2021-11-14, 18:35
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Nyfiken fråga; Vad är skillnaden mot att inte sitta i bilen under tvätten? Slipper man provbromsa om man står utanför och tittar på medan bilen tvättas?

De är väl ingen skillnad alls, men de kan vara bra att testa bromsen ändå, men jag har då aldrig fått problem med bromsen och så efter biltvätt.
Citera
2021-11-14, 19:25
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tror du verkligen på det? Att artikeln inte är vinklad/ att man tolkat resultatet fel?

Självklart menar folk att man är rädd att få tvättrepor och att man använder saltvatten i tvätten.
Har du de facto läst artikeln?
Citera
2021-11-16, 08:16
Medlem
George1s avatar
tvättrepor kan även uppkomma pga dom stora borstarna som inte alls är bra för lacken!
Citera
2021-11-23, 00:38
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Jag förstår inte ens hur det kommer sig att det finns statistik på detta och var den kommer ifrån?

Det är ett pressmeddelande från "Hållbar Biltvätt". Pressmeddelanden i allmänhet skall ignoreras, i synnerhet när de kommer från något med idiotfloskeln "hållbar" (i annan betydelse än slitstark, motståndskraftig) i namnet.

Pressmeddelanden innehåller ofta spektakulärt trams, ibland i form av anmärkningsvärda köpta undersökningsresultat, just för att de skall uppmärksammas och ges spridning av idiot-MSM och delas på debila media.

Och nu har Flashback utnyttjats i detta syfte. PM:et har klättrat på Cision, och nu är det några tusen till som har hört talas om "Hållbar Biltvätt" som inte gjorde det förut.

Biltvätten i filmen som någon i tråden länkade, den som bröt av en bildörr och sedan utan att sakta ned släpade med sig hela bilen, den såg ut att vara hållbar.
Citera
2021-11-23, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Det är ett pressmeddelande från "Hållbar Biltvätt". Pressmeddelanden i allmänhet skall ignoreras, i synnerhet när de kommer från något med idiotfloskeln "hållbar" (i annan betydelse än slitstark, motståndskraftig) i namnet.

Pressmeddelanden innehåller ofta spektakulärt trams, ibland i form av anmärkningsvärda köpta undersökningsresultat, just för att de skall uppmärksammas och ges spridning av idiot-MSM och delas på debila media.

Och nu har Flashback utnyttjats i detta syfte. PM:et har klättrat på Cision, och nu är det några tusen till som har hört talas om "Hållbar Biltvätt" som inte gjorde det förut.

Biltvätten i filmen som någon i tråden länkade, den som bröt av en bildörr och sedan utan att sakta ned släpade med sig hela bilen, den såg ut att vara hållbar.

Du menar denna länken https://news.cision.com/se/hallbar-biltvatt/r/var-tredje-bilist-radd-for-biltvatten---ett-problem-som-okar,c3441756 ?

Men då verkar ju PR-tricket om "Hållbar Biltvätt" fungerat, om jag förstår dig rätt?

Även här på FB pratar vi om det (som nu). Så det verkar ju vara ett "hållbart" PR-grepp om man säger så.
Citera
2021-11-23, 01:42
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Men då verkar ju PR-tricket om "Hållbar Biltvätt" fungerat, om jag förstår dig rätt?

Även här på FB pratar vi om det (som nu). Så det verkar ju vara ett "hållbart" PR-grepp om man säger så.

Det är precis vad jag menar. Och skiten skall ignoreras, men det sker inte. (Och i och med att du och jag skriver dessa metainlägg så hålls denna tråd innehållandes PM-länk och organisationsnamn uppe i listan över aktiva trådar på FB. Aaaargh!)
Citera
2021-11-23, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Det är precis vad jag menar. Och skiten skall ignoreras, men det sker inte. (Och i och med att du och jag skriver dessa metainlägg så hålls denna tråd innehållandes PM-länk och organisationsnamn uppe i listan över aktiva trådar på FB. Aaaargh!)

Fast personligen går jag inte på det här med "Hållbar Biltvätt". Kör faktiskt aldrig maskintvätt alls. Vill att lacken skall vara "hållbar" på bilen. Jag är rädd för lacken kan man säga.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in