• 1
  • 2
2021-11-10, 13:59
Medlem
znors avatar
Hello, alkoholen måste bort o det nu!

Förvirrat javisst, ber er ha översikt, postar iaf nu, fråga om vad ni vill!

Senast jag åt benso i större mängd är faktiskt ungefär ett halvår/10mån sen.

Jag hoppade ner från ~15 xanor/dag , CT.
Till mina 4mg förskrivna xanor.

Inte känt mig bra sen dess. Visst är glad att jag inte tar mera, men även mkt av mig är gjord med mkt benso&alkoh.

Är i vilket fall glad över det.
Men har druckit nästan varje dag vad jag till 100-% vet iaf 2-3år, har egentligen druckit mkt i 10år. Men gått upp o ner.
Med piller också. Åt 30st ikto förr.

När jag senast slutade med alkoholen fick jag delirium. Alltså så pass hård antändning att min kropp nästan gav upp och dog. Detta bara 6-8h utan alkohol.

Runt 1-2 70cl 6 av 7 dagar i veckan.
Trappade ner för 15 dagar sen, lite varje dag och låg på 30-40cl för drygt 8 dagar sen, hoppa ner resterande förra torsdagen.

Och va nykter torsdag fredag, drack 4öl i lördags, och 2 öl nu i måndags (är onsdag idag) och ya thats it.
Nu är det väll bara uppgång kvar?

Ångesten har varit grov, väldigt förvirrad, ”laggar” i huvudet. Luriga tankar som skrämmer mig. Motorisktorolig, vinglar när jag går, går som lite på ”moln”/mkt lyrica.
Mot hög puls tar jag blodtryckssänkande. Till sömn imovane samt theralen.

Mådde såklart mera dåligt första 3 dagarna, men mår psykiskt väldigt dåligt fram o tillbaka.
Alla sinnen var grovt förstärkta, börjar lätta lite tycker jag.

Vad tror ni om saken? Ville egentligen skriva mera bakgrund men det får tas om frågor finns!
Citera
2021-11-10, 14:05
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Efter en vecka borde pulsen ha lugnat ner sig, ofta lite fortare än så. Blodtryck kan ta en vecka extra. Skakningar är dom värsta borta efter någon vecka, men fin motoriken tar desto längre. Att vara ryckig och ha svårt att finhacka lök tar nog sin tid. Sen kan man ju drömma skevt och även om det inte är fullt delerium kan man vara nära och se saker i ögonvrån.

Du kan nog räkna med 5-6 dagar till innan du börjar bli människa. Jag hade nog inte klarat det själv. Är viktigt med vitaminer också. Men 2-3 veckor totalt innan det känns helt ok kan du räkna med.

Jag hade åkt in dag 1 och fått b vitamin sprutor och trappat ner på benzo en vecka.
Citera
2021-11-10, 14:08
Medlem
Henriksss avatar
Bra att du inser och tar tag i problemet, där är mer än hälften vunnit!
Fortsätt att trappa ner och ge dig en klapp på axeln för varje steg du tar.
Det är en stor omställning för kroppen som har vant sig vid de mängderna och det känns både psykiskt o fysiskt.
Fortsätt kämpa och jag önskar dig god färd på vägen 👍
Citera
2021-11-10, 14:10
Medlem
preben1969s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Efter en vecka borde pulsen ha lugnat ner sig, ofta lite fortare än så. Blodtryck kan ta en vecka extra. Skakningar är dom värsta borta efter någon vecka, men fin motoriken tar desto längre. Att vara ryckig och ha svårt att finhacka lök tar nog sin tid. Sen kan man ju drömma skevt och även om det inte är fullt delerium kan man vara nära och se saker i ögonvrån.

Du kan nog räkna med 5-6 dagar till innan du är människa. Jag hade nog inte klarat det själv. Är viktigt med vitaminer också.

Jag hade åkt in dag 1 och fått b vitamin sprutor och trappat ner på benzo en vecka.

Du borde trappa ner men läkares inrådan, jag söp i 8 år, tog ca 2-3 xanor 1mg per dag, slutade tvärt efter en dom och behandling, värsta som hänt, den avgiftningen önskar jag ingen
Citera
2021-11-10, 14:18
Bannlyst
10 dagar den akuta fasen därefter ett år innan du kan börja uppskatta saker utan alkohol. Men gå över till höga doser pregabalin istället under två veckor. Borde vara helt lugnt. Därefter kan du ganska smärtfritt sluta med lyrican.
Citera
2021-11-10, 14:49
Medlem
Aaarghhhs avatar
Beställ AKUT läkartid så du får kolla hälsan och be om Campral och Mirtazapin, mirtazapin kan du ta 3 ggr om dagen mot stressen som blir, campral piggar upp lite grann i början.

Sedan är det viktigt med vitaminer och sådant, ta multi och extra b, glöm inte att äta rejält och nyttigt också.

Du kan väl gå på några AA kanske också, kan hjälpa mot ångest.

Lycka till
Citera
2021-11-10, 15:08
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Hello, alkoholen måste bort o det nu!

Förvirrat javisst, ber er ha översikt, postar iaf nu, fråga om vad ni vill!

Senast jag åt benso i större mängd är faktiskt ungefär ett halvår/10mån sen.

Jag hoppade ner från ~15 xanor/dag , CT.
Till mina 4mg förskrivna xanor.

Inte känt mig bra sen dess. Visst är glad att jag inte tar mera, men även mkt av mig är gjord med mkt benso&alkoh.

Är i vilket fall glad över det.
Men har druckit nästan varje dag vad jag till 100-% vet iaf 2-3år, har egentligen druckit mkt i 10år. Men gått upp o ner.
Med piller också. Åt 30st ikto förr.

När jag senast slutade med alkoholen fick jag delirium. Alltså så pass hård antändning att min kropp nästan gav upp och dog. Detta bara 6-8h utan alkohol.

Runt 1-2 70cl 6 av 7 dagar i veckan.
Trappade ner för 15 dagar sen, lite varje dag och låg på 30-40cl för drygt 8 dagar sen, hoppa ner resterande förra torsdagen.

Och va nykter torsdag fredag, drack 4öl i lördags, och 2 öl nu i måndags (är onsdag idag) och ya thats it.
Nu är det väll bara uppgång kvar?

Ångesten har varit grov, väldigt förvirrad, ”laggar” i huvudet. Luriga tankar som skrämmer mig. Motorisktorolig, vinglar när jag går, går som lite på ”moln”/mkt lyrica.
Mot hög puls tar jag blodtryckssänkande. Till sömn imovane samt theralen.

Mådde såklart mera dåligt första 3 dagarna, men mår psykiskt väldigt dåligt fram o tillbaka.
Alla sinnen var grovt förstärkta, börjar lätta lite tycker jag.

Vad tror ni om saken? Ville egentligen skriva mera bakgrund men det får tas om frågor finns!
Hej, önskar dig allt väl.
Men hittar en motsägelse. Du säger att du fick delerium efter 6-8 timmar fast du skriver att du dricker 6 dagar av 7. Fick inte ihop detta.

I övrigt så hoppas jag att det går bra och det är nog en bra tanke att du har trappat ner.
Citera
2021-11-10, 15:21
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaarghhh
Beställ AKUT läkartid så du får kolla hälsan och be om Campral och Mirtazapin, mirtazapin kan du ta 3 ggr om dagen mot stressen som blir, campral piggar upp lite grann i början.

Sedan är det viktigt med vitaminer och sådant, ta multi och extra b, glöm inte att äta rejält och nyttigt också.

Du kan väl gå på några AA kanske också, kan hjälpa mot ångest.

Lycka till
Tusen tack för dom fina svaren, har faktiskt aldrig ens varit här inne och läst.
Ska vara mera överseende med mina ”besvär” och försöka att inte vara min värsta fiende, nytt.
Men att bli arg på säga och tänka ”vilket cp alltså”
Har nog fasen aldrig varit snäll mot mig.

Har mirta här hemma, har många boxar påsar o mera påse med div medicin.
Något med mirta du tänkte speciellt på?
Dom medicinen jag använder till detta är

Står på 4mg xanor depot, imovane theralen Inderal mot hög puls samt blodtryck (hjälper mkt) ”antipsykotiska” för stabilitet och sömn, sänker tankeverksamheten och få vem som att somna.
(Har aldrig förutom vid drogpsykos fått hallisar osv)

Har det mesta, tänkte använda mig lite av cb med, dåligt kan tyckas vid förvirring.
Tänker när det känns ”ok”
Känner min hjärna väl.
Vitaminer intas också, multivitamin samt b-vitaminer.

Hur är det med olika trauman?
Allt man vart med om med missbruk?
Som att se döda vänner rädda döda vänner, skenavrättad och allt därtill?
Senast redigerad av znor 2021-11-10 kl. 15:28.
Citera
2021-11-10, 15:33
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Hej, önskar dig allt väl.
Men hittar en motsägelse. Du säger att du fick delerium efter 6-8 timmar fast du skriver att du dricker 6 dagar av 7. Fick inte ihop detta.

I övrigt så hoppas jag att det går bra och det är nog en bra tanke att du har trappat ner.

Ofta dricker jag 7/7 men jämna ut.
Det hände när jag hamnade i anhållningen hos polis efter misstanke. Minns bara att jag vaknade med en skyhög puls och det hade knappt hunnit bli morgon. Där jag räknar ifrån, en vakt kände som tur är pulsen och skrek ambulans. Är lite snurrigt skrivet.
Vill ha med mkt. Men hjärnan är svårhanterlig. Men tack för frågan. Hoppas svarar digert. Fråga mer om det är något ni undrar!
Och om jag inte drack ökade benso intaget istället. Men doserade varannan timma typ.
Beror på om de var xanor eller valium/ikto.
Senast redigerad av znor 2021-11-10 kl. 15:37.
Citera
2021-11-10, 17:15
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Det låter som att du har koll redan så jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag önskar dig lycka till!

Du har trappat ner på alkohol vilket är vettigt, har du sluppit grövre abstinensbesvär efter 2dgr behöver du inte oroa dig om du talar sanning om övrig medicinering.
Citera
2021-11-10, 18:20
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Det låter som att du har koll redan så jag vet inte vad jag ska skriva mer än att jag önskar dig lycka till!

Du har trappat ner på alkohol vilket är vettigt, har du sluppit grövre abstinensbesvär efter 2dgr behöver du inte oroa dig om du talar sanning om övrig medicinering.

Får ta och tacka. Inte riktigt såhär jag tänkte mig när jag satt o drömde bort över fb runt 05-06, rockdoll tjackadhamster Arkoman disel bongomon sadcat arkoman och alla.
Alla dom användarna har du 1 sak gemensamt, alla är döda.

Så som jag har levt, hade 2 kompis kretsar. kunnat kalla för vän är också döda. Jag är född på 90talet ska sägas. Men tror och vet att många med mig den tiden när RCs hade något sjukt i nästa klassning. För att inte tala om innan 2014 - förstörlagen kom.
Innan var alla utlämnings ombud så sura och kände sig som ”langare” men kunde inget göra.
Fick värsta flashbacken <— som när dom säger filmnamnet i filmen shit.

Vilka av er finns kvar? Eller lever jag på lånad tid?

Jag har inte slagit upp något om tid eller kollat laidback om namn eller något sånt. Dom gjorde stort intryck på mig.

Ingen kärlekssaga håller förevigat.
Senast redigerad av znor 2021-11-10 kl. 18:23.
Citera
2021-11-10, 18:31
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Så som jag har levt, hade 2 kompis kretsar. kunnat kalla för vän är också döda. Jag är född på 90talet ska sägas. Men tror och vet att många med mig den tiden när RCs hade något sjukt i nästa klassning. För att inte tala om innan 2014 - förstörlagen kom.
Innan var alla utlämnings ombud så sura och kände sig som ”langare” men kunde inget göra.
Fick värsta flashbacken <— som när dom säger filmnamnet i filmen shit.

Vilka av er finns kvar? Eller lever jag på lånad tid?

Jag har inte slagit upp något om tid eller kollat laidback om namn eller något sånt. Dom gjorde stort intryck på mig.

Ingen kärlekssaga håller förevigat.

Själv är jag född på 70-talet och de senaste 10åren känns det som att jag varit på minst en begravning per månad. Förnekar dock inte min bekantskapskrets…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in