2021-11-07, 11:19
Medlem
Hej,

Jag har behov av att kunna kommunicera ”privat”. Det handlar om ganska harmlösa SMS med eskorter företrädesvis - som köpare.

Min burnertelefon jag använt med kontantkort har gått sönder. Vågar jag använda en gammal iPhone jag ej använder längre?

Antar att Telenor har IMEI-numret lagrat på mig sedan jag köpte den för 3-5 års sedan? Men det kanske inte polisen kollar upp i ett så litet brott som sexköp?
Citera
2021-11-07, 11:25
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunky
Hej,

Jag har behov av att kunna kommunicera ”privat”. Det handlar om ganska harmlösa SMS med eskorter företrädesvis - som köpare.

Min burnertelefon jag använt med kontantkort har gått sönder. Vågar jag använda en gammal iPhone jag ej använder längre?

Antar att Telenor har IMEI-numret lagrat på mig sedan jag köpte den för 3-5 års sedan? Men det kanske inte polisen kollar upp i ett så litet brott som sexköp?
Nej, du kan självklart inte använda någon apparat som har eller har haft någon som helst anknytning till dig om du vill vara säker på att kunna vara anonym.
Citera
2021-11-07, 12:49
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej, du kan självklart inte använda någon apparat som har eller har haft någon som helst anknytning till dig om du vill vara säker på att kunna vara anonym.

Detta.

Ska du bara skicka SMS så får du ju en ny telefon för typ 200kr, varför snåla på detta?
Citera
2021-11-07, 18:46
Medlem
Deckard-Cains avatar
Om du inte tror polisen gör efterforskningar behöver du väll inte en burner?
Tror du dig behöva detta, så köper du en riktig telefon för ändamålet.
Enkelt! Försök hålla kuken borta ifrån hororna för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in