2021-11-14, 11:20
Medlem
kansascityshuffles avatar
Risker, kolesterol, hälsosamt?

https://www.expressen.se/halsoliv/ha...kilo-i-veckan/
Citera
2021-11-14, 11:25
Medlem
GastonLeMans avatar
Klen trådstart!

Fasta är väl ingen föda bara vätska?
Så jag tror du blir blåst, om du inte dricker ägget?

Har jag inte kollat din länk.
Citera
2021-11-14, 11:25
Bannlyst
Ja du går troligen in i ketos om du bara äter ägg och dessutom motionerar. Då bränner du fett.

Ju mer kolesterol du till utifrån desto mindre producerar kroppen till viss del har jag för mig. Det är främst kolesterol i kombination med socker som gör högt kolesterol extra farligt.
Citera
2021-11-14, 11:27
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Kolesterol är inte farligt på något sätt, har du hört det i en Lätta-reklam eller?
Citera
2021-11-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Klen trådstart!

Fasta är väl ingen föda bara vätska?
Så jag tror du blir blåst, om du inte dricker ägget?

Har jag inte kollat din länk.

Frågan är om det är bra att inta så mycket ägg.

Många är överens om att det ska tillagas då kroppen har svårare att ta upp proteiner av råa ägg.

Citat:
Ursprungligen postat av dumpenpunktse
Ja du går troligen in i ketos om du bara äter ägg och dessutom motionerar. Då bränner du fett.

Ju mer kolesterol du till utifrån desto mindre producerar kroppen till viss del har jag för mig. Det är främst kolesterol i kombination med socker som gör kolesterolet extra farligt.

Det finns en kolesterolfråga kring ägg men det vore bra att titta närmare på detta. Informativt om det stämmer!
Citera
2021-11-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Kolesterol är inte farligt på något sätt, har du hört det i en Lätta-reklam eller?

Hjärt- och lungfonden.
Citat:
Kolesterolet är nödvändigt för kroppens alla celler men samtidigt ett ämne med en stor varningsstämpel. Det fastnar i blodkärlens väggar och leder till våra vanligaste hjärt-kärlsjukdomar som hjärtinfarkt, kärlkramp och stroke.
Citera
2021-11-14, 11:38
Medlem
Det är nog inga större risker. Den största risken är att man kommer att spy bara av tanken på ägg efter nån vecka.

Äggfasta går ut på att du under fem dagar äter 6-12 ägg om dagen samt en matsked fett – smör, hemlagad majonnäs eller kokosolja – per ägg. Du får även äta ost, max 210 g om dagen.
Citera
2021-11-14, 19:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Fungerar säkert och är nog ingen risk för friska och aktiva personer. Men extremdieter är sällan att förespråka.

Finns mycket man kan äta och gå ner i vikt. Låter som en diet för folk med noll koll eller värdelös självdisciplin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in