• 1
  • 2
2021-11-13, 19:40
Medlem
hej

Jag råkade spilla glögg i min mack och tangenterna klistrar ihop sig. Ska man lämna in den eller skruva upp laptopen själv och börja pilla ?
2021-11-13, 19:48
Medlem
Hirugataris avatar
Den kanske bara är full?

Skämt åsido.

Stäng av den och rengör den. Den är troligtvis fucked dock.
2021-11-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Den kanske bara är full?

Skämt åsido.

Stäng av den och rengör den. Den är troligtvis fucked dock.

så ditt råd är att skruva upp den på undersidan och sedan pilla isär den själv för att komma åt tangentbordet??
2021-11-13, 19:51
Medlem
Hirugataris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnsson-
så ditt råd är att skruva upp den på undersidan och sedan pilla isär den själv för att komma åt tangentbordet??

Om du klarar av det. Du är trots allt kvinna.
2021-11-13, 19:53
Medlem
Citat:
Om du klarar av det. Du är trots allt kvinna.

Ja du.... funderar på att vänta till en vardag ifall det går åt skogen så jag kan lämna in den.
2021-11-13, 19:57
Medlem
Hirugataris avatar
Citat:
Ja du.... funderar på att vänta till en vardag ifall det går åt skogen så jag kan lämna in den.

Skulle inte förvåna mig om du förbrukar garantin/försäkringen om du öppnar den. Vet inte vad apple säger om du öppnar den. Fungerar väl om du lämnar in den på en icke-apple affär.
2021-11-13, 20:00
Medlem
Citat:
Skulle inte förvåna mig om du förbrukar garantin/försäkringen om du öppnar den. Vet inte vad apple säger om du öppnar den. Fungerar väl om du lämnar in den på en icke-apple affär.

tack för svaret
2021-11-13, 20:22
Medlem
Citat:

Om du inte har garanti så är det bara att försöka. Det finns massor av tutorials på youtube.
2021-11-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Om du inte har garanti så är det bara att försöka. Det finns massor av tutorials på youtube.

Tack för tipset
2021-11-14, 13:48
Moderator
memymos avatar
Inte fan är det då PC...

Hårdvara: PC --> Mac och macOS
/Moderator
2021-11-14, 14:02
Medlem
Bara byta tgb, det är nog kört pga sockret, har det letat sig in i andra komponenter så kan du prova spraya Isopropylakohol på de delar som blivit utsatta
2021-11-14, 15:51
Medlem
Är man oerfaren av datorfixande är väll inte Mac:s de bästa att börja med kanske. Fungerar ens datorn fortfarande? Om den funkar är det nog bäst att lämna in den någonstans där de kan rengöra med nån sprit. Om den slutat fungera vet jag inte om garantin täcker skadorna, eftersom fuktindikatorerna kommer ha aktiverats, och fuktskador faller väll inte in under garantin?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in