menar du att man först kör på vaxol och sedan beger sig till vårdcentralen?
Precis revaxören eller vaxolen mjukar upp proppen så att en syrra eller en läkare kan ta bort den.
Citera
2022-06-02, 18:52
Medlem
L3nn4rts avatar
Har länge haft problem med återkommande vaxproppar. Värre blir de när jag badar och får vatten i öronen. MEN, jag var nyss på semester i Grekland och hade problem med vaxproppar innan vi åkte. När jag badade där borta så blev jag nästan helt döv i öronen.

Gick då till deras apotek och förklarade mitt problem och fick då en liten flaska som heter "Swim Ear", vilket egentligen är till för att fixa vattenkläggade öron. Det är en sorts spritlösning tror jag, det luktade i alla fall sprit om det. Nu är vaxproppar och hela köret borta. Allting försvann på bara ett par minuter.

Verkar tyvärr inte säljas i Sverige då vi har regler här mot vad vi får stoppa i våra öron.

Denna produkt är det jag talar om.
Swim Ear
https://intermed.com.gr/en/products/swimear

Kan vara värt att beställa någonstans online. Jag blev förvånad över hur jäkla snabbt det verkade.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in