2021-11-12, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Kristna araber brukar ha namn som slutar på y.. tjejer som killar

Nu hängde jag inte med riktigt. Hans namn slutar på m och det har aldrig varit oklart att det är en man.

Jag vet att BO har en bror med namnet men jag inser också att BO:s syster är gift med en man med samma namn. Det kan också vara en kusin. Det finns två personer i Sverige med dessa namn.
Citera
2021-11-12, 06:53
Medlem
Ochotnyryads avatar
Vad pratar ni om?

Hon jobbade inom psykiatrin och gjorde hembesök hos en patient.
Hon var rädd för patienten men trodde besöket skulle gå bra, vilket det inte gjorde.

Samma sak hände med en sjuksköterska inom psykiatrin i Huddinge ca 2004
Hon blev också mördad vid ett hembesök.
Citera
2021-11-12, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Vad pratar ni om?

Hon var rädd för patienten men trodde besöket skulle gå bra, vilket det inte gjorde.

Det finns ingenting som tyder på att hon var i tjänst.
Citera
2021-11-12, 08:05
Medlem
Citat:
Vad pratar ni om?

Det finns ingen uppgift belagd om att hon gjorde hembesök.
Citera
2021-11-12, 10:28
Medlem
Citat:
Vad pratar ni om?

HON VAR INTE I TJÄNST.
En person i tråden som har nära insyn har sagt att hon inte jobbade på det stället längre.
PLUS , att om man jobbar med svårt psykiskt sjuka så har man personlarm på sig, sällan åker man ut ensam, alla vet hos vem man är och var, då blir man inte efterlyst "för att man inte dök upp till jobbet" nästa dag, då blir det större ruljans än så direkt. Eftersom man är på schema och det märks när man saknas. Man kan inte ligga död hos en patient en helg och ingen av kollegorna har märkt det. Särskilt inte hos en så psykiskt sjuk patient.
Jag har själv jobbat inom vården med hembesök mm och det är så jävla noga när man ska hem till folk, att man dokumenterar när man går och kommer tillbaka och helst inte åker dit ensam, plus att arbetsledaren alltid har koll på hembesöken.
Så. Hon var inte i tjänst när hon var där.
Citera
2021-11-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för att du rättar då, en fråga nu.

Tror du att BO hade en "affär" med MGM?

Jag vet inte, kände inte dem men rent spontant tänker jag att det vore konstigt om en snygg duktig tjej med till synes perfekt familjeliv skulle hänga med ett sådant psykfall lite vid sidan av. :-/
Fast mer förvånande saker har väl hänt iofs.
Citera
2021-11-12, 13:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
HON VAR INTE I TJÄNST.
En person i tråden som har nära insyn har sagt att hon inte jobbade på det stället längre.
PLUS , att om man jobbar med svårt psykiskt sjuka så har man personlarm på sig, sällan åker man ut ensam, alla vet hos vem man är och var, då blir man inte efterlyst "för att man inte dök upp till jobbet" nästa dag, då blir det större ruljans än så direkt. Eftersom man är på schema och det märks när man saknas. Man kan inte ligga död hos en patient en helg och ingen av kollegorna har märkt det. Särskilt inte hos en så psykiskt sjuk patient.
Jag har själv jobbat inom vården med hembesök mm och det är så jävla noga när man ska hem till folk, att man dokumenterar när man går och kommer tillbaka och helst inte åker dit ensam, plus att arbetsledaren alltid har koll på hembesöken.
Så. Hon var inte i tjänst när hon var där.

Tack för information men om hon inte var i tjänst så måste dom väl nästan ha haft någon typ av privat relation?

Det måste tillhöra ovanligheterna att vårdanställda åker hem till patienter i privata ärenden? Speciellt när det gäller patienter inom psykiatrin?
Citera
2021-11-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för information men om hon inte var i tjänst så måste dom väl nästan ha haft någon typ av privat relation?

Det måste tillhöra ovanligheterna att vårdanställda åker hem till patienter i privata ärenden? Speciellt när det gäller patienter inom psykiatrin?
Det stog väl i en artikel att BO var rädd för GM?
Så uppfattade jag det.
Dvs, GM var eventuellt stalker.

Citat:
Ursprungligen postat av fjonke78
Nej, bara mgm, hur kan an läsa info så fel.
Det undrade jag också.
Citera
2021-11-12, 13:57
Medlem
MadZero99s avatar
Det behöver inte vara en relation eller att hon är där frivilligt öht
Citera
2021-11-12, 14:06
Medlem
Ja detta var en intressant vinkel. Nu har vi sonderat detta med eventuella hembesök i tjänsten och ingenting säger att rättpsyk har ett skit med hennes "hembesök" att göra. Nu gäller det att vi kan konstatera att NF hade sitt jobb kvar på rättspsyk så att hon inte jobbade inom öppenvården. För om NF jobbat inom öppenvården så skulle hon ha kunnat gjort ett hembesök. Det är där vi står innan vi kan gå loss på eventuella andra möjligheter som hänt.

Så var hade NF sin ordinarie anställning den 5/11 2021?.
Citera
2021-11-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkalmanOLillaSkutt
BO jobbade på rättspsykiatriska i Falköping under 2020 (totalt ca 1 år). Hon bytte jobb i början av 2021. Jag vet att hon blev stalkad av en patient iallafall under 2020 som nu sitter anhållen för mordet.

Hon är medlem i svenska kyrkan och aktivt kristen.
Vad menar du med bytte jobb? Vilket jobb fick hon i så fall? Slutade hon på rättpsyk helt och hållet?. Eller gick hon över till något annat jobb med psykiatri. Kan hon ha sökt ett annat jobb inom psykiatri inom öppenvården?.
Citera
2021-11-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja detta var en intressant vinkel. Nu har vi sonderat detta med eventuella hembesök i tjänsten och ingenting säger att rättpsyk har ett skit med hennes "hembesök" att göra. Nu gäller det att vi kan konstatera att NF hade sitt jobb kvar på rättspsyk så att hon inte jobbade inom öppenvården. För om NF jobbat inom öppenvården så skulle hon ha kunnat gjort ett hembesök. Det är där vi står innan vi kan gå loss på eventuella andra möjligheter som hänt.

Så var hade NF sin ordinarie anställning den 5/11 2021?.

Men det spelar ingen roll om hon jobbade inom öppenvården eller rättspsyk. Fortfarande är det noggranna regler när man ska göra hembesök och folk runtomkring har koll på var man är och hos vem. Är man på jobbet så kan man inte bara försvinna i anslutning till ett hembesök och vara borta i tre dagar. Om så vore så skulle arbetsgivaren göra ett gravt fel här och jag tror det skulle komma ut snabbare. Helvete va pinsamt liksom, en anställd bara försvinner vid ett hembesök och hon hittas död hos patienten tre dagar senare (öppenvård eller slutenvård eller rättpsyk eller ej, det gäller alla). Nej jag hoppas inte att cheferna på arbetsplatsen kan göra ett så stort fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in