2021-11-14, 19:48
Medlem
Mordormodems avatar
Tycker revaxör fungerar utmärkt.

Droppa revaxör i örat, sätt i fetvadd, ligg på sidan med det behandlade örat uppåt i en kvart. Fyll därefter handfatet med varmt vatten, sänk ner gummiblåsan och pumpa den full med vatten, spola därefter ordentligt i örat med blåsan, fyll den med nytt vatten flera gånger, repetera tills allt har lösts upp.
Citera
2021-11-14, 19:54
Medlem
zaphiros avatar
Jag själv har kört Revaxör flera gånger dom senaste åren men brukar själv ha stora problem med att få ut vaxet. Brukar få köra 3-5 gånger med revaxör tills jag får ut det.

Är ju garanterat mer värt att gå till vårdcentralen men är tyvärr för lat för det!
Citera
2021-11-14, 20:02
Medlem
Marengens avatar
Kör 1 vecka, morgon och kväll. Tycker vaxol spray är lättare att använda och få rätt, behöver inte spola efteråt. Ring vårdcentralen och boka en tid för spolning av öron alternativt sugning. Sedan är vaxpropparna borta. Efteråt använder du exvis vaxol morgon och kväll en gång i veckan för att motverka att vaxproppar uppkommer
Citera
2021-11-14, 20:06
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Tycker Revaxör är skit! Jag brukar ringa min vårdcentral och ljuga att jag har kört med Revaxör i en vecka.

Annars vill dom inte ta emot en, om man inte har provat Revaxör först. Sen när man får komma till vårdcentralen så sköljer de öronen rena hur enkelt som helst. Mycket bättre än värdelösa Revaxör som inte fungerar.

Fyra gånger i livet har jag haft vaxproppar på båda öronen.

Fast det går både lättare och blir bättre om man förberett med vaxol/revaxör i några dagar. Det mjukar liksom upp.
Citera
2021-11-14, 20:40
Medlem
Revaxör funkar, droppa i och plugga med ett sånt hörselskydd man rullar i hop, oftast gula eller gröna låt sitta i en hel dag minst.
Sedan är det bara att spola med ljummet vatten.
Citera
2021-11-14, 20:47
Medlem
Ljummet vatten med lagom tvål och revaxxör eller liknande typ flaska för linsvätska

Fick sitta och skölja örat i nära i timmen sittandes på toastolen med huvet i handvasken

Känslan att få ut den var fan värd all smärta man fått utstå
Citera
2021-11-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Kör 1 vecka, morgon och kväll. Tycker vaxol spray är lättare att använda och få rätt, behöver inte spola efteråt. Ring vårdcentralen och boka en tid för spolning av öron alternativt sugning. Sedan är vaxpropparna borta. Efteråt använder du exvis vaxol morgon och kväll en gång i veckan för att motverka att vaxproppar uppkommer

Fungerar vaxol spray verkligen om man redan fått vaxproppar? Eller menar du att man först kör på vaxol och sedan beger sig till vårdcentralen?
Citera
2021-11-14, 20:50
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Tycker Revaxör är skit! Jag brukar ringa min vårdcentral och ljuga att jag har kört med Revaxör i en vecka.

Annars vill dom inte ta emot en, om man inte har provat Revaxör först. Sen när man får komma till vårdcentralen så sköljer de öronen rena hur enkelt som helst. Mycket bättre än värdelösa Revaxör som inte fungerar.

Fyra gånger i livet har jag haft vaxproppar på båda öronen.
Hur gör dom när de sköljer rent? Går det inte att göra samma sak hemma?
Citera
2021-11-14, 20:51
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det finns olika förpackningar av revaxör, jag hoppas att du köpt den med gummiblåsan.
Det är gummiblåsan som är grejen ! Sen behöver du ett badkar också.

Börja med att hälla i rejält med revaxör i båda öronen.
Fyll badkaret så hett vatten som du överhuvudtaget kan bada i utan att skålla dig eller att det gör ont.
Lägg dig ner på rygg i det heta badet så att båda öronen är under vatten.
Fyll gummiblåsan med det heta badvattnet och börja spola dina öron upprepade gånger ta god tid på dig och spola och spola och spola i dina öron. Håll på åtminstone 30 minuter, när du stiger upp ut badet så kommer du att vara förvånad över hur mycket vax de kan finnas i öronen och som nu flyter runt i badvattnet.

Hoppas att det är endast vaxpropp du drabbats av och inte någon annan hörselnedsättning.

Lycka till !

Jag är säker på att det är vaxproppar.

Har gjort som du tipsade och det har blivit lite bättre. Tänkte göra samma sak imorron också.
Citera
2021-11-14, 20:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Vad suger dom med för grej?
Citera
2021-11-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt

Samma princip men större blåsa så att de kan spola längre och med högre tryck.
Citera
2021-11-14, 21:10
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt

Dom kör in en slang med ett litet " sugmunstycke " på. Sen spolas hela hörselgången ren. Jo man kan göra det hemma. Men inte lika enkelt och inte lika säkert.

Att själv hålla på att köra in grejer i öronen kan faktiskt skada öronen om det vill sig illa. Dessutom har de rätt temperatur på vattnet på en vårdcentral. De vet vad de sysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in