2021-11-13, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
Är alla inblandade i denna soppan judar eller? dom 3 skjutna?
Grosskreutz är inet jude. Huber oklart. Rosenbaum ja.
2021-11-13, 15:29
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Grosskreutz är inet jude. Huber oklart. Rosenbaum ja.

oväntat. grosskreutz både låter ju som och ser ut som en jude
2021-11-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Att försvaret inte har kallat mr Zeminski som vittne är helt logiskt ur deras synvinkel.

Hade de gjort det så hade hela deras version av händelseförloppet som leder fram till Rosenbaums död fallit ihop som ett korthus, då Zeminski måste vittna sanningsenligt under ed om vad som hände.

Jag är tom övertygad om att domaren isåfall hade ogiltigförklarat hela rättegången.

Allt kokar ju i grund och botten ner till den första situationen och vad som händer där. Om Zeminski vittnar sanningsenligt då så är åklagarsidan körd.

Åklagaren tycks ha gjort en skenmanöver, så att Ziminski inte kunde kallas av försvaret:

Citat:
Law of Self Defense
@LawSelfDefense
That was a move by ADA Binger, I expect. He nominally charged Ziminski with arson just to put him on ice. If defense tries to call Ziminski, he will just plead 5th, self-incrimination, so unavailable. Once Kyle trial over, those arson charges go poof. A grift.
https://twitter.com/LawSelfDefense/status/1459399391039537159
2021-11-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Åklagaren tycks ha gjort en skenmanöver, så att Ziminski inte kunde kallas av försvaret:

https://twitter.com/LawSelfDefense/status/1459399391039537159
Jag skrev fel. Jag menade ju självklart att åklagaren inte ville låta Zeminski vittna för då faller hela deras version av händelseförloppet och tack vare ditt inlägg nu så fattar jag varför försvaret inte har kallat honom heller.

Ytterst fulspel ifrån åklagaren om det där stämmer.
2021-11-13, 15:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Att försvaret inte har kallat mr Zeminski som vittne är helt logiskt ur deras synvinkel.

Hade de gjort det så hade hela deras version av händelseförloppet som leder fram till Rosenbaums död fallit ihop som ett korthus, då Zeminski måste vittna sanningsenligt under ed om vad som hände.

Jag är tom övertygad om att domaren isåfall hade ogiltigförklarat hela rättegången.

Allt kokar ju i grund och botten ner till den första situationen och vad som händer där. Om Zeminski vittnar sanningsenligt då så är åklagarsidan körd.
Frågan är varför försvaret inte har kallat honom. Antagligen är han för oberäknelig, man måste anta att han kommer ljuga och man har ingen aning om vad han kommer säga.
2021-11-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Du, jag hade själv varit ute att skydda egendom om jag var där, men hade inte gått runt med riffel, då det eskalerar risken för personfarlig våld.

Du menar att du hade fegat ur för att blidka brottslingarna? Brottslingarna ska styra dina val?

Citat:
Hur får du det till att jag älskar avskum?

Skrev jag det? Men eftersom du argumenterar för att du anser att laglydiga civila ska anpassa sig och lägga sig platt för att blidka brottslingarna, när polisen gett upp enligt instruktion från korrupta landsförrädare till politiker????
Citat:
Jag tycker:

(3) Kyle/folk ska inte ta med skjutvapen till demo pga risk för upptrapning, men

Vad är det för demonstrationer du drömmer om? AFA och BLM ägnar sig inte åt demonstrationer, dom ägnar sig åt bränder, plundring, skadegörelse, våld, misshandel och mord. Det är en logisk självklarhet för människor som tror på 2nd amendment att man alltid ska ta med sig sina lagliga vapen varthän dom än går, så dom har vapnet där om utifall ifall dom behöver försvara sina liv, i synnerhet ifall det finns minsta risk att psykiskt sjuka kriminella element finns där, som alltid är fallet när AFA och BLM härjar.

Citat:
Men hade försökt skydda egendom UTAN att ta steg som ökar risken för att motståndaren blir ett hot mot mit liv, då jag inte anser det för en bagatel att tvingas avväga mitt liv mot en annans. Kanske nuanseringar är lite överkurs för politisk aktiva i våra dagar.
Du menar att dom laglydiga civila skulle stått "tryggt" kvar på taket, medans brottslingarna tänder eld på saker och förflyttar dom i riktning mot bensinpumpar, så dom på taket till slut sprängs i bitar?

Hela din argumentation är berusad av svensk feghet, handlar inte om nyanseringar, handlar om att du inte vill riskera trigga dom redan brottsutövande brottslingarna för att du är en fegis. I Verkligheten så har dom tagit första brottsliga steget och valt att begå brott i massor(vilket enligt samstämmig historia kommer fortgå in absurdum tills medborgarna unisont står upp emot det, i dom samhällen där rättsväsendet med politikernas goda minne "gett upp".), allt efterföljande vilar till 100% på brottslingarnas ansvar. Aldrig dom laglydiga civila som med tårar i ögonen försöker rädda det samhälle deras förfäder byggt upp.

Att på något endaste sätt försöka skuldbelägga en laglig medborgare som lagligt har med sig sitt lagliga vapen eftersom den tror på 2nd amendment oavsett situation, är identiskt med att skuldbelägga våldtäktsoffer för att dom klär sig på ett visst sätt.

Sen har du ju 100% fel om Chauvin-rättsrötan också, men det hör inte till denna tråden och det kommer också redas ut down the line.
2021-11-13, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
oväntat. grosskreutz både låter ju som och ser ut som en jude
Grosskreutz är ett vanligt tyskt namn. Om du nu menade att namnet låter judiskt.
2021-11-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Frågan är varför försvaret inte har kallat honom. Antagligen är han för oberäknelig, man måste anta att han kommer ljuga och man har ingen aning om vad han kommer säga.

Ingen idé då han kommer förmodligen bli uppmanad av sin jurist att vägra säga något då allt han har att säga kommer bara ligga honom i fatet vid sin egna rättegång.

Plus att hans karaktär är minst sagt tvivelaktig och det spelar in till stor del med då hela deras rättssystem är känslostyrt.

Är helt övertygad om att Kyle kommer frikännas. Åklagaren verkar vara hämtad ur filmen "catch me if you can" plus att det är uppenbart självförsvar.

Måste ge det till Kyle då hans karaktär är mycket bra om man ser till hur han lever sitt liv.
Senast redigerad av Knarkblomman 2021-11-13 kl. 15:40.
2021-11-13, 15:41
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Ingen idé då han kommer förmodligen bli uppmanad av sin jurist att vägra säga något då allt han har att säga kommer bara ligga honom i fatet vid sin egna rättegång.

Plus att hans karaktär är minst sagt tvivelaktig och det spelar in till stor del med då hela deras rättssystem är känslostyrt.
Fast att hans karaktär är tvivelaktig talar ju för försvaret eftersom deras argument är att Kyle blev attackerad.

Men jag är med, känns rätt så meningslöst eftersom han bara hade sagt 5th på alla frågor.
2021-11-13, 15:47
Medlem
Grosskreutz borde aldrig haft ett vapen ens då han är dömd sen tidigare plus att han vittnade själv i rättegången att Kyle sköt när han riktade sin pistol emot Kyle.

https://www.youtube.com/watch?v=zAci7xY0npY&ab_channel=CBS58

Rosenbaum borde ha varit kvar på mentalsjukhus och aldrig varit på plats. Nu blev han dödad och jag gråter inte över att en pedofil som har våldtagit pojkar i röven.

Huber slår Kyle med en skateboard samt försöker ta vapnet från honom och blir då skjuten. Även Huber är ingen ängel och gillar boxa sina fruntimmer.

Alla dessa har aktiv jagat Kyle som enbart har försökt att komma bort ifrån dessa så han ska slippa skjuta ihjäl dessa i självförsvar.
2021-11-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Grosskreutz borde aldrig haft ett vapen ens då han är dömd sen tidigare plus att han vittnade själv i rättegången att Kyle sköt när han riktade sin pistol emot Kyle.

https://www.youtube.com/watch?v=zAci7xY0npY&ab_channel=CBS58

Rosenbaum borde ha varit kvar på mentalsjukhus och aldrig varit på plats. Nu blev han dödad och jag gråter inte över att en pedofil som har våldtagit pojkar i röven.

Huber slår Kyle med en skateboard samt försöker ta vapnet från honom och blir då skjuten. Även Huber är ingen ängel och gillar boxa sina fruntimmer.

Alla dessa har aktiv jagat Kyle som enbart har försökt att komma bort ifrån dessa så han ska slippa skjuta ihjäl dessa i självförsvar.
Vi får inte glömma Jumpkick man också som försöker sparka in Kyles skalle när han ligger på backen. Rena (o)turen att Kyle missade de två skott som avlossades emot honom.

Det komiska är att en av åtalspunkterna lyder (om jag inte minns helt fel nu) att Kyle skulle ha utsatt hans liv för fara när han skjuter mot en person i uppenbart självförsvar, liggandes på rygg samtidigt som vederbörande sparkar honom i ansiktet med kängor.

Ingen har lyckats identifiera Jumpkickman och han har tydligen inte varit så sugen på att träda fram självmant heller.

Det hade varit ytterst kul att höra honom vittna i rätten angående sitt agerande.
2021-11-13, 17:03
Medlem
Citat:
Vi får inte glömma Jumpkick man också som försöker sparka in Kyles skalle när han ligger på backen. Rena (o)turen att Kyle missade de två skott som avlossades emot honom.

Det komiska är att en av åtalspunkterna lyder (om jag inte minns helt fel nu) att Kyle skulle ha utsatt hans liv för fara när han skjuter mot en person i uppenbart självförsvar, liggandes på rygg samtidigt som vederbörande sparkar honom i ansiktet med kängor.

Ingen har lyckats identifiera Jumpkickman och han har tydligen inte varit så sugen på att träda fram självmant heller.

Det hade varit ytterst kul att höra honom vittna i rätten angående sitt agerande.

Aha, den mystiska svartklädda personen? Nä han inser väl själv att han hade en jävla tur och borde hålla låg profil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in