2021-11-07, 00:49
Medlem
JAg har undersökt frågan lite.
Detta pga den vinklade forskning som bland annat SVT redovisat.

Kolla gärna upp Mark Regnerus som gjort en stor studie på homoföräldrar. HBTQ-lobbyn hatar förstås honom och säger att studien inte är representativ, men han har åtminstone försökt att få med alla homoföräldrar. Vanligtvis gör homolobbyn enbart studier på lesbianer som själva anmäler sig och räknar bort homoföräldrar som skiljer sig. Det Regnerus visade i sin studie är att det knappt finns några homoföräldrar som håller ihop fram tills barnet är 18, eftersom de i sitt beteende är mindre trogna. I synnerhet män.

Homolobbyn vinklar alltså studier genom att inte räkna in dessa.
Därför kan man inte lita på studier.

I alla fall, det har varit betydligt vanligare med lesbianska föräldrar än bögar, och faktum är att de inte verkar lyckas sämre i skolan eller kognitivt, om man enbart räknar med de idealiska lesbianska föräldrarna (man räknar bort alla de som skiljer sig eller som lever den typ av problematiskt liv som homosar ofta har).
Men man har ännu inte undersökt de långsiktiga effekterna. Bara Regnerus som gjort, och de är INTE lovande. Fram till ca 18 års ålder ungefär funkar det fint med lesbianska föräldrar. Kanske inte så konstigt, eftersom kvinnor är bra på att ta hand om barn. Sedan efter det har de mer problem med depressioner, psykisk ohälsa, mindre sannolika skaffa utbildning och får lägre inkomst. Det är vanligare att barn med homoföräldrar själva blir homos också.

VAd gäller bög-föräldrar finns det ännu inte så mycket forskning, och eftersom homolobbyforskare bara vill räkna in trogna homosar finns det i princip inga att studera.
Citera
2021-11-07, 01:34
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
En kompis till mig är uppvuxen med två pappor.

Han sa att det jobbigaste var att höra dem knulla (han själv är sjukt hetero) i rummet bredvid när han växte upp

Fast det är väl knappast ett problem som är unikt för barn till samkönade föräldrar, även om det kanske ger en liten twist på det hela.
Citera
2021-11-07, 01:59
Medlem
Vargunge1s avatar
Känner till 4 barn som lever under de där tortyrliknande förhållandena. 2 pojkar. 7 och11 år gamla som blivit henifierade fjollor med psykiska problem. Deras "föräldrar" har Lesbianism som handikapp. De andra 2 är en Tjej på 14 som bor växelvis hos mamman som är normal, och sin bögispappa som har ny analkompis varje månad ungefär. Ungen mår inte bra kan jag säga. Den 4e ungen 22 år gammal är utflugen då han började gymnasiet på annan ort. Han vägrar kontakt med mamman då hon genom åren förvägrat honom normaliteten att växa upp till man. Alla dessa är boende i Umeå faktiskt. En av landets främsta städer för sodomi och sexuellt handikappade
Citera
2021-11-07, 04:40
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Fast det är väl knappast ett problem som är unikt för barn till samkönade föräldrar, även om det kanske ger en liten twist på det hela.

Grejen där var mer att han fick höra två män stöna och höra hur hårt de satte på varandra och han tycker det är äckligt med Bögsex osv.

Ganska udda egentligen
Citera
2021-11-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Ovanstående är ett bevis på att det inte spelar någon roll om föräldrarna är samkönade el inte. Idioter finns det från alla familjer. Speciellt när man citerar bibeltexter lite hur som haver, för att det ska bli extra tyngd i sin åsikt.
Bibeln varnar oxå för dom som använder lösryckta citat för att gagna sina egna åsikter.

Vad yrar du om? Att barn behöver både en mamma och pappa, och att en mamma inte kan vara en pappa och vice versa är mer än tillräckligt för att diskvalificera homoföräldrar. Heteroföräldrar är det bästa alternativet.

Homosexualitet är synd, det framgår tydligt i Bibeln, like it or not.
Citera
2021-11-07, 11:12
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Barn behöver en riktig biologisk pappa och mamma under sina uppväxtår. Resten är mumbo jumbo i en mer förvirrad tid än någonsin.
Citera
2021-11-07, 11:36
Medlem
Jag är också nyfiken känner jag.

Känner ingen men har ett lesbiskt par som har en dotter på mitt barns dagisavdelning.
Den ena mamman har skrivit en bok om regnbågsbarn men dottern verkar ganska normal.
Kanske lite undvikande runt män men det kan ju vara ett personlighetsdrag, har inte noterat hur hon är runt kvinnor.

Det andra lesbiska paret har flera barn men två söner som går klädda i kjolar och leggings. Ställer mig väldigt tveksam till att det inte skylla vara uppmuntrat hemifrån. De ser mer ut som flickor än pojkar.

Men vet inte, därför jag också är nyfiken.
Citera
2021-11-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headsoft
Jag är också nyfiken känner jag.

Känner ingen men har ett lesbiskt par som har en dotter på mitt barns dagisavdelning.
Den ena mamman har skrivit en bok om regnbågsbarn men dottern verkar ganska normal.
Kanske lite undvikande runt män men det kan ju vara ett personlighetsdrag, har inte noterat hur hon är runt kvinnor.

Det andra lesbiska paret har flera barn men två söner som går klädda i kjolar och leggings. Ställer mig väldigt tveksam till att det inte skylla vara uppmuntrat hemifrån. De ser mer ut som flickor än pojkar.

Men vet inte, därför jag också är nyfiken.

Brukar vara så med HBTQ, om de kan så infekterar dem alla ungdomar som inte kan tänka ordentligt med sin bög politik, får dem att tvivla sin sexualitet och sitt kön. Tror inte samkönade par ska ha barn då de är uppenbarligen sjuka i huvudet (kollar på självmordsstatistik) och kan inte uppfostra ett barn utan att barnet också blir sjukt i huvudet.
Citera
2021-11-08, 09:18
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johntheshepherd
Vad yrar du om? Att barn behöver både en mamma och pappa, och att en mamma inte kan vara en pappa och vice versa är mer än tillräckligt för att diskvalificera homoföräldrar. Heteroföräldrar är det bästa alternativet.

Homosexualitet är synd, det framgår tydligt i Bibeln, like it or not.
Tydligt att du innerst inne inte mår bra och att du är fylld av hat, inte av kärlek.

"Fear is the path to the dark side … fear leads to anger … anger leads to hate … hate leads to suffering.”
Citera
2021-11-08, 09:22
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Känner tre st par, kvinnor som har varsitt barn.

Verkar inte vara några problem alls och jag skulle nog vilja säga det att samtliga av barnen är otroligt smarta, ligger på toppbetyg i allt.
Oj då, vilken tur dom måste ha haft, för nog har dom väl blivit inseminerade eller adopterat?
Menar du att barn som växer upp med enbart kvinnor blir smartare?
Utveckla är du snäll, väntar med intresse på ditt svar.
Kram
Citera
2021-11-08, 09:26
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Verkar inte vara några problem alls och jag skulle nog vilja säga det att samtliga av barnen är otroligt smarta, ligger på toppbetyg i allt.

Kan nog stämma. När jag doktorerade var typ 50% av dom kvinnliga doktoranderna lesbiska. Är nog bättre att växa upp med intellektuella lebbor med socioekonomisk hög standard än med heterofamilj typ svenne banan knegarfamilj. Farsan sitter och spolar i sig grogg framför TV istället för att ta med kidsen på museet och liknande
Citera
2021-11-08, 21:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Känner ett lesbiskt par som har barn. Båda två riktigt trevliga och fina människor. Barnen också väldigt fina. Det betyder inte att jag privat stöder att barn ska få växa upp i sådana relationer.

Kände för länge sedan ett äldre homosexuellt par eller snarare de var kunder hos mig så jag lärde känna båda två. Riktigt bra människor de också. De HATADE pride och precis allt som handlade om regnbågsflaggor på bussar, rådhuset osv. De hade inga barn och jag är rätt säker å att de också tyckte det skulle vara fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Johntheshepherd
Sök på askthebigot.com. Finns en kvinna i USA som gick ut i media med det negativa i att växa upp med homoföräldrar. Fick mycket hat från den intoleranta hbtq-rörelsen och dess förespråkare såklart.

Personligen är jag emot homoföräldrar. Jag tror det bästa alternativet är att barn får ha en mamma och en pappa. Män och kvinnor är olika och kompletterar varandra är min övertygelse. En mamma kan vara en fantastisk mamma men inte en pappa.

"Det är inte gott för en man att vara ensam, därför ska en man lämna sin mor och far och finna en hustru och de två ska bli ett kött."

Min tro är att barn mår allra bäst av att växa upp med en mamma och en pappa, allra helst sina egna. Har också läst rapporter från barn som växt upp med två samkönade föräldrar och dessa berättelser är väldigt kritiska. Sorglig läsning. Många av barnen släppte kontakten med sin förälder så fort de kunde flytta ut. Hela vansinnet i västvärlden orsakas av kulturmarxismen och HBQT är ett av dess ben. Målet är sexuell dekadens i väst, den här gången att legitimera pedofili, nekrofili, incest och tidelag. Ett Sodom och Gomorra 3.0.

Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Vad var det du citetade där? SVTs metastudie eller den avvikande studien? Att 50% istället för 5% blir deprimerade låter väl sådär.

Kollade lite i artikeln med:
De har alltså utfrågat 15000 pers? Det är rätt mycket. Och 30% har självmordstankar jämfört med 7% bland de uppvuxna med heteroföräldrar?
72% är överviktiga jämfört med 37% bland barn uppvuxna med heteroföräldrar.

Det låter ju inte så uppmuntrande. Och det enda syftet är att föräldrarna ska få leva ut sina fantasier. Är man över 18 ska man väl kunna hantera att världen inte är rättvis och kunna ta ett steg tillbaka för barnens bästa kan jag tycka. Vad kan egentligen barnen tjäna på att man experimenterar såhär?

Instämmer. Homoföräldrar kan vara hur fina föräldrar som helst. Tillåter man homoföräldrar så har man dock föräldrarnas vilja som utgångspunkt och inte barnens bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
En kompis till mig är uppvuxen med två pappor.

Han sa att det jobbigaste var att höra dem knulla (han själv är sjukt hetero) i rummet bredvid när han växte upp

Fy fan vilken rysare. Min relation till min pappa hade definitivt ändrats om han varit kuddbitare. Det slumpade sig ikväll utan att jag hade planerat det, att testköra tankeexperimentet på en av mina söner. Han är i spannet 14-16 år. Han skrattade så han kiknade och sa "usch för att höra två män ligga och stöna i rummet bredvid, jag skulle legat livrädd i sängen och stirrat upp i taket".

Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg

Visst, man vill inte höra sina föräldrar men höra pappa ligga och ge och ta i analen är kanske lite för mycket för ett barn att behöva stå ut med. Pappa och mamma är i alla fall naturligt, det begriper ju alla barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Kan nog stämma. När jag doktorerade var typ 50% av dom kvinnliga doktoranderna lesbiska. Är nog bättre att växa upp med intellektuella lebbor med socioekonomisk hög standard än med heterofamilj typ svenne banan knegarfamilj. Farsan sitter och spolar i sig grogg framför TV istället för att ta med kidsen på museet och liknande

Skönt att du inte har några fördomar. Hellre rik och frisk än sjuk och fattig, eller hur. Ditt tramsiga inlägg till trots så tror jag barnen mår bättre hos en mindre kultiverad pappa än en snobbig egoistisk flata. Tönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in