2021-11-07, 14:05
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/i/v5xB6m/h...-fostersoennen

Podcast om saken på Spotify "VG alt fortalt - fostersønnen", 5 episoder.

Noen som vet hvem denne fosterfaren er? Han har tjent millioner av kroner på privateide barnevernstjenester samtidig som det nå er funnet fire offer som har anmeldt ham for seksuelle overgrep. Kan virke som han kommer fra Stavangerområdet, men han flyttet senere til Oslo
Citera
2021-11-07, 14:58
Medlem
Dessa jävla pedofiler som söker sig till verksamhet med barn!

Kanske bör all personal som jobbar med barn bära obligatorisk bodycam i framtiden, så man kan slippa sån där skit.

Hoppas han straffas hårt!
Citera
2021-11-07, 15:24
Medlem
Ja, det er helt forferdelig. Den ene saken, den det er laget podcast om, handler om en gutt på 16 år som ble fostersønn hos denne mannen. Har var 25 år og singel da han ble fosterfar.

Denne gutten ble til en voksen mann og hadde ikke fortalt noen det. Inntil boblen sprakk da han ble kontaktet av politiet for spørsmål etter at et annet offer hadde anmeldt mannen.

Den unge gutten ble psykisk utslitt av å vente på en rettssak, som av ulike grunner ble utsatt flere ganger, og det endte tilslutt med at han døde en stund før saken skulle opp. Antagelig selvmord slik historien ble fortalt.

Fosterfaren har tjent seg søkkrik på private barnevernstjenester samtidig som han har ødelagt barn for livet. Han er ikke dømt ennå, men når vi snakker fire offer som ikke er relaterte til hverandre (og det er sikkert flere vil jeg tippe) så er det liten tvil om skyld spør du meg.

Jeg er veldig glad vi har flashback når MSM aldri nevner navn.
Citera
2021-11-07, 18:16
Medlem
Det er så trist å lese.

Hvor dårlig den offentlige omsorgen, barnevernsbyråkratiet, faktisk fungerer. Staten har så mye penger, og det er så mange som beriker seg økonomisk, på sårbare barn.

Noen tjener endog millioner på å mishandle barn. Det finnes jo ingen effektiv styring og kontroll med barnevernet. Det er helt vilt.

Ja få frem navnet på dette monsteret. Svinepelsen.

Det kommunale barnevernet anmeldte GM, etter å ha visst om beskyldninger om seksuelt misbruk av barnevernsbarn i lang tid. Da politiet tok ut tiltale mot ham, så fungerer barnevernsbyråkratiet slik at det er opp til tiltalte å informere om at han er blitt tiltalt for seksuelle overgrep mot barn. Så Bufetat, det statlige barnevernet, inngikk nye barnevernskontrakter for millioner med han. Mens han var tiltalt!

Så skylder Bufetat på politi og påtalemyndighet, at de ikke fikk varsel om tiltalen. Og så svarer påtaleansvarlig at "det var jo barnevernet som meldte saken" ...!

Men kommunalt og statlig barnevern snakker ikke sammen, det er så mange taushetsplikts-barrierer innenfor dette uvesenet at det blir livsfarlig for barn å ha noe med de å gjøre.

Det ser ut som om barnevernet er til for å beskytte barnevernsansatte, barnevernskontraktører, barnevernsprofitører. Blant disse finnes det mange overgripere.

Som Lommemannen, seksuell serieovergriper mot gutter, en annen kjent barnevernsarbeider. Og Svein Jemtland, som drepte kona si Janne da hun ville skilles, var under utdanning i barnevernet og skulle ha blitt barnevernsarbeider. Gudene må vite om han får fortsette med barnevernsutdanningen sin i fengselet. Skulle ikke forundre meg.

Få frem navnet på han her.

Edit

Det er så viktig å få frem navn. Det kan være flere ofre. Som tror de er alene. Og kanskje tar sitt eget liv i fortvilelse.

Navnet kan få flere ofre til å tre frem.
Senast redigerad av kornblomst 2021-11-07 kl. 18:18. Anledning: Edit
Citera
2021-11-07, 18:21
Medlem
Da har jeg funnet ut hva han heter.

H*lg* Aln*

(*=e)
Citera
2021-11-07, 18:44
Medlem
Hvis det stemmer så er han en kjent barnevernsprofitør, og allerede vinnings-kriminell.

VG 04.10.2017
VG AVSLØRER: Barnevernmillionær fikk sparken etter dobbeltrolle - nå jobber han i nabokommunen
Samtidig som Helge Alne (33) jobber for den offentlige barnevernvakta i Follo, selger selskapet hans private barnevernstjenester for flere millioner kroner i samme område.
Det kan vel ikke være han her?

Det er så sykt kvalmt at det ikke finnes ansvarlig styring i barnevernet. Det er helt vilt. Jeg har ikke ord.
Senast redigerad av kornblomst 2021-11-07 kl. 18:49. Anledning: tar vekk spoiler
Citera
2021-11-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis det stemmer så er han en kjent barnevernsprofitør, og allerede vinnings-kriminell.

VG 04.10.2017
VG AVSLØRER: Barnevernmillionær fikk sparken etter dobbeltrolle - nå jobber han i nabokommunen
Samtidig som Helge Alne (33) jobber for den offentlige barnevernvakta i Follo, selger selskapet hans private barnevernstjenester for flere millioner kroner i samme område.
Det kan vel ikke være han her?

Det er så sykt kvalmt at det ikke finnes ansvarlig styring i barnevernet. Det er helt vilt. Jeg har ikke ord.

Jo, det er ham. Søk på navnet hans på Facebook og les innleggene som kommer opp.
Stemmer med podcasten også, at hans bror har tatt over selskapet D*tt T*ltak AS (*=i)
Citera
2021-11-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ressvering
Jo, det er ham. Søk på navnet hans på Facebook og les innleggene som kommer opp.
Stemmer med podcasten også, at hans bror har tatt over selskapet D*tt T*ltak AS (*=i)

Jeg håper at noen i politiet viser ansvarlighet denne gangen, og leter aktivt etter flere ofre. Og sørger for at monsteret får lovens strengeste straff. Og aldri mer kommer i posisjon til å skade flere barn.

Det er skandaløst i seg selv at barn blir utsatte for overgrep mens de er i offentlig omsorg. Så forverres det hele ved at overgripere verken blir stoppet eller straffet når de blir oppdaget, men får fortsette å forgripe seg på barn, samtidig som de fortsetter å berike seg økonomisk.

Jeg skjønner ikke at det går an.
Citera
2024-06-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ressvering
Da har jeg funnet ut hva han heter.
H*lg* Aln*
(*=e)
Imponert over hva denne gruppa finner ut :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in