Citat:
Ursprungligen postat av
araka
https://news.cision.com/se/hallbar-biltvatt/r/var-tredje-bilist-radd-for-biltvatten---ett-problem-som-okar,c3441756
Enligt en ny undersökning från Hållbar biltvätt tycker var tredje bilist att det är obehagligt och otäckt att tvätta bilen i en automatisk biltvätt. Detta är en ökning från tidigare år. Rädslan kan bero på flera faktorer enligt bilisterna, exempelvis att de känner obehag eller rädsla för att göra fel eller för att bilen ska komma till skada. KBT-terapeuten Maria Farm ger fem tips på hur man kan övervinna sin biltvättsrädsla.
Majoriteten av de som tycker att biltvätten är obehagligast är unga vuxna mellan 18–29 år.
Helt sanslöst att det ens gjorts en undersökning på en sån grej. Vem bryr sig? När jag var liten på 80 talet var det ju jättekul när farsan tvättade bilen på det sättet. Annars handtvättade oftast farsan bilarna tillsammans med mig som hantlangare.
I vilket fall som helst så är det ett fullständigt ickeproblem. Det finns ju flera andra sätt att tvätta sin bil på. T ex diverse självtvättar, eller lämna in på något ställe som just tvättar bilar.
Men jag tycker lite att det återspeglar en rätt stor del av den unga generationen, rädda för allt och svårt att klara av det enklaste. Jag har haft diverse studenter som gjort sin verksamhetsförlagda praktik och jag har många gånger förvånats över hur dåliga kunskaper dessa har om typ allt. Många som knappt klarar att passa tider eller ens hör av sig om de inte tänker komma osv. Sen kan de inte ens de basala grundkunskaperna när de kommer ut. Så då blir de givetvis underkända av mig.