2021-11-04, 18:43
Medlem
Jag tänkte damma av min gamla skrivare tyvärr så verkar den fått dåndimpen; den skriver ut tomma blad! Varken svart/vitt eller färger fungerar. Någon som sitter på ev lösning?

Tack
Citera
2021-11-04, 20:25
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
Jag tänkte damma av min gamla skrivare tyvärr så verkar den fått dåndimpen; den skriver ut tomma blad! Varken svart/vitt eller färger fungerar. Någon som sitter på ev lösning?

Tack

Köp en ny skrivare. Man kan få dom ganska billigt om man vill.
Citera
2021-11-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Köp en ny skrivare. Man kan få dom ganska billigt om man vill.

Tack för extraordinärt tips. Först kollar vi om man kan lösa detta med lite hederligt detektivarbete..
Citera
2021-11-04, 22:58
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tack för extraordinärt tips. Först kollar vi om man kan lösa detta med lite hederligt detektivarbete..
Det låter som att du inte har använt den på länge och då torkar bläckpatroner in så man får köpa ny färg vilket man slipper med laserskrivare.
Citera
2021-11-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det låter som att du inte har använt den på länge och då torkar bläckpatroner in så man får köpa ny färg vilket man slipper med laserskrivare.

Innan jag testade skriva ut med färg så böt jag gul färgpatron, dock utan resultat. Laserskrivare får det bli om jag inte får ordning på eländet, vilket jag gärna får då jag tycker de äldre har en angenäm charm..
Citera
2021-11-05, 01:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Innan jag testade skriva ut med färg så böt jag gul färgpatron, dock utan resultat. Laserskrivare får det bli om jag inte får ordning på eländet, vilket jag gärna får då jag tycker de äldre har en angenäm charm..
Du kan testa att skriva ut något bara i gult men vissa skrivare kräver att man har i alla färgerna, hade också en bläckstråleskrivare som man var tvungen att ha i färgpatron också även om man bara skulle skriva ut svart text men det var en del patroner som slängdes så brukade köpa kompatibla med mer i, här är t.ex XXL 5-pack till din skrivare från Tyskland billigt.
Citera
2021-11-05, 07:01
Bannlyst
Dom flesta skrivaren har ett läge där man kan testa skrivaren, även rengöra huvudet, pröva om det hjälper.

Men ett tips är undvika att köpa bläck, köp laser istället.
Citera
2021-11-08, 21:09
Moderator
Övrig hemelektronik --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in