2021-11-04, 19:36
Medlem
DjStefs avatar
Är det någon som har erfarenhet av köpt flygbiljett som innebär transfer vid ngn flygplats med Kiwi ?
Anledning jag undrar är att dom dyker upp som billigaste alternativ på många sökningar MENmed tillägg att man "kanske" måste hämta upp sitt bagage o checka in igen på transfer flygplatsen..
Vem fan gör det o speciellt nu i covid tider.... bara undrar efter som billigast pris alltid kräver en extra koll... Hoppas på svar från folk som provat jag vågar fan inte än
Citera
2021-11-04, 23:54
Medlem
Jag köpte hos Kiwi och kom hem förra veckan.
Mellanlandningen var i Malmö, och var tvungen att gå ut och in genom säkerheten igen.
Hade inga incheckat baggage, så det vara bara att gå och vända in igen.
Fick veta att nästa plan var försenat 2h innan de visade upp det på skärmen på flygplatsen. Fick notis från Kiwi-appen och mail.

Hade inga problem men har ju inte försökt kontakta Kiwi om det skulle uppstå något.
Det är när man har problem och behöver deras support som man vet om företaget är bra eller inte.

Kiwi checkade in oss automatiskt och boarding kort kom på Kiwi-appen.
Citera
2021-11-05, 00:49
Moderator
Jag har rest med dem, kommer inte ihåg när det var dock. Kan varit ett par år sedan kan varit längre sedan. Då stod det samma att man kanske behövde checka in bagaget mellan men behövde inte göra det, bara fråga när du checkar in bagaget om det skickas hela vägen direkt eller ej. Med tanke på att jag inte har någon negativ association med dem antar jag att resan/resorna gick okej.
Citera
2021-11-05, 22:57
Medlem
DjStefs avatar
Tack ni 2 som tydligen bokat med kiwi...
Känns dock fortfarande skeptiskt till att boka med dom eftersom dom är klart under normal pris på flera resor gentemot andra tex som supersaver, Bravofly travelpartner etc o är dom enda som har detta udda påpekande ....
Citera
2021-12-09, 22:59
Medlem
Roidberts avatar
Hade själv problem med kiwi förra året. Jag köpte en flygbiljett för januari tidigt i november månad, och efter 3-4 dagar fick jag veta att flygen var inställda. Någon typ av scam där flygbolagen sålde resor som de inte hade för avsikt att flyga, misstänker jag. Hursomhelst vägrade kiwi att betala tillbaka mina pengar, så jag kontaktade banken och de lyckades tvinga kiwi att betala tillbaka mina pengar efter några månader (gjorde en kortreklamation).
Senast redigerad av Roidbert 2021-12-09 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in