2023-08-13, 21:41
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsk
Jag får tyvärr ingen av länkarna att fungera. Har du möjlighet att ladda upp igen? Tack på förhand!
Självklart. Här. 😀
https://gofile.io/d/rMIMOn
Citera
2023-09-07, 22:23
Medlem
Någon som sitter med fungerade Fup? Tack på förhand!
Citera
2023-11-07, 23:17
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Någon som sitter med fungerade Fup? Tack på förhand!

Hittade du någon fungerande fup?
Citera
2023-11-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Hittade du någon fungerande fup?

Tyvärr inte så har du en vore det guld!
Citera
2023-11-08, 14:41
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Tyvärr inte så har du en vore det guld!

Håller på leta själv också men länkar om jag hittar.
Citera
2023-11-08, 14:48
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Självklart. Här. 😀
https://gofile.io/d/rMIMOn

Har du möjlighet att ladda upp igen? Tacksam isf.
Citera
2024-06-21, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jag fick uppfattningen att det rann över för systern när kommunen beslutade om att dra ner på/ta bort stöd i form av assistans, så att systern med sambo skulle få ta hand om Robin helt själva.
Systern tog sig uppenbarligen vatten över huvudet, och det lät på anhöriga som att hon innan flytten/övertagandet av vården inte hade tillräcklig kunskap om hur mycket vård brodern faktiskt behövde.

Kanske ville hon ta hand om honom för att vara snäll, kanske trodde hon att hon kunde tjäna pengar som assistent, det låter ju ibland i Rättegångspodden som att det är lite ont blod mellan parterna i stjärnfamiljen.
Dråp är ju fel och så men jag kan ändå i viss mån förstå att man inte orkar mer när man måste vara heltidsassistent till en stark & våldsam person som inte verkar begripa särskilt mycket och egentligen aldrig kommer att bli fungerande.

Vet inte om det lyfts tidigare, men kommunen vägrade att utföra assistansen och de kunde inte/ville inte tillhandahålla personliga assistenter. Jag tror systern hade panik över detta. Det finns säkert en annan sida av myntet som är att kommunen föreslog andra lösningar, det är väl bara det att sådana lösningar inte alltid fungerar så bra för en kille med de funktionsnedsättningarna som R hade.
Citera
2024-10-04, 17:49
Medlem
lunarluddes avatar
Tyvärr så kostar det massa att få ut FUP från detta ärendet, har mailat tingsrätten flera gånger, väldigt märkligt att vissa förundersökningar släpper dom direkt utan kostnad men här tar dom betalt..

Om någon skulle ha FUP i detta ärendet så citera gärna mitt inlägg, hade vilja läsa den Tack
Citera
2024-10-04, 18:18
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Har du möjlighet att ladda upp igen? Tacksam isf.

Citat:
Tyvärr så kostar det massa att få ut FUP från detta ärendet, har mailat tingsrätten flera gånger, väldigt märkligt att vissa förundersökningar släpper dom direkt utan kostnad men här tar dom betalt..

Om någon skulle ha FUP i detta ärendet så citera gärna mitt inlägg, hade vilja läsa den Tack
Har tyvärr inte kvar den, och nu vill jag också läsa om den igen...

Ps. Älska DIF!
Citera
2024-10-04, 18:21
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Har tyvärr inte kvar den, och nu vill jag också läsa om den igen...

Ps. Älska DIF!

Jag har sökt FUP i flera månader känns det som, tyvärr tillåter inte ekonomin att köpa den då tingsrätten skrev att den kostade flera tusen, hur funkar det där krimfup.se har dom alla förundersökningar?

Jajemen DIF
Citera
2024-10-05, 01:11
Medlem
Citat:
Jag har sökt FUP i flera månader känns det som, tyvärr tillåter inte ekonomin att köpa den då tingsrätten skrev att den kostade flera tusen, hur funkar det där krimfup.se har dom alla förundersökningar?

Jajemen DIF

Det är helt kostnadsfritt att ta del av den plats. Och väl där kan du fotografera av den med t.ex. mobiltelefon. Möjligen är det inget alternativ för dig att besöka tingsrätten.
Citera
2025-01-30, 11:43
Medlem
Någon som har fup på detta mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här