2023-01-30, 19:17
Medlem
Nu begär hon resning i HD mrd hjälp av Göran Lsmbertz och hänvisar till ny forskning g om aitister och självmord.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...r-resning-i-hd
Citera
2023-02-04, 22:37
Medlem
The Never ending story……..
Kan hon inte bara sitta still, å hålla käft…
Brösta skiten hon har ställt till med och ta sitt straff!
Hon är en rättshaverist av rang!
Skrämmande att så många har gått på hennes bullshit. Inte minst de som vill facka in sig i facket bland seriösa Journalister.
Hela den här storyn är ett praktexempel på hur galet det kan bli när man lyfter fram en story och tar fasta på ”en systers” beskrivning av en situation som är någonting helt annat än hur hon beskriver den. Manipulativ lögnerska som fabricerar sina egna sanningar……….
I min värld så valde hon att låta R få somna för att hon inte kunde med sitt eget misslyckande inför honom.
Vila i frid R ❤️
Citera
2023-02-08, 12:24
Medlem
Undrar hur många av er som sitter och förfasar er över systerns handling, har en egen nära anhörig med extremt svåra funktionsnedsättningar? Saknar ni fullständigt empati för hur det är att leva under sådana förhållanden? Alltså som funktionsnedsatt.
Det lustiga är att om detta hade gällt ett djur hade diskussionen varit den rakt motsatta.
Citera
2023-02-13, 11:23
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Ingen som fixade FUP? Ni var ett gäng som skulle dela på kostnaden.

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tips är att kolla på KrimFup. Du kan hitta (alla?) fupar där för en mindre kostnad.
Tror du kan söka på hennes namn/personnummer isåfall
Finns på min signaturlänk. Både förundersökningsprotokoll och tingsrättsdom

Edit:
Även hovrättsdom
Senast redigerad av BoISaren 2023-02-13 kl. 11:52.
Citera
2023-02-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Finns på min signaturlänk. Både förundersökningsprotokoll och tingsrättsdom

Edit:
Även hovrättsdom

Hittar inget på din signaturlänk....
Citera
2023-02-27, 13:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerstappoElPaco
Måste logga in
Citera
2023-06-06, 08:32
Medlem
Split-eds avatar
Har inte följt detta alls, inte sett UG eller ens läst om det.

Men nu släpper Rättegångspodden 3 avsnitt om fallet, har hittills lyssnat på avsnitt 1, och tycker det känns förfärligt. Ett uttryck jag hörde en kvinna säga var att systern inte hade en aning om vad hon gav sig in på, att hon aldrig skulle fixa att ta hand om brodern på egen hand.

Var det det som var hennes intention från hela början? Att ta hand om honom själv? Jag lägger ingen värdering ännu, men assistenter som arbetar med sånt här är väl ändå bra på sitt jobb och får vila emellanåt till skillnad från en anhörig?
Citera
2023-06-06, 09:53
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Ingen som fixade FUP? Ni var ett gäng som skulle dela på kostnaden.

Citat:
Ursprungligen postat av VerstappoElPaco
FUP: https://anonfiles.com/w2He16vaz0/b4858_21_zip

Backup: https://gofile.io/d/g6xkXA
Citera
2023-06-12, 22:39
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed

Men nu släpper Rättegångspodden 3 avsnitt om fallet, har hittills lyssnat på avsnitt 1, och tycker det känns förfärligt. Ett uttryck jag hörde en kvinna säga var att systern inte hade en aning om vad hon gav sig in på, att hon aldrig skulle fixa att ta hand om brodern på egen hand.

Var det det som var hennes intention från hela början? Att ta hand om honom själv? Jag lägger ingen värdering ännu, men assistenter som arbetar med sånt här är väl ändå bra på sitt jobb och får vila emellanåt till skillnad från en anhörig?

Det kan ofta vara skitjobbigt att vara anhörig till någon med denna typen av problematik. Det är svårt att få pålitliga assistenter som det är, dels då anställningen är osäker och ofta skrivs på timmar och för att lönen är så dålig. Lägg därtill att Robin är utåtagerande och kräver enormt mycket resurser hos sin omgivning. Det är relativt huruvida en assistent är bra i sin roll eller inte, ibland får brukare ta det som finns liksom.

Jessica tog sig vatten över huvudet, men Robin har kanske heller aldrig fått vara på ett boende där han får det han behöver. Hon hade säkert goda avsikter men det är svårt att hantera den här typen av funktionsnedsatta
Citera
2023-06-22, 13:10
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed

Jag fick uppfattningen att det rann över för systern när kommunen beslutade om att dra ner på/ta bort stöd i form av assistans, så att systern med sambo skulle få ta hand om Robin helt själva.
Systern tog sig uppenbarligen vatten över huvudet, och det lät på anhöriga som att hon innan flytten/övertagandet av vården inte hade tillräcklig kunskap om hur mycket vård brodern faktiskt behövde.

Kanske ville hon ta hand om honom för att vara snäll, kanske trodde hon att hon kunde tjäna pengar som assistent, det låter ju ibland i Rättegångspodden som att det är lite ont blod mellan parterna i stjärnfamiljen.
Dråp är ju fel och så men jag kan ändå i viss mån förstå att man inte orkar mer när man måste vara heltidsassistent till en stark & våldsam person som inte verkar begripa särskilt mycket och egentligen aldrig kommer att bli fungerande.
Citera
2023-07-09, 12:11
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
Nu begär hon resning i HD mrd hjälp av Göran Lsmbertz och hänvisar till ny forskning g om aitister och självmord.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...r-resning-i-hd

Vem passar inte bättre för detta jobb än just Göran Lambertz? Mannen som de senaste 15 åren gått i rakt motsatt riktning från det sunda förnuftet.
Citera
2023-08-13, 21:26
Medlem
Flamsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
FUP: https://anonfiles.com/w2He16vaz0/b4858_21_zip

Backup: https://gofile.io/d/g6xkXA

Jag får tyvärr ingen av länkarna att fungera. Har du möjlighet att ladda upp igen? Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in