Citat:
Ursprungligen postat av
satansfavoriter
mtp att det blir fler kidnappningar. hot om överlämnande av mobil och lösenord. bedrägerier i det också.
banker osv kunde haft en säkerhetsfunktion i detta genom att ett av lösenorden fungerar som alarmsignal. sos meddelande.
så om någon hotar mig och jag lämnar över lösenordet (sos) så blir personen inloggad och det verkar helt normalt och alla funtioner aktiverade. dock med all varningsflaggor på och allt personen gör framöver kommer loggas och övervakas manuellt. samt så är väl polisen bakom hörnet och väntar.
bara en tanke jag fick precis så bäst att skriva ned
Det var i diskussion/rykte? att införa sen säkerhetsfunktion på bankomaten, att om man slår in bankomatkoden bakvänt, tex 5432 om man har 2345 skulle bankkontot visa falsk summa innestående och uttaget bli limiterat.
Tex du har ett bankkonto med tex 70 000, du slår in den bakvända koden som triggar överfallslarm och "fryser" bankkonton som nu visar 1685kr saldo, vilket är det maximala beloppet som man då kan ta ut.
Nu när många av telefonens funktioner fungerar med fingeravtrycket, tar det nu ingen längre tid innan telefonen stjäls och tummen skärs av...