2022-04-19, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det vore helt ärligt bättre om Messiah och JWL bara kunde köra en podcast helt själva. Klara tillför tyvärr ingenting. Kristina var lite rolig som stand-in, inget ont om henne, och hon och Maja klarade det utmärkt i Geniförklarat.

Skulle inte bli förvånad om någon drar ur sladden snart ur podden,

Jag har inte lyssnat på över en månad och om jag försöker så inser jag nästan direkt att detta inte tillför något alls faktiskt.

Jag tror att Messiah har fått Public Service hybris. Hans största önskan är att bli insläppt och accepterad inom gammel-kultur och gammel-media.
Citera
2022-04-19, 18:08
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Skulle inte bli förvånad om någon drar ur sladden snart ur podden,

Jag har inte lyssnat på över en månad och om jag försöker så inser jag nästan direkt att detta inte tillför något alls faktiskt.

Jag tror att Messiah har fått Public Service hybris. Hans största önskan är att bli insläppt och accepterad inom gammel-kultur och gammel-media.

Men vad ska han med den utvecklingsstörda gotländskan till ? JWL är också sämst. Den trion saknar helt dynamik, de är inte ens roligt när de driver med varandra längre . Om klara ändå var snygg men inte ens det….
Citera
2022-04-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Men vad ska han med den utvecklingsstörda gotländskan till ? JWL är också sämst. Den trion saknar helt dynamik, de är inte ens roligt när de driver med varandra längre . Om klara ändå var snygg men inte ens det….

Vet inte egentligen??

Freakshow var tok-hyllat och extremt bra, men detta suger faktiskt. Vad är egentligen skillnaden? Klara och JWL interagerar i princip inte alls, Messiah är som en bro mellan dem som slätar över hennes ofta rent pinsamma utfall.
Citera
2022-05-10, 08:56
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Vad ÄR det här egentligen för Karen-segment som Klara envisas med varenda dag?
Citera
2022-05-21, 05:54
Medlem
Något nytt på denna pod? Ni som lyssnar kan väl kommentera om det finns något avsnitt de senaste månaderna som är värt att ödsla tid på?

Ser på deras Instagram att det går TRÖGT, intresset bland pöbeln verkar svalare än tassarna på en isbjörn.
Citera
2022-06-12, 02:54
Medlem
TompaOs avatar
Känns som en betydligt hetskare dynamik mellan Klara och Messiah/JWL. Hårdare peakar mot Klara än vad det varit tidigare.

Någon som vet ifall JWL har någon diagnos? Känns aspig.
Citera
2022-06-30, 11:59
Medlem
Så bra skrivet! Skrattar tjattrar på om saker hon själv inte förstår🫣 Så kåt på bli kändis!! Måste hon låta höras hela jäkla tiden?!?!!.. Hon drar ner podden till botten, de andra räddar programmet gång på gång men man känner att de tappar andan och hakan ofta när KD öppnar sin mun.. Ouff man skäms nästan att vara kvinna när man hör henne svamla som värsta fyllkajan..
Citera
2022-07-14, 19:01
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Väldigt trist. Messiah + JWL hade kunnat köra podden ensam och bjuda in gäster via Skype och det hade varit en galet bra podd.

Man märker att podden trampat vatten, typ obefintlig respons på sociala medier generellt.

Dom har ju uppenbart försökt att stävja Klara genom att ge henne en egen programpunkt där hon ”hyllar” något i feminismens tecken typ? Förmodligen för att få henne att inte sänka podden totalt all övrig tid.

Extremt ointressant och på inget sätt underhållande programpunkt. Kvaliteten är horribel och Messiah som i flera år arbetat för humorns ädla konst och genuin kvalitet måste verkligen ligga sömnlös för detta är inte inte inte bra.

Att köra superaggressivt femisnack, uttala tydliga vänsteråsikter (JWLs egna trailer till Johmbolan) samt propagera för ett mycket stort landsbyggdshat är egentligen ett perfekt recept för att reta upp väldigt många som absolut aldrig kommer att lyssna en gång till.

Varför? Lever inte dessa gökar på just detta? Det är som att självmant be om att bli arbetslös. Heeeeelt obegripligt. Eller har dom ett såpass stort självförtroende att dom tror att folk inte blir förbannade och väljer att lyssna på något annat?

”Men man måste ju klara av att lyssna på andra som har andra åsikter osv bla bla bla”

Sorry era iq-fiskmåsar. Ni måste fatta att folket har tvångsmatats med PK i snart tjugo år via SR/SVT/Allmän media men nu är det så jävla slut med det.

P.S
Lyssna på Johanna Hurtig Wagrell i podden kafferepet. Hon är fan briljant och en föregångare i den ädla konsten att lyfta kvinnor. Skiten som klara håller på med för ENBART motsatt effekt. Jag lovar!

Hurtig Wagrell!❤🌟
Citera
2022-07-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Hurtig Wagrell!❤🌟

Hon är fan kanon, jävlar vad jag skrattar ibland till hennes skämt i Kaffefepet, alltså inte de inskickade historierna utan hennes kringsnack.

Jag dör typ varje gång när hon rättar Nisse i hur man uttalar Prima/Aprima vista osv
Citera
2022-10-06, 13:24
Medlem
Angående listan på vad som händer när Nobelpriset i litteratur presenteras, där punkt 1 är "Messiah skriver sarkastiskt på sin fb-vägg tex 'Åh, Blashnikova! Äntligen!'".
Glömde inte Messiah en punkt där, punkt 1 borde väl vara "Gert Fylking har smugit sig in på pressreleasen och efter att årets litteraturpristagare annonserats ropar han "Äntligen!!".
Trodde aldrig att jag varken skulle ge Gert Fylking cred eller anklaga Messiah för att sno skämt.
Citera
2022-10-31, 01:21
Medlem
Fredagens jombola var den svagaste och plattaste på länge. VDs är ofta psykopater för att de är orädda för konflikter, bra på att prata och och tycker det är självklart att just dom borde få styra ett helt företag. De är inte klassade som psykopater bara för att folk hatar sina chefer, även om folk använder ordet som skällsord hej vilt utan att förstå vad det betyder alldeles för ofta.

Är inte själva jombola-konceptet uttjatat nu förresten? Trött på det skämtet nu. Plus att det är ett riggat lotteri så kopplingen till en tombola är helt meningslös. Plus att Tombola Podcast var 4 år före med idén, och dom lottar ämnen på riktigt.
Citera
2022-11-02, 01:12
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorytowers
Fredagens jombola var den svagaste och plattaste på länge. VDs är ofta psykopater för att de är orädda för konflikter, bra på att prata och och tycker det är självklart att just dom borde få styra ett helt företag. De är inte klassade som psykopater bara för att folk hatar sina chefer, även om folk använder ordet som skällsord hej vilt utan att förstå vad det betyder alldeles för ofta.

Är inte själva jombola-konceptet uttjatat nu förresten? Trött på det skämtet nu. Plus att det är ett riggat lotteri så kopplingen till en tombola är helt meningslös. Plus att Tombola Podcast var 4 år före med idén, och dom lottar ämnen på riktigt.
Det som egentligen är uttjatat är Klaras smattrande på tangentbordet från medelklassvillan i Huddinge. Jag har frågat det förr och frågar igen: VEM är det som ser fram emot den delen av podden? John har ju sitt krim, sin jombola, sitt hat för födelsedagar. Vad har Klara förutom att pika män för alla världens problem jämt och ständigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in