2022-04-19, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det vore helt rligt bttre om Messiah och JWL bara kunde kra en podcast helt sjlva. Klara tillfr tyvrr ingenting. Kristina var lite rolig som stand-in, inget ont om henne, och hon och Maja klarade det utmrkt i Genifrklarat.

Skulle inte bli frvnad om ngon drar ur sladden snart ur podden,

Jag har inte lyssnat p ver en mnad och om jag frsker s inser jag nstan direkt att detta inte tillfr ngot alls faktiskt.

Jag tror att Messiah har ftt Public Service hybris. Hans strsta nskan r att bli inslppt och accepterad inom gammel-kultur och gammel-media.
Citera
2022-04-19, 18:08
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Skulle inte bli frvnad om ngon drar ur sladden snart ur podden,

Jag har inte lyssnat p ver en mnad och om jag frsker s inser jag nstan direkt att detta inte tillfr ngot alls faktiskt.

Jag tror att Messiah har ftt Public Service hybris. Hans strsta nskan r att bli inslppt och accepterad inom gammel-kultur och gammel-media.

Men vad ska han med den utvecklingsstrda gotlndskan till ? JWL r ocks smst. Den trion saknar helt dynamik, de r inte ens roligt nr de driver med varandra lngre . Om klara nd var snygg men inte ens det.
Citera
2022-04-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Men vad ska han med den utvecklingsstrda gotlndskan till ? JWL r ocks smst. Den trion saknar helt dynamik, de r inte ens roligt nr de driver med varandra lngre . Om klara nd var snygg men inte ens det.

Vet inte egentligen??

Freakshow var tok-hyllat och extremt bra, men detta suger faktiskt. Vad r egentligen skillnaden? Klara och JWL interagerar i princip inte alls, Messiah r som en bro mellan dem som sltar ver hennes ofta rent pinsamma utfall.
Citera
2022-05-10, 08:56
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Vad R det hr egentligen fr Karen-segment som Klara envisas med varenda dag?
Citera
2022-05-21, 05:54
Medlem
Ngot nytt p denna pod? Ni som lyssnar kan vl kommentera om det finns ngot avsnitt de senaste mnaderna som r vrt att dsla tid p?

Ser p deras Instagram att det gr TRGT, intresset bland pbeln verkar svalare n tassarna p en isbjrn.
Citera
2022-06-12, 02:54
Medlem
TompaOs avatar
Knns som en betydligt hetskare dynamik mellan Klara och Messiah/JWL. Hrdare peakar mot Klara n vad det varit tidigare.

Ngon som vet ifall JWL har ngon diagnos? Knns aspig.
Citera
2022-06-30, 11:59
Medlem
S bra skrivet! Skrattar tjattrar p om saker hon sjlv inte frstr🫣 S kt p bli kndis!! Mste hon lta hras hela jkla tiden?!?!!.. Hon drar ner podden till botten, de andra rddar programmet gng p gng men man knner att de tappar andan och hakan ofta nr KD ppnar sin mun.. Ouff man skms nstan att vara kvinna nr man hr henne svamla som vrsta fyllkajan..
Citera
2022-07-14, 19:01
Avstngd
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Vldigt trist. Messiah + JWL hade kunnat kra podden ensam och bjuda in gster via Skype och det hade varit en galet bra podd.

Man mrker att podden trampat vatten, typ obefintlig respons p sociala medier generellt.

Dom har ju uppenbart frskt att stvja Klara genom att ge henne en egen programpunkt dr hon hyllar ngot i feminismens tecken typ? Frmodligen fr att f henne att inte snka podden totalt all vrig tid.

Extremt ointressant och p inget stt underhllande programpunkt. Kvaliteten r horribel och Messiah som i flera r arbetat fr humorns dla konst och genuin kvalitet mste verkligen ligga smnls fr detta r inte inte inte bra.

Att kra superaggressivt femisnack, uttala tydliga vnstersikter (JWLs egna trailer till Johmbolan) samt propagera fr ett mycket stort landsbyggdshat r egentligen ett perfekt recept fr att reta upp vldigt mnga som absolut aldrig kommer att lyssna en gng till.

Varfr? Lever inte dessa gkar p just detta? Det r som att sjlvmant be om att bli arbetsls. Heeeeelt obegripligt. Eller har dom ett spass stort sjlvfrtroende att dom tror att folk inte blir frbannade och vljer att lyssna p ngot annat?

Men man mste ju klara av att lyssna p andra som har andra sikter osv bla bla bla

Sorry era iq-fiskmsar. Ni mste fatta att folket har tvngsmatats med PK i snart tjugo r via SR/SVT/Allmn media men nu r det s jvla slut med det.

P.S
Lyssna p Johanna Hurtig Wagrell i podden kafferepet. Hon r fan briljant och en fregngare i den dla konsten att lyfta kvinnor. Skiten som klara hller p med fr ENBART motsatt effekt. Jag lovar!

Hurtig Wagrell!❤🌟
Citera
2022-07-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Hurtig Wagrell!❤🌟

Hon r fan kanon, jvlar vad jag skrattar ibland till hennes skmt i Kaffefepet, allts inte de inskickade historierna utan hennes kringsnack.

Jag dr typ varje gng nr hon rttar Nisse i hur man uttalar Prima/Aprima vista osv
Citera
2022-10-06, 13:24
Medlem
Angende listan p vad som hnder nr Nobelpriset i litteratur presenteras, dr punkt 1 r "Messiah skriver sarkastiskt p sin fb-vgg tex 'h, Blashnikova! ntligen!'".
Glmde inte Messiah en punkt dr, punkt 1 borde vl vara "Gert Fylking har smugit sig in p pressreleasen och efter att rets litteraturpristagare annonserats ropar han "ntligen!!".
Trodde aldrig att jag varken skulle ge Gert Fylking cred eller anklaga Messiah fr att sno skmt.
Citera
2022-10-31, 01:21
Medlem
Fredagens jombola var den svagaste och plattaste p lnge. VDs r ofta psykopater fr att de r ordda fr konflikter, bra p att prata och och tycker det r sjlvklart att just dom borde f styra ett helt fretag. De r inte klassade som psykopater bara fr att folk hatar sina chefer, ven om folk anvnder ordet som skllsord hej vilt utan att frst vad det betyder alldeles fr ofta.

r inte sjlva jombola-konceptet uttjatat nu frresten? Trtt p det skmtet nu. Plus att det r ett riggat lotteri s kopplingen till en tombola r helt meningsls. Plus att Tombola Podcast var 4 r fre med idn, och dom lottar mnen p riktigt.
Citera
2022-11-02, 01:12
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorytowers
Fredagens jombola var den svagaste och plattaste p lnge. VDs r ofta psykopater fr att de r ordda fr konflikter, bra p att prata och och tycker det r sjlvklart att just dom borde f styra ett helt fretag. De r inte klassade som psykopater bara fr att folk hatar sina chefer, ven om folk anvnder ordet som skllsord hej vilt utan att frst vad det betyder alldeles fr ofta.

r inte sjlva jombola-konceptet uttjatat nu frresten? Trtt p det skmtet nu. Plus att det r ett riggat lotteri s kopplingen till en tombola r helt meningsls. Plus att Tombola Podcast var 4 r fre med idn, och dom lottar mnen p riktigt.
Det som egentligen r uttjatat r Klaras smattrande p tangentbordet frn medelklassvillan i Huddinge. Jag har frgat det frr och frgar igen: VEM r det som ser fram emot den delen av podden? John har ju sitt krim, sin jombola, sitt hat fr fdelsedagar. Vad har Klara frutom att pika mn fr alla vrldens problem jmt och stndigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in