Citat:
Ursprungligen postat av
LucNN
Du, jag hade själv varit ute att skydda egendom om jag var där, men hade inte gått runt med riffel, då det eskalerar risken för personfarlig våld.
Du menar att du hade fegat ur för att blidka brottslingarna? Brottslingarna ska styra dina val?
Citat:
Ursprungligen postat av
LucNN
Hur får du det till att jag älskar avskum?
Skrev jag det? Men eftersom du argumenterar för att du anser att laglydiga civila ska anpassa sig och lägga sig platt för att blidka brottslingarna, när polisen gett upp enligt instruktion från korrupta landsförrädare till politiker????
Citat:
Ursprungligen postat av
LucNN
Jag tycker:
(3) Kyle/folk ska inte ta med skjutvapen till demo pga risk för upptrapning, men
Vad är det för demonstrationer du drömmer om? AFA och BLM ägnar sig inte åt demonstrationer, dom ägnar sig åt bränder, plundring, skadegörelse, våld, misshandel och mord. Det är en logisk självklarhet för människor som tror på 2nd amendment att man alltid ska ta med sig sina lagliga vapen varthän dom än går, så dom har vapnet där om utifall ifall dom behöver försvara sina liv, i synnerhet ifall det finns minsta risk att psykiskt sjuka kriminella element finns där, som alltid är fallet när AFA och BLM härjar.
Citat:
Ursprungligen postat av
LucNN
Men hade försökt skydda egendom UTAN att ta steg som ökar risken för att motståndaren blir ett hot mot mit liv, då jag inte anser det för en bagatel att tvingas avväga mitt liv mot en annans. Kanske nuanseringar är lite överkurs för politisk aktiva i våra dagar.
Du menar att dom laglydiga civila skulle stått "tryggt" kvar på taket, medans brottslingarna tänder eld på saker och förflyttar dom i riktning mot bensinpumpar, så dom på taket till slut sprängs i bitar?
Hela din argumentation är berusad av svensk feghet, handlar inte om nyanseringar, handlar om att du inte vill riskera trigga dom redan brottsutövande brottslingarna för att du är en fegis. I Verkligheten så har
dom tagit första brottsliga steget och valt att begå brott i massor(vilket enligt samstämmig historia kommer fortgå in absurdum tills medborgarna unisont står upp emot det, i dom samhällen där rättsväsendet med politikernas goda minne "gett upp".),
allt efterföljande vilar till 100% på brottslingarnas ansvar. Aldrig dom laglydiga civila som med tårar i ögonen försöker rädda det samhälle deras förfäder byggt upp.
Att på något endaste sätt försöka skuldbelägga en laglig medborgare som lagligt har med sig sitt lagliga vapen eftersom den tror på 2nd amendment oavsett situation, är identiskt med att skuldbelägga våldtäktsoffer för att dom klär sig på ett visst sätt.
Sen har du ju 100% fel om Chauvin-rättsrötan också, men det hör inte till denna tråden och det kommer också redas ut down the line.