Citat:
Ursprungligen postat av
Grisigt
Än en gång - ja när han väl började skjuta så var det ju självförsvar, men det jag menar är att han placerade sig själv på platsen/i situationen.
Jag förstår vad du menar, och håller delvis med dig, men att likställa felaktigheten i att Kyle Rittenhouse befann sig på plats i Kenosha med felaktigheten i att blodtörstiga vänsterterrorister och kaosande negrer även dem befann sig där är extremt oärligt och amoraliskt.
Idealiskt sett skulle ingen vara där, allra minst de som under "fredens sommar" 2020 orsakade otaligt lidande i våld, död och skador på egendom med sina "något eldiga men mestadels fredliga demonstrationer". Nu var det ju dock så att mobben kände sig manade att göra det de brukar göra i det goda hatets namn. Kyle och hans vapendragare såg hotet och ville skydda de sina mot terrorvänstern. Gudarna ska veta att de vid tidpunkten var väl medvetna om förödelsen AFA-svinen redan hade lyckats förorsaka i USA, och hade goda skäl i att vilja skydda sitt samfund.
Kyle tog sitt ansvar som god medborgare och individ i en kritisk situation där rättsväsendet var gruvligt inkapabla att skydda medborgarna. Den polis som faktiskt var närvarande har enligt vittnesmål tackat Kyle för sitt engagemang i hans patrullerande, och det kan man förstå. Kyle och hans vänner är precis dem jag vill ha med mig när AFA-pedofilerna och negrerna väl börjar söka sig inåt i storstäderna även här i Sverige. Han är en hjälte, kort och gott. Ung och naiv, men en hjälte. Medan jag som sagt förstår din poäng så får jag säga att det är riktigt vidrigt att se dig idiotförklara honom i samma anda som du idiotförklarar de inhemska terrorister vars närvaro nödgade dygdiga män som Kyle att uppvisa motstånd. Din inställning vittnar om en extremt priviligierad och otacksam attityd till dem i vårt samhälle som faktiskt gör samhället trevligt, och ö.h.t. möjligt, att leva i.
Det är f.ö. mycket njutbart att se domaren gång på gång skarpt tillrättavisa åtalets advokat, Thomas Binger. Att då se Binger hånflina mot domaren är så jävla hål i huvudet att man inte kan göra annat än skratta! Jag skulle vilja säga att vänstern inte sänder fram sina bästa, men tyvärr (lyckligtvis!) tror jag att det är precis det de gör!