2021-11-06, 14:04
Bannlyst
att inte lita på maskiner som sköts "automatikt" är sunt förnuft och ska inte trollas bort med trollkobster och droger. pharmacia ren vansinne
Citera
2021-11-06, 14:59
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vill man ha tvättrepor är en automattvätt perfekt. Undviks med en tvätthandske och en spann vatten.

Vill man ha tvättrepor så är även handtvätt perfekt.
Citera
2021-11-06, 15:31
Medlem
Alla som säger att automatisk biltvätt inte repar lacken ljuger eller inte vet vad de pratar om. Testa kolla på er bil med en lampa så ser man mycket väl hur skadad lacken är.

Det är inte ens logiskt att det inte skulle repa. Jag menar bil efter bil åker in vars smuts fastnar i borstarna och sen dras runt på nästa bil. Kul att köra in sin 2021 Mercedes C-klass efter Gruskalle AB kört in sina Toyota Hilux arbetsfordon...

Vissa svarta bilar kan man till och med repa med en ren mikrofiberduk.

Har polerat på säkert 100+ bilar under åren och man ser direkt hur bilen har blivit tvättad. All tvätt medför någon typ av repor, men absolut minst repor får man av handtvätt med tvätthandske. Automat-tvätt är för folk som inte bryr sig om sina bilar eller hatar sin lack.

Folk som använder borstarna på gör-det-själv tvättarna finns det också en speciell plats i helvetet för.
Citera
2021-11-06, 15:37
Moderator
Tystnads avatar
Otroligt att man ens gör en sådan utredning!
Rent löjligt.

Däremot bör man vara försiktig i en biltvätt, det är blött och halt. har själv halkat och skadat handen då man skulle stiga ut bilen inne i tvätten och halkade på rälsen som man dumt nog satte foten på.

Dagens automattvättar har ju sensorer som känner av om någon person är i tvätthallen under tvättprogrammet och avbryter.
Citera
2021-11-06, 16:42
Medlem
Att inte lita på automatiserade maskiner som är stora och kan döda dig är vanligt förnuft. men frågan är om det ens hänt något allvarligt i en biltvätt någonsin? man måste ha en jävla otur om man skadas i en sådan om man inte gör som idioter på youtube, går ur bilen under tvätt programmet eller glömmer stänga en dörr eller något och då är det mest bilen som skadas.
Skulle tvätten få "tuppjuck" så finns det nog flera skyddsmekanismer som stoppar den innan den hinner mangla föraren men mer troligt är att bilen puttas ut ur tvätten av den om dessa mekanismer inte kickar in än att föraren skadas.

Gillar man inte att sitta i bilen så kan man vara utanför om man vill så jag vet inte varför detta ens är något att diskutera eller forska på?
Citera
2021-11-06, 16:46
Medlem
mikaelss avatar
Min automattvätt är borstlös, kör med högtryck istället. Inga repor. Ingen ångest. Inget slabb.
Perfekt. Jag sitter med och ser bilen bli ren. Win.
Citera
2021-11-06, 16:47
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Ja det är inte mycket Vikingablod kvar i Frigolitsvennson.

Nä det är totalt bortblåst!
Citera
2021-11-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Nä det är totalt bortblåst!

Frigolithjälm på elcykel. Fotriktiga skor och en liten hund på 5 kg som de inte kan hantera och som är flockledare 😁
Citera
2021-11-06, 16:53
Medlem
Jag gillar inte dom nyare biltvättarna och undviker dom helt där bilen skall vara i friläge och dras genom tvätten.
Vem fan kommer på något så dumt?
Då blir man ju tvungen att sitta i bilen hela tiden med.
På normala biltvättar kör man fram knackar in koden och kan käka en glass eller ta en kopp kaffe under tiden bilen tvättas.
Så jag är nog en av dom som är rädd eller snarare hatar dom nyare biltvättarna.
Citera
2021-11-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Det var längesedan man automattvättade. För dyrt helt enkelt. Helt sjuka priser.

Nä antingen gör man det själv eller så kör man till araben som tvättar för 80:- o då slipper man slita.

Men att folk är så rädda för en automattvätt att man måste blanda in en KBT-skrynklare som ska ge råd om hur man kommer över automattvätts rädslor är skrattretande. Är landet fullt av diagnos-mongo o bortcurlade förlorare.

Dagens uppfostran ger detta resultat.

Söndercurlade diagnosmongon som aldrig mött utmaningar utan alltid fått känna efter och komma i kontakt med sina känslor.

Fruktstund i kuddrummet "fur alles".
Citera
2021-11-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Min automattvätt är borstlös, kör med högtryck istället. Inga repor. Ingen ångest. Inget slabb.
Perfekt. Jag sitter med och ser bilen bli ren. Win.

Jo men bilen blir inte riktigt ren.

Handtvätt är det enda alternativet.
Citera
2021-11-06, 20:48
Medlem
Då har man inte sett Ally McBeal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem