• 1
  • 2
2021-11-06, 14:50
Medlem
Fazerfazers avatar
Har aldrig träffat någon personligen som levt i en HBTQ-familj eller vad det kallas. Men skulle vara intressant att höra en utläggning om det.

Har du eller någon du känner erfarenhet av att växa upp med samkönade föräldrar? hur var det? fanns det något i uppväxten du saknade? led av? eller tyckte var en stor fördel? och hur reagerade andra barn på din familjesituation? mobbing eller acceptans?
Citera
2021-11-06, 15:17
Medlem
Har sett forskning som sagt att majoriteten av barn uppfostrade av samkönade i Nordamerika blivit antigen misshandlade, sexuellt misshandlade eller både och som barn.
Citera
2021-11-06, 15:20
Medlem
Är de uppväxta hos bögar så har de blivit sexuellt utnyttjade hela barndomen.
Alla bögar är utan undantag pedofiler.
Citera
2021-11-06, 15:21
Medlem
Känner tre st par, kvinnor som har varsitt barn.

Verkar inte vara några problem alls och jag skulle nog vilja säga det att samtliga av barnen är otroligt smarta, ligger på toppbetyg i allt.
Citera
2021-11-06, 15:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByggKlossarna
Har sett forskning som sagt att majoriteten av barn uppfostrade av samkönade i Nordamerika blivit antigen misshandlade, sexuellt misshandlade eller både och som barn.
Länka till den forskningen.
Citera
2021-11-06, 16:12
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Är de uppväxta hos bögar så har de blivit sexuellt utnyttjade hela barndomen.
Alla bögar är utan undantag pedofiler.
Utan undantag?
Citera
2021-11-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Utan undantag?
Ja det är samma sak.
Sen vet de att det är olagligt så en del kan hålla sig ifrån det och nöja sig med att blundades knulla gubbröv och fantisera om att det är ett barn.
Har två bögar ett barn hemma hos sig dagligen finns dock inte en chans att de kan hålla sig.
Citera
2021-11-06, 16:17
Medlem
Skulle nog säga att barnen lär bli mobbade men som sagt är rätt nyfiken också. Jag känner inga homo par. Jag träffar aldrig några lebbar och dom få jag träffar får jag inte bra vibbar ifrån, däremot bögar kan var rätt roliga filurer, ingen dock jag ser som föräldrar.
Citera
2021-11-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Har aldrig träffat någon personligen som levt i en HBTQ-familj eller vad det kallas. Men skulle vara intressant att höra en utläggning om det.

Har du eller någon du känner erfarenhet av att växa upp med samkönade föräldrar? hur var det? fanns det något i uppväxten du saknade? led av? eller tyckte var en stor fördel? och hur reagerade andra barn på din familjesituation? mobbing eller acceptans?

Sök på askthebigot.com. Finns en kvinna i USA som gick ut i media med det negativa i att växa upp med homoföräldrar. Fick mycket hat från den intoleranta hbtq-rörelsen och dess förespråkare såklart.

Personligen är jag emot homoföräldrar. Jag tror det bästa alternativet är att barn får ha en mamma och en pappa. Män och kvinnor är olika och kompletterar varandra är min övertygelse. En mamma kan vara en fantastisk mamma men inte en pappa.

"Det är inte gott för en man att vara ensam, därför ska en man lämna sin mor och far och finna en hustru och de två ska bli ett kött."
Citera
2021-11-06, 16:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johntheshepherd
Sök på askthebigot.com. Finns en kvinna i USA som gick ut i media med det negativa i att växa upp med homoföräldrar. Fick mycket hat från den intoleranta hbtq-rörelsen och dess förespråkare såklart.

Personligen är jag emot homoföräldrar. Jag tror det bästa alternativet är att barn får ha en mamma och en pappa. Män och kvinnor är olika och kompletterar varandra är min övertygelse. En mamma kan vara en fantastisk mamma men inte en pappa.

"Det är inte gott för en man att vara ensam, därför ska en man lämna sin mor och far och finna en hustru och de två ska bli ett kött."
EN kvinna???

Det var inte mycket att komma med. Det finns massor som växt upp med heteroföräldrar som skrivit böcker om sin hemska barndom. Det betyder inte att hetero är diskvalificerade som föräldrar bara för att de är hetero.

Flera studier har de senaste åren visat att barn som växer upp med samkönade föräldrar mår som andra barn när det kommer till välmående, utveckling, familje- och vänskapsrelationer.
[...]
Detta slog man fast efter att ha gått igenom 19 000 studier och artiklar i ämnet. Man kunde inte hitta några skillnader, vare sig i psykisk hälsa, beteende eller inlärning. Under 80-talet fanns det viss osäkerhet bland forskarna vad gäller samkönade föräldrars betydelse men den minskade på 90-talet och sedan millennieskiftet har det rått konsensus i frågan.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...ntitetsproblem
Citera
2021-11-06, 16:38
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
EN kvinna???

Det var inte mycket att komma med. Det finns massor som växt upp med heteroföräldrar som skrivit böcker om sin hemska barndom. Det betyder inte att hetero är diskvalificerade som föräldrar bara för att de är hetero.

Flera studier har de senaste åren visat att barn som växer upp med samkönade föräldrar mår som andra barn när det kommer till välmående, utveckling, familje- och vänskapsrelationer.
[...]
Detta slog man fast efter att ha gått igenom 19 000 studier och artiklar i ämnet. Man kunde inte hitta några skillnader, vare sig i psykisk hälsa, beteende eller inlärning. Under 80-talet fanns det viss osäkerhet bland forskarna vad gäller samkönade föräldrars betydelse men den minskade på 90-talet och sedan millennieskiftet har det rått konsensus i frågan.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/n...ntitetsproblem

Menar du att SVT som hatar SD har hittat forskning som visar att SD har fel? Jag är övertygad. Jag vet ju att SVT inte har nån agenda.
Citera
2021-11-06, 16:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Menar du att SVT som hatar SD har hittat forskning som visar att SD har fel? Jag är övertygad. Jag vet ju att SVT inte har nån agenda.
De presenterar forskningen - tvivlar du så är det ju bara att kolla upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in