• 1
  • 2
2021-11-05, 18:27
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Var någon som sade till mig på jobbet idag att jag skall ha havredryck till min havregrynsgröt istället för vanlig komjölk. Jag har aldrig smakat havredryck och undrar hur det smakar och om det är godare än vanlig komjölk? Sedan är havredryck dyrare än komjölk va?

Är det något man bör prova att använda havredryck till gröten och sedan toppa med blåbär sade en kollega att då har jag en väldigt nyttig start på dagen .

Så ni som testat ge mig feedback eller det kanske är jätteäckligt?
Citera
2021-11-05, 18:28
Medlem
funktioners avatar
Det smakar havre och är väldigt sött. Köp en liter och prova! Kostar lite mer än mjölk tror jag men inte mycket.
Citera
2021-11-05, 18:34
Medlem
SittFints avatar
Du vet om att folk tycker olika va? Om alla tyckte att det var jätteäckligt hade ingen köpt det.

Jag är inte så förtjust i att dricka det, men det går bra till flingor. Kan tänka mig att det funkar till gröt med. Men det är som sagt bara att prova.
Citera
2021-11-05, 18:35
Medlem
TheJackets avatar
Det är skit
Citera
2021-11-05, 18:40
Medlem
styckets avatar
Det är gott. Det är nog också hälsosammare än mjölk, eller ja. Inte lika skadligt som mjölk. Men vad jag förstått är inte heller havre särskilt hälsosamt för människor likt mjölk. Sen är drycken rätt söt också har jag fått för mej.

vatten > havredryck > mjölk

Men den dryck jag finner mest hälsosam i dagsläget är kallpressad juice =).
Citera
2021-11-05, 18:44
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är gott. Det är nog också hälsosammare än mjölk, eller ja. Inte lika skadligt som mjölk. Men vad jag förstått är inte heller havre särskilt hälsosamt för människor likt mjölk. Sen är drycken rätt söt också har jag fått för mej.

vatten > havredryck > mjölk

Men den dryck jag finner mest hälsosam i dagsläget är kallpressad juice =).

Havregryn är ju nyttigt det är mycket fibrer i det men då menar min kollega på att tillsammans med havredryck blir det ännu nyttigare och så ska man ha blåbär sade han. Vad tror du om det?
Citera
2021-11-05, 18:45
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Havregryn är ju nyttigt det är mycket fibrer i det men då menar min kollega på att tillsammans med havredryck blir det ännu nyttigare och så ska man ha blåbär sade han. Vad tror du om det?

Det är fibrer i bajs också.

Är bajs nyttigt pga det?
Citera
2021-11-05, 18:48
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Gällande havremjölk i gröt saknar jag erfarenhet. Men i kaffet är det betydligt godare än komjölk i mitt tycke

Gissar att du skräms av att det är ett vegetariskt alternativ eftersom du startar en tråd. Tycker dock du ska prova eftersom alla gillar olika.

En av mina favoriträtter gällande mat är pitepalt och lapskojs (till och med den man fick i skolan även om jag aldrig skulle påstå att det var lapskojs).
Citera
2021-11-05, 18:52
Medlem
Idioti! Ta 1 deciliter havregryn, mixa, häll i 1 liter vatten. Voila, havremjölk! Du kan lika gärna hälla vatten på gröten.
Ja, havregryn är nyttigt, men det har du ju redan i gröten. Mjölk är också nyttigt, så gröt+mjölk=nyttigare.
Citera
2021-11-05, 19:14
Medlem
tastass avatar
Jag brukar ha havremjölk till gröten, tycker det funkar bra.
Anledningen till att jag inte har "vanlig" mjölk är att den hinner jag dricka upp innan det är dags för morgongröten
Citera
2021-11-05, 19:16
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Idioti! Ta 1 deciliter havregryn, mixa, häll i 1 liter vatten. Voila, havremjölk! Du kan lika gärna hälla vatten på gröten.
Ja, havregryn är nyttigt, men det har du ju redan i gröten. Mjölk är också nyttigt, så gröt+mjölk=nyttigare.

Nu var visserligen inte frågan vad som är nyttigast. En påse Ahlgrens bilar är godare än ett knippe selleri även om sellerin tveklöst är nyttigare.
Citera
2021-11-05, 20:24
Medlem
Henriksss avatar
Dricka havre, äckligt…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto