Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Blanda inte in mig i något "Ni" här - jag bidrog blott med litet sakkunskap om var uttrycket kommer ifrån. Självklart är inte en stalker, oavsett kön, att betrakta som någon stark person, snarast tvärtom, vilket beteendet visar på.
Du skrev väl ett inlägg i tråden om "skrikiga och bråkiga" kvinnor.
Att ryta ifrån, protestera och bråka kan ju definitivt vara tecken på just styrka...när det handlar om rättfärdigande ilska. Vilket skulle jag hävda är det alla vanligaste då det kommer till just kvinnlig ilska.
Att liksom omgående klassa...just kvinnor som "hysteriska" så fort de protesterar, är arga, högljudda eller vägrar finna sig i något som de uppfattar som fel, är ju i sig ett stort tecken på just "svaghet".
Nämligen den mänskliga svagheten av att inte klara betrakta ett visst kön objektivt och som en "hel" människa. Dvs en människa som har egna åsikter och behov av att utrycka ex ilska eller få lov bestämma över sitt eget liv ex.
Och just den oförmågan är ju vad män som är "rädda för starka kvinnor" oftast besitter...
De klarar bara av betrakta en kvinna som ett "bihang" som undergivet ska göra som just HAN tycker.
allt annat är enligt honom oacceptabelt och då döms hon ut som en "hysteriska" eller alla de tusentals nedvärderande epitet det just finns för kvinnor som vågar yttra egna meningar/ gå sin egen väg.
Känns det igen kanske?