2022-07-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Sekretess i FUP - har jag kommenterat FUP?

Nej men du kommenterade på ett sätt så att det lät som att INGEN får komma in i rättssalen förutom anhöriga.
Det stämmer ju inte.
Saksamma om det är en glasruta mellan åhörare och resten.
Dom både ser och hör hela rättegången ändå så jag förstår inte varför du tjatade om glasrutan tills jag läste att det frågades vem mannen innanför glaset var.
Hade helt enkelt missat detaljen ”innanför”..
Citera
2022-07-05, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Nej men du kommenterade på ett sätt så att det lät som att INGEN får komma in i rättssalen förutom anhöriga.
Det stämmer ju inte.
Saksamma om det är en glasruta mellan åhörare och resten.
Dom både ser och hör hela rättegången ändå så jag förstår inte varför du tjatade om glasrutan tills jag läste att det frågades vem mannen innanför glaset var.
Hade helt enkelt missat detaljen ”innanför”..

Hade tänkt beskriva vilken uppfattning jag fått av BO efter info om SMS mellan henne och MGM. Så försökte jag svara på fråga om BO:s make närvarade under rättegången och allt blev väldigt tjafsigt.
Citera
2022-07-05, 06:49
Medlem
Citat:
Nej, det förstår jag. Vem kan mannen som satt i rättssalen, nära utgången ha varit?

Förtydligande: De enda männen inne i tingssalen, bortsett från någon nämndeman, under den första förhandlingsdagen var tre personal från Kriminalvården (varav en satt precis vid utgången) och stundtals B. Ingen annan. Övriga satt utanför glaset.
Citera
2022-07-05, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Förtydligande: De enda männen inne i tingssalen, bortsett från någon nämndeman, under den första förhandlingsdagen var tre personal från Kriminalvården (varav en satt precis vid utgången) och stundtals B. Ingen annan. Övriga satt utanför glaset.

Häktesvakterna var tre, uniformerade och strategiskt placerade kring MGM på sedvanligt sätt.

Jag syftar på en helt civilklädd man med typ hornbågade glasögon som satt med ryggen mot åhörarstolarna. Någon här - du? - förklarade igår att personen arbetat med utredningen. Utredningen = FUP antog jag. Om du också var där före lunchuppehållet, visste du det då? Eller undrade inte du också om det var Patrik?
Citera
2022-07-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa

Hennes bror och söner var alltså inte med..?Eller maken.
Citera
2022-07-05, 09:39
Medlem
Citat:
Har man inte kunskap om hur en person med antisocial personlighet fungerar så kan det vara svårt att förstå Nancys reaktioner.

Det står ju tydligt i FUP att tjejen på boendet hade berättat för både personal och sin mamma att hon haft sex med Bajram, det skedde t.o.m en anmälan mot boendet pga detta.

Detta orsakade stor skada för Nancy då tjejen på boendet även berättade för personalen att Nancy vart Bajrams vårdare vilket ledde till att hon tillslut förlorade sitt anställning samt sitt anseende på jobbet.

Han i sin tur förnekade givetvis hela händelsen till fullo (det är vad personer med antisocial personlighetsstörning gör av sin natur oavsett om dom är överbevisade)

Detta gör Nancy ”besatt” av att få ett erkännande och ursäkt från bajram (som i sin tur aldrig kommer att be om ursäkt för han anser inte att han för något fel, han är ett offer i detta så som psykopaten i sig själv alltid är)
Det är otroligt lätt att bli manipulerad av detta slags beteende ifall man inte är påläst om personlighetsstörningen.

Det är mer regel än undantag att personer som är i en kärleksrelation tillslut ”förlorar förståndet” själva efter att ha blivit utsatta för lögner, isolering (exempelvis vänner som tar avstånd eller sparken från jobb) ekonomiskt blivit utsatta samt även fysiskt våld som alltid sen varvas med lovebombing och avdyrkan från psykopaten.
(Vilket han hade diagnos på att han var).

Offret blir förvirrat, förkrossad, utbränd, drabbas av konsekvenser vilket psykopaten ofta slipper göra.

Detta leder till att offret dras ännu mer till psykopaten då ingen annan ”kommer förstå” eller vet om vad som pågår.

Det som brukar hända på slutet av en relation är att offret börjat bete sig likadant som psykopaten gör, detta för att både få psykopaten att fatta hur det känns. (Det gör dom aldrig för dom har enligt sig själva inte gjort något fel och vart offer hela tiden)

Offret börjar försöka ta sig ur relationen och då kan det ske genom att bete sig lika elakt tillbaka, börja slåss, bli sexuellt utsvävande börja missbruka för att bedöva osv.

Deras relation är ett perfekt skolboksexempel på hur en relation med en psykopat kommer att sluta.

Varför han känns lugn och sansad och hon galen är för att han inte är lika illa berörd som hon var sin sista tid.
Han är inte kapabel att se helheten utan känner sig som ett offer.

Han är förmodligen bitter på henne för att hon såg till att han blev tvungen att sitta i den här situationen där han dödat henne genom att skrika på honom och slåss och anklaga honom för otrohet (vilket han var skyldig till)

Enligt honom är det förmodligen hennes fel att han ”råkade” döda henne. Det är han såklart ledsen över, inte att hon är död.

Han är van vid att hans relationer blir så här kaotiska och bryr sig inte nämnvärt utan lever precis som vanligt och börjar dagen med att skriva ”godmorgon älskling kom hit” varvat med ”din jävla hora du ska dö” på slutet. Helt iskall 😴

Oerhört tragiskt att hon inte vågade berätta mer öppet till sina nära och kära om vad som pågick. Då hade någon kunnat rädda henne. Man behöver i princip TVINGA psykopatens offer från att inte ha kontakt. Hon hade ingen som visste exakt allt (även hennes del) och därför heller inget stöd.

Vila i frid Nancy. Hoppas han döms till livstid och dör innan han kommer ut, för en psykopat tillfrisknar aldrig.
Dom blir bara sjukare och farligare med åren.
Han kommer att skada och förstöra liv för fler människor om han är ute i frihet.

För den som är intresserad av att lära sig förstå mer kring hur en psykopat funkar så tipsar jag att lyssna på professorn Sam Vaknin (han har själv diagnosen antisocial personlighetsstörning och berättar ärligt om hur han funkar och hur en psykopat tänker).

https://youtu.be/2db9EBSuPoQ

https://youtu.be/ZiYWyia4WQo

"Folie ā deux" - så kändes det att lyssna till det urval av en ofantlig mängd SMS mellan BO och MGM som lästes upp i Rätten i samband med åklagarens sakframställan. Din förklaring verkar tänkbar. "Han tar över mitt liv, förstör det totalt. Det är pinsamt, jag byter jobb på grund av detta." BO gör slut med MGM också på grund av att MGM haft sex med kvinna på boende där BO jobbat. "Du är ingen man, du är otrogen, knullar mina klienter på mitt jobb" ... "Med dig under ett och ett halvt år i mitt liv är jag helt förstörd". "Sluta ringa mig när jag är på jobbet".

Så intrasslat, så tragiskt att det kunde bli så dem emellan.
Citera
2022-07-05, 10:55
Medlem
Citat:
"Folie ā deux" - så kändes det att lyssna till det urval av en ofantlig mängd SMS mellan BO och MGM som lästes upp i Rätten i samband med åklagarens sakframställan. Din förklaring verkar tänkbar. "Han tar över mitt liv, förstör det totalt. Det är pinsamt, jag byter jobb på grund av detta." BO gör slut med MGM också på grund av att MGM haft sex med kvinna på boende där BO jobbat. "Du är ingen man, du är otrogen, knullar mina klienter på mitt jobb" ... "Med dig under ett och ett halvt år i mitt liv är jag helt förstörd". "Sluta ringa mig när jag är på jobbet".

HUR får du detta till folie a deux !? Ser inga tecken på psykotiska tendenser från nån av dessa två.

Han vet precis vad han gör, som alla psykopater , så manipulerar han henne att titta över hos honom innan jobbet. Säker på att sa att han skulle berätta allt för henne. Hon trodde kanske skulle få svar på sina frågor eller att hon skulle få tillbaka sin pengar m.m
Citera
2022-07-05, 13:00
Medlem
Citat:

Ja men precis! Det är supersorgligt och tyvärr så det brukar sluta när man faller för en person med diagnosen antisocial personlighetsstörning. Trassel trassel trassel.
Samtidigt är det svårt att bli av med dom om man trillat dit, då dom sätter sig fast som en fästing kring sitt offer.
Det enda sättet att inte bli skadad av en psykopat är genom att hålla dom på distans och aldrig ha en relation till dom.
Citera
2022-07-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
HUR får du detta till folie a deux !? Ser inga tecken på psykotiska tendenser från nån av dessa två.

Han vet precis vad han gör, som alla psykopater , så manipulerar han henne att titta över hos honom innan jobbet. Säker på att sa att han skulle berätta allt för henne. Hon trodde kanske skulle få svar på sina frågor eller att hon skulle få tillbaka sin pengar m.m

Inte psykotiska men dissociation däremot är väldigt vanligt bland psykopater samt sen även deras offer efter att ha blivit nedbrutna en längre tid.
Dom börjar leva i någon slags alternativ ”verklighet” som blivit färgad av psykopatens gärningar samt manipulation.
Dessa människor är livsfarliga och hon borde aldrig ha jobbat nära med dessa typer med tanke på hur mjuk och empatisk hon verkade vara från början.
Hon var ett perfekt offer vilket han såg direkt.
Trots att han hade flera trådar ute hos kvinnor (vilket dom alltid har) så var hon hans huvudbyte då hon gav mest reaktioner,utbyte, energi och uppmärksamhet till honom medans dom andra höll honom på avstånd.
Citera
2022-07-05, 13:07
Medlem
Hur pratar Bajram om Nancy i rätten?
Är han ångerfull?
Försöker han lägga någon skuld på henne?
Citera
2022-07-05, 13:56
Medlem
Citat:
Inte psykotiska men dissociation däremot är väldigt vanligt bland psykopater samt sen även deras offer efter att ha blivit nedbrutna en längre tid.
Dom börjar leva i någon slags alternativ ”verklighet” som blivit färgad av psykopatens gärningar samt manipulation.
Dessa människor är livsfarliga och hon borde aldrig ha jobbat nära med dessa typer med tanke på hur mjuk och empatisk hon verkade vara från början.
Hon var ett perfekt offer vilket han såg direkt.
Trots att han hade flera trådar ute hos kvinnor (vilket dom alltid har) så var hon hans huvudbyte då hon gav mest reaktioner,utbyte, energi och uppmärksamhet till honom medans dom andra höll honom på avstånd.

Jag tycker att hon verkade leva i verkligheten och ville ge tillbaka med samma mynt som honom. Jag har levt med en psykopat och jag betedde mig som hon gjorde. Hade aldrig klarat av att bara sitta och ta emot och vända andra kinden till. Nej,, inte ..
Citera
2022-07-05, 18:35
Medlem
Citat:
Hur pratar Bajram om Nancy i rätten?
Är han ångerfull?
Försöker han lägga någon skuld på henne?

”Om den jävla läkaren hade lämnat oss i fred hade det aldrig hänt”. Ungefär den texten var upptejpad på en handskriven papperslapp på dörren till garderoben där kroppen hittades efter några dagar. Läkarens fel alltså…. (Var inte kvar när MGM hördes).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in